Gør en Yorkshire Terrier?
Fra : Kewtie Pye

Dato : 18-02-04 19:30

Jeg vil vældig gerne have en Yorkshire terrier til efteråret - men jeg
kender ikke rigtig racen - gør den meget? Nogen der har et godt link til en
beskrivelse af den?

På forhånd tak

Mette

Fra : Broegger

Dato : 18-02-04 19:51

"Kewtie Pye" <kewtie_pye@hotmail.com> skrev

> Jeg vil vældig gerne have en Yorkshire terrier til efteråret - men jeg
> kender ikke rigtig racen - gør den meget?
Det kommer an på hvor meget du fodrer den (undskyld, jeg kunne ikke
lade være!)

>Nogen der har et godt link til en beskrivelse af den?
Du kan evt prøve på http://www.dansk-terrier-klub.dk/ som jeg fandt via
Danks Kennel klub.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Eifelvuf

Dato : 18-02-04 19:57

"Kewtie Pye" skrev d. 18-02-04 19:30 dette indlæg :

>""Gør en Yorkshire Terrier?"

Det bestemmer du.

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Pwh

Dato : 18-02-04 20:03

Eifelvuf wrote:

> Det bestemmer du.

Det kunne ikke siges meget bedre.

/Jens

Fra : Kewtie Pye

Dato : 18-02-04 23:07

Interessant!

Jeg har engang haft en puddel - den KUNNE ikke gø, så hvad ved jeg!

Vil det sige at alle hunde der gør - har dårlige ejere?

Kan det samme siges om alle hunde? Jeg kan godt lide westies, men har hørt
at de gør rigtig meget....

Og hvis det er noget jeg bestemmer, så er jeg meget interesseret i at lære
hvordan!

En meget entusiastisk og forventningsfuld tak

Mette

Fra : Verner

Dato : 19-02-04 17:11

On Wed, 18 Feb 2004 23:07:16 +0100, "Kewtie Pye"
<kewtie_pye@hotmail.com> wrote:

>Kan det samme siges om alle hunde? Jeg kan godt lide westies, men har hørt
>at de gør rigtig meget....

Vi har en Westie - han siger meget sjældent noget.

En hund gøer nøjagtigt så meget som man selv tillader den fra hvalp !

Verner

Fra : Kewtie Pye

Dato : 19-02-04 09:53

Hmmm...jeg prøvede at skrive et svar igår, men det nåede tydeligvis ikke
frem.

Jeg har haft en puddel for 15 år siden som ikke kunne gø - derfor aner jeg
intet om emnet - men vil det sige at enhver hund der gør, simpelthen bare
har en dum ejer? Som vores nabos border collie der gør hver gang den ser min
mand - det er noget jeg få naboen til at lære sin hund? Eller noget jeg kan
lære den?

Jeg vil meget gerne vide mere om hvordan jeg kan lære en hund ikk at gø...

Tak endnu engang

Mette

Fra : Kewtie Pye

Dato : 19-02-04 11:04

Nu tror jeg vi er kommet lidt tættere på hvad vi gerne vil have - forudsat
at i har ret i at hundetræning er nok til at lære hunden ikke at gø uhæmmet.
En Yorkshire terrier eller en Westie er dem vi er mest hooked på.

Vi vil gerne ud og besøge en kennel med hver af hundene, da min mand har
haft en lille smule allergi overfor hunde og vi skal ikke have en hund før
vi ved om han kan tåle den - det ville være ondt for begge parter.
Men vi er i tvivl om hvilket køn det skal være - hvad er fordele og ulemper
ved hun/han?
Jeg kan finde westie sælgere fra Århus og op, men ingen Yorkshire sælgere -
nogen der kan linke et eller andet?
Kan man blive skrevet op til en hvalp når vi har besluttet os?

Tusind tak for hjælpen

Mette

PS. Mange spændende debatter i denne newsgroup - glad for at jeg fandt den!