BullBoxer
Fra : Mayhem_dk

Dato : 18-02-04 21:47

Hej er der nogle der ved om man kan købe Bullboxer hvalpe herhjemme eller
sverige ???

Det er en bla mellem en Staffordshire Bull terrie og Boxer

Hilsen David

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 19-02-04 18:52

On Wed, 18 Feb 2004 21:46:46 +0100, "Mayhem_dk" <mail@damjohansen>
wrote:

>Hej er der nogle der ved om man kan købe Bullboxer hvalpe herhjemme eller
>sverige ???
>
>Det er en bla mellem en Staffordshire Bull terrie og Boxer
>
>Hilsen David

hvorfor vil du have sådan en blanding ? umidelbart tror jeg ikke at
der er mange ejere af Staffordshire Bull terriere der vil lade deres
hunde åare med en boxer, da man ikke ved hvad der kommer ud af det,
men sikkert en over overglad hyperhund men vi får altså mellem 9
og 12tusinde for at pare vores hunde "SBT" med vores egen race, og
boxere ligger vist på 6000 "tror jeg" så det bliver nok svært for dig
tror jeg

HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.

Fra : Mayhem_dk

Dato : 20-02-04 20:11

Det er faktisk en race der beyndte i starten af 90èrne i england og er
rimelig udbredt derovre.

Citat fra en hundebog

Resultatet af krydsningen mellem boxer og staffordshire bull terrier er en
hund med egenskaber, som på mange måder gør den bedre end forældrene.
Mens boxeren sjældent er færdig med sine hvalpenykker, før den er tre år
gammel, bliver bull boxeren hurtigere voksen.Og mens mange SBT er
upålidelige over for mindre dyr , er blandingshundene mindre tilbøjelige til
at jage.De har dog bevaret SBT selskablige væsen. Muligvis er anlægene for
hudkræft og hjertesygedomme samtidig reduceret. "racen" er ikke godkendt af
nogle kennelklub

Et billede og lidt mere info

http://www.dogbreedinfo.com/bullboxer.htm