camcorder som webcam?!
Fra : DaddyO

Dato : 19-02-04 00:43

Er der nogle, som har erfaringer med at bruge et digitalt videokamera
(camcorder) som webcam? I givet fald, - hvordan får man det til at
fungere...?

På forhånd tak for evt. hjælp!

Vh. O

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 19-02-04 12:52

"DaddyO" <nejtak@ingenmails.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle, som har erfaringer med at bruge et digitalt videokamera
> (camcorder) som webcam? I givet fald, - hvordan får man det til at
> [...]
Du skal have et kort så du kan tilslutte din camcorder til din computer.
Kortet skal understøtte TWAIN, men det gør næsten alle DV kort.
Er det til brug i messenger o.lign. skal du ikke bruge yderligere software,
da messenger allerede har webcam understøttelse (jo nyere version jo bedre
software)
Hvis det er til et webcam på en hjemmeside kan du bruge "Webcam 32" det er
nemt og overskueligt, det tager selv fotos og uploader dem. Til visning på
en hjemmeside kan du bruge AnfyJava det har en aplet til visning af webcams.
Begge programmer har jeg selv hentet fra www.tucows.dk
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-02-04 14:40

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Du skal have et kort så du kan tilslutte din camcorder til din computer.
> Kortet skal understøtte TWAIN, men det gør næsten alle DV kort.

Er DV ikke det samme som Firewire? Vil en alm Firewire-port kunne bruges
eller afhænger det af flere ting?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-02-04 17:20

In article <4034bc95$0$55923$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
usenet@makr.dk says...

> Er DV ikke det samme som Firewire? Vil en alm Firewire-port kunne bruges

Nej. DV er video-standarden og FW er bus-standarden. Men DV og FW
benyttes ofte sammen, da FW kan konfigureres til at imødegå DV's krav.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-02-04 14:46

> Nej. DV er video-standarden og FW er bus-standarden.

Fair nok, det jeg mente var om de hardwaremæssigt var ækvivalente

> Men DV og FW
> benyttes ofte sammen, da FW kan konfigureres til at imødegå DV's krav.

Dvs et nærmest vilkårligt FW-interface (jeg tænker specielt på IBM Thinkpads
og Intel 875P chipsættet) kan anvendes til DV indgang, med rette software og
opsætning?

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-04 15:36

Martin Højriis Kristensen wrote:
> [...]
> og Intel 875P chipsættet) kan anvendes til DV indgang, med rette software og

Med forbehold for, at du mener et IEEE1394-interface - ja.

I en PC hedder det IEEE1394.
I en Mac hedder det FireWire.
(Apple har registreret navnet FireWire som Trademark).