Computerspil på netværk
Fra : Erling Nielsen

Dato : 19-02-04 10:18

Jeg har to computere som er forbundet via netkort. De deler en
internetforbindelse. Men så er det at jeg gerne vil spille spillet
Unreal Tournement i netverk på de to computere. Er der nogen der har
forstand på hvordan de to computere skal sættes op.

Fra : Tommy

Dato : 19-02-04 12:26

On Thu, 19 Feb 2004 09:18:13 +0000 (UTC), "Erling Nielsen"
<eh222@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>Unreal Tournement i netverk på de to computere. Er der nogen der har
>forstand på hvordan de to computere skal sættes op.

Jeg kender ikke specifik unreal tournament, men jeg vil tro at du bare
starter spillet på den ene maskine og siger den skal starte et spil OG
agere LAN-server samtidigt. Den anden maskine skal så bare start UT og
søge efter spil på LAN. Så burde den finde den 1. maskine og være
istand til at connecte til den.
--
Tommy - Hader DU en reklame? --> http://www.hadereklamer.dk
E-Reklamer.dk: http://makeashorterlink.com/?T26A15582

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 19-02-04 18:45

On Thu, 19 Feb 2004 12:25:45 +0100, Tommy <verndroidSLET@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>agere LAN-server samtidigt. Den anden maskine skal så bare start UT og
>søge efter spil på LAN. Så burde den finde den 1. maskine og være

That is the way to do it . Alternativet er at kører en dedicated
server, hvis at man har en gammel computer stående eller har en bærbar
man ikke lige bruger.
Flemming Jacobsen

Fra : Tommy

Dato : 20-02-04 09:07

On Thu, 19 Feb 2004 18:44:37 +0100, "Thunderbird [7100]"
<praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

>That is the way to do it . Alternativet er at kører en dedicated
>server, hvis at man har en gammel computer stående eller har en bærbar
>man ikke lige bruger.

Yep. Og går man lidt op i det er det klart måden at gøre det på, da
man ellers risikerer at ham der spiller på listen-serveren får en
fordel fremfor dem der connecter til den. Han vil altid have 1.
prioritet (el. i hvert fald hurtigere respons-tid en de andre) :)