MS Windows
briani 27239
windowsxp oem version
Fra : gert empacher

Dato : 18-02-04 18:45

Hej.
Jeg købte en windowxp pro sammen med et par stænger
ram så det er nok en oem version,er det ikke?
Jeg har hørt at man kun kan bruge denne version på den pc.
Nu ville jeg gerne høre om der er en der kan fortælle mig
om jeg kan købe et nyt bundkort og så bruge den oem
version igen med det nye bundkort i min pc.
Hilsen Gert

Fra : michael bennati scho~

Dato : 18-02-04 19:27

"gert empacher" <geem@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om jeg kan købe et nyt bundkort og så bruge den oem
> version igen med det nye bundkort i min pc.

Det kan du. Du skal muligvis ringe op til microsoft og genaktivere xp. Det
viol fremgå når du installerer det.
mvh Michael

Fra : gert empacher

Dato : 18-02-04 22:19

"michael bennati schou" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette>
skrev i en meddelelse news:4033ae70$0$95034$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "gert empacher" <geem@mail.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Det kan du. Du skal muligvis ringe op til microsoft og genaktivere xp. Det
> [...]
Tak for din hjælp,jeg var ikke sikker,havde hørt at det kunne man ikke
Venlig hilsen Gert

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 19-02-04 08:35

"gert empacher" <geem@mail.dk> wrote in news:4033a49e$0$27417
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Jeg købte en windowxp pro sammen med et par stænger
> ram så det er nok en oem version,er det ikke?
> Jeg har hørt at man kun kan bruge denne version på den pc.

Mjaeh - en OEM-licens er knyttet til den hardware du køber den sammen med -
i dette tilfælde dine RAM. Om det så betyder, at du også skal skifte din
licens til Windows XP ud, hvis du skifter dine RAM-klodser ud med nogle
nye, ved jeg faktisk ikke. Prøv evt. at ringe til MS og spørg dem ad. Deres
nummer er 44890190.

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : gert empacher

Dato : 19-02-04 15:58

"Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> licens til Windows XP ud, hvis du skifter dine RAM-klodser ud med nogle
> nye, ved jeg faktisk ikke. Prøv evt. at ringe til MS og spørg dem ad.

Hej
Jeg ringede til microsoft,og de sagde at den licens kunne ikke bruges med et
nyt
bundkort og processor.kun til en ny harddisk.
tak for linket.
Hilsen Gert

Fra : michael bennati scho~

Dato : 19-02-04 16:55

> [...]

et
> nyt
> bundkort og processor.kun til en ny harddisk.

Så er det mærkeligt at de købte den, da jeg gjorde det. Insatllerede windows
xp på en anden maskine end den var købt til.
mvh Michael

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 19-02-04 17:16

wrote in news:4034dc60$0$94995$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Så er det mærkeligt at de købte den, da jeg gjorde det. Insatllerede
> windows xp på en anden maskine end den var købt til.

Det betyder jo ikke, at du dermed overholder licensen på den software du
har købt. Hvis du fx køber FTP Voyager, så kan du jo installere den på alle
de maskiner du vil - hvis du er ligeglad med, at licensen kun gælder for
installation af én kopi på én PC.