Min hund bider i stole, skabe etc.
Fra : Mr.Ozz

Dato : 18-02-04 21:57

Hej alle kære hundeelskere

Hvad skal jeg gøre med min dejlige Boxer der er 8 mdr. gammel og bider i alt
derhjemme ?

venligst Bent Ottosen

Fra : Eifelvuf

Dato : 19-02-04 01:22

"Mr.Ozz" skrev d. 18-02-04 21:57 dette indlæg :
> Hej alle kære hundeelskere
>
> Hvad skal jeg gøre med min dejlige Boxer der er 8 mdr. gammel og bider
i alt
> derhjemme ?
>
> venligst Bent Ottosen

Hej Bent.

Fortæl den HVEM der bestemmer i dit hus og, at du ikke vil finde dig i,
at den gør hvad der passer den.

Og ikke mindst : giv din hund en masse udfordringer, f.eks. ved at træne
din hund i, f.eks. en hundeklub.

Dér lærer den, at bruge hoved, næse og krop. Det bliver den fysisk og
psykisk træt af, - og den vil elske dig for det.

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Rasmussen

Dato : 19-02-04 06:51

"Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> wrote in message

> Fortæl den HVEM der bestemmer i dit hus og, at du ikke vil finde dig i,
> at den gør hvad der passer den.

Meeen du må IKKE gøre, som en kollega til mig gjorde engang, jeg var med ham
hjemme. Da vi trådte ind i lejligheden så jeg, at hans boxer havde bidt
stort set alle møbler i stuen i stykker. Det havde hunden gjort siden den
første dag, den var alene hjemme, sagde min kollega.
Netop denne dag havde hunden bidt antenneledningen til TV'et over - hvilket
fik min kollega til at tæske hunden med stumperne af ledningen. Hunden
fattede ikke en skid, - andet end, at den fik tæsk (igen).

Hvis du viser hunden hvem der bestemmer, skal det gøres på en anden måde.
Skideballer til hunden KUN når han bliver grebet på fersk gerning.... ikke
en time efter... ikke 5 minutter efter... ikke engang 30 sekunder efter.

Jeg har aldrig haft en hund, der har bidt møbler. Der er røget en sko i ny
og næ - men ellers intet. Jeg bilder mig ind, at det er fordi hundene har
haft selskab af vores katte... men det er bare et gæt. Afhængig af, hvor
længe I er ude, kunne I måske sørge for at han ikke kommer ind i stuen, når
han er alene. Hvis han har bryggers, gang og f.eks. badeværelset at 'hærge'
i, når han er alene, er det nok plads. Man kan i øvrigt købe nogle
aktivitetsbolde, der holder ham underholdt med at finde godbidder... den har
jeg hørt skulle være god.

Held og lykke, - Søren

Fra : Eifelvuf

Dato : 19-02-04 16:14

"Rasmussen" skrev d. 19-02-04 06:51 dette indlæg :

> [...]
> fik min kollega til at tæske hunden med stumperne af ledningen. Hunden
> fattede ikke en skid, - andet end, at den fik tæsk (igen).

Hej Rasmussen.

Sikke dog en kæmpe idiotisk klaphat og nar - belærte du ham ikke ? Jeg
kunne ikke have holdt min kæft ! - og jeg er ikke helt sikker på, at jeg
ikke havde brugt ledningen på ham selv.

Og du har selvfølgelig 100 % ret, - hvis hunden skal straffes, skal det
ske på fersk gerning. Man, d.v.s. f.eks. hos os der træner i PH en
gylden regel der hedder, at belønning / straf skal ske indenfor 3
sekunder, ellers er det fuldstændigt ligegyldigt at belønne / straffe.
Jeg beklager jeg ikke fik det med i første svar, - tænkte ikke rigtigt
på, at folk kan være så dybt åndssvage, som den person du nævner i dit
eget svar.

> [...]
> i, når han er alene, er det nok plads. Man kan i øvrigt købe nogle
> aktivitetsbolde, der holder ham underholdt med at finde godbidder...

Med venlig

http://www.kandu.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-02-04 08:34

"Mr.Ozz" <bentottosen@hotmail.com> wrote in message
> Hej alle kære hundeelskere
>
> Hvad skal jeg gøre med min dejlige Boxer der er 8 mdr. gammel og bider i
alt
> derhjemme ?

Har den meget plads ?

Vores flat ødelagde meget da den var lille, den havde stue, køkken og entré.
Vi indskrænkede det efter råd fra opdrætterne til kun entrén. Det gjorde at
hun ikke skulle passe på så meget, og derved ikke blev så stresset.

Det hjalp meget hurtigt.

Men hvis hun i forvejen ikke har alt for meget at skulle passe på, kan det
jo desværre ikke hjælpe.

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået