Børge Munk Jensen
Fra : kuspor

Dato : 18-02-04 15:38

Legenden Børge Munk Jensen er død efter længere tids sygdom.
Æret være hans minde.

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-02-04 19:56

"kuspor" <kuspor@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Legenden Børge Munk Jensen er død efter længere tids sygdom.
> Æret være hans minde.

Og fred til mange ængstelige ægtemænd og fædre til purunge døtre

--
-Jens B.

(Øv, mangler stadig at få mit 10D, så ingen nye billeder)

Fra : Søren Mathiesen

Dato : 18-02-04 20:16

En stor mand kan altid give udtryk for sin respekt, selv om man ikke er
enig.
En lille mand kender ikke ordet respekt, men brødnid og misundelse.
Jens, du må være en lille bitte mand, når du kan udtrykke dig så
respektløst.
Jeg har (meget) tit været lodret uenig med CIM, og i sjov altid omtalt ham
som "Prinsen & Jeg".
Men derfra og til ikke at anderkende den betydning han har haft for dansk
lyst- og sportsfiskeri fra midten af 1950`erne og til midten af - tjah, vel
1980´erne, det er direkte uanstændigt !!
Men måske din kone (eller unge datter ?) har haft mere glæde af Munken end
du har.
Måtte det være dem vel forundt.
SKAM DIG.
Søren Mathiesen.

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-02-04 20:42

"Søren Mathiesen" <soren.mathiesen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> En stor mand kan altid give udtryk for sin respekt, selv om man ikke er
> enig.

Også, når man ikke respekterer manden? Respekt har i min bog intet at gøre
med, om man er enig eller uenig om dette eller hint.

> Jens, du må være en lille bitte mand, når du kan udtrykke dig så
> respektløst.

....om en mand, der i mange af livets andre sammenhænge udviste en adfærd,
der ikke fremtvinger _min_ respekt.

> [...]
vel
> 1980´erne, det er direkte uanstændigt !!

Hvem snakker om ikke at anerkende hans betydning? Ikke mig. Spørg bare oppe
ved Overhalla og omegn, hvor meget han f.eks. har betydet for laksefiskeri
ved Namsen. Nædu, jeg forholder mig sådan set blot til, at en mand skal
bedømmes på _alle_ sine gerninger. Fordi han i visse, isolerede sammenhænge
har fortjent anerkendelse, skal man vel for pokker ikke bare automatisk
"ære hans minde" når manden dør. Det må være tilladt at forholde sig
kritisk til andre mennesker og deres adfærd - også til afdøde.

> Men måske din kone (eller unge datter ?) har haft mere glæde af Munken
end
> du har.

Muligvis. Det skal jeg ikke afvise.

> SKAM DIG.

Over hvad dog? At jeg har mine principper, som jeg ikke går på kompromis
med? At jeg foragter mennesker, der misbruger andre mennesker efter
forgodtbefindende og skaber sorg, ulykke og splitter familier? Nædu. Jeg
sover godt i nat.

--
-Jens B.

Fra : Johan Gadegaard

Dato : 19-02-04 16:40

Jens - om du brød dig om Børge Munk Jensen eller ej, betyder vel ikke så
meget. Men at du af alle tidspunkter lige præcis vælger at udspy din galle
nu, hvor han lige er død, siger en del om din situationsfornemmelse!

Hvis du ikke brød dig om ham, kunne du jo have givet udtryk for det, ved
lejligheder hvor det var relevant. Eller senere for den sags skyld. Bare
ikke nu! Ganske almindelig anstændighed byder dog, at man lader en mand og
hans efterladte få fred for den slags, når han lige er død!

EOD herfra...

Johan Gadegaard

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-02-04 09:10

"Johan Gadegaard" <johan.gade-fjern dette-gaard@mail.dk> wrote in message

> Jens - om du brød dig om Børge Munk Jensen eller ej, betyder vel ikke så
> meget.

Næ, men det har jeg vist strengt taget heller ikke hævdet, vel?

> Men at du af alle tidspunkter lige præcis vælger at udspy din galle
> nu, hvor han lige er død, siger en del om din situationsfornemmelse!

Ja, jeg reagerede på et indlæg, der i _mine_ øjne savnede
situationsfornemmelse. Desuden kan mit føste indlæg vel næppe betegnes som
"udspyelse af galde"?

> Hvis du ikke brød dig om ham, kunne du jo have givet udtryk for det, ved
> lejligheder hvor det var relevant.

Ja, jeg fandt denne lejlighed særdeles relevant, hvor andre tilsyneldende
fandt det relevant at "ære hans minde".

> Eller senere for den sags skyld. Bare
> ikke nu!

Joda, netop nu, hvor andre har så travlt med at lovprise manden.

> Ganske almindelig anstændighed byder dog, at man lader en mand og
> hans efterladte få fred for den slags, når han lige er død!

Gør den det? Snak ikke om "ganske almindelig anstændighed" i denne
sammenhæng. Nu afdøde hovedperson var i manges øjne totalt blottet for netop
dén anstændighed, du efterlyser.

Din holdning er altså, at alle ens skeletter i skabet er tabubelagt, når man
dør? Hvorfor forresten dette omklamrende "ære hans minde"-postyr, hvis hans
familie og efterladte skal have fred?

Bemærk venligst, at jeg blot svarede på et indlæg. Mit svar var endda en
smule kryptisk og afsluttet med et blink i øjet, så det kræver lidt
insider-kendskab til hovedpersonen, hvis man vælger at tage min første
reaktion ilde op.

> EOD herfra...

Selvfølgelig.

--
-Jens B.

Fra : kuspor

Dato : 20-02-04 15:06

>så det kræver lidt
insider-kendskab til hovedpersonen, hvis man vælger at tage min første
reaktion ilde op.

Som P. Bruun jo selvfølgelig har. Ligesom han ved hvordan man ødelægger
ellers gode tråde på div forums. Gad vide om knægten ejer en fiskestang så
megen tid han bruger foran computeren.

Fra : kuspor

Dato : 20-02-04 15:24

Undskyld der skal selvfølgelig stå J. Bruun

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 20-02-04 16:42

kuspor wrote:

> Som P. Bruun jo selvfølgelig har. ....cut....

Tja kuspor, der står vist ingen steder skrevet, at Børge Munk
Jensen er en helgen, og en given persons eftermægle ska' jo ku'
tåle et kritisk eftersyn, men udokumenterede beskyldninger skal
vi naturligvis ikke tillægge nogen betydning.

Og jeg tror nok de fleste er så fornuftige, at de sagtens selv
kan skelne, og sortere skidt fra kanel, når de læser UseNet.

PS: Og så vi jeg også lige opfordre dig til, at du klipper
hårdt i det du citerer, og at du skriver under/efter det som
du citerer/besvarer...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : kuspor

Dato : 20-02-04 17:14

NÅ: Er du måske webmaster her??

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 20-02-04 17:32

> NÅ: Er du måske webmaster her??
> "Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

Hej Kuspor
Nej Niels Riis Ebbesen er ikke webmaster og det er jeg heller ikke men du
belaster nettet voldsomt for de mennesker der kun har et modem til at
downloade med så den måde du nu optræder på er at betragte som en total
nedvurdering af andre mennesker og deres meninger
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 20-02-04 22:07

kuspor wrote:

> NÅ: Er du måske webmaster her??

Nej kuspor, jeg er hverken det ene eller andet, og jeg har ikke
beføjelser til at gi' dig påbud, eller diktere dig noget.

Min opfordring var høflig og venlig ment, tanken var, at hvis du
lige gav dig tid til at opstille dine indlæg, så de fik en mere
overskuelig og læsevenlig form, så ville det højne det generelle
helhedsindtryk af dine bidrag til dette fora...

Og min opfordring gælder sådanset alle dem, der bundciterer hele
det indlæg, som de besvarer...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-02-04 10:40

"kuspor" <kuspor@hotmail.com> wrote in message
> NÅ: Er du måske webmaster her??
> "Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

Kan du (kuspor) ikke se hvordan en tråd som du er med i bliver smadret af
Jeopardy ligende citatteknik ?
Når du så svarer på denne post skriver du i toppen, så tror folk at en eller
anden har svaret "> NÅ: Er du måske webmaster her??" til det du svarer til
mig nu ?

Har du også dine egne færdselsregler ? Hvis ja, hvor i landet kører du (så
man kan undgå dig) ?

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Poul Krogh

Dato : 23-02-04 15:23

Dette er godt nok off-topic ofht. den oprindelige tråd (der løb ud i sandet
erfter to replys ).

Er det forbudt at gøre som jeg gør her, nemlig at slette alt det man svarer
på. Finder det voldsomt iriterrende at man skal scrolle ned, somme tider
flere sider, inden man finder det nye i tråden. Eller for den sags skyld
skal prøve at gennemskue hvad der er >, # eller andet foran, da det så hører
til den oprindelige tråd, og kun det uden prefix hører til det "nye". Det
kræver selvfølgelig at man reply'er nedenunder (under) det man svarer på.
Men det er vel også logisk nok. Desuden må det da være en plage uden lige
for folk med modem, ved godt at det ik fylder så meget, men alligevel.

Er da lidt ked af at tråde, MEGET ofte bliver konverteret til mudderkastning
i dette forum. Der må da stadig eksistere en smule tålmodighed og
slack/"line givning" i dette land. Der sidder ALT for mange der håndhæver
fundaster og grundregler for forums, blot for at håndhæve dem, ikke for at
forbedre forståeligheden af indslag eller for at forbedre kvaliteten af
indslagene. Feks. et link til en hjemmeside, dette skal altid diskutteres
til hudløshed, er man nu bundet til denne side på nogen måde, er der
økonomiske interesser i denne side eller dit og dat. Mange af de sider der
bliver postet om her, har da interesse for mange af læserne, og dermed er
forumet konverteret til et sted man kan få oplysninger og inspiration fra, i
stedet for blot et sted man får tæsk for at have posted forkert eller ikke
holder sig 110 pct. til fundasten. Jeg nævner ikke navne, for kan faktisk
ikke holde styr på hvem der er fluekneppere og hvem der poster forkert
længere og er egentlig også ligeglad. Forumet er vel blevet oprettet på
grundlag af at der er mange der interreserer sig for lystfiskeri, og at
disse gerne vil have et sted de kan få inspiration og diskutioner om
LYSTFISKERI. I stedet har de nu snart fået en tom gruppe, der kun indeholder
vogtere, for ve dig om du skulle poste forkert eller overtræde de gyldne
regler.
Dette er ikke folketinget eller PET, det er en nyhedsgruppe for dælan, lad
os da holde os til almindelig omgængelighed og tolerence.

Ja lang post, men er sq da ved at være frustrerende herinde.

Poul Krogh

Fra : Gert Nielsen

Dato : 23-02-04 16:27

Det lyder fornuftigt for mig
MVH Gert

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 24-02-04 01:29

Poul Krogh wrote:

> Dette er godt nok off-topic ofht. den oprindelige tråd (der løb ud i sandet
> erfter to replys ).

Tja Poul, jeg har nu ikke den store ærbødighed overfor denne
tråd, "kuspor's" udspil er jo slet ikke en nekrolog, jeg vil
nærmest kalde det helt alm. UseNet sladder...

Og lidt snak om netetikette er jo altid relevant, det er kun
hvis det bliver omfangsrigt, at der bør FUT'es til en mere
passende gruppe.

Og så vil jeg sige til dig, at erfarne UseNet brugere gennem
årene har analyseret på, hvordan man bør opstille indlæg, så
der opnås overskuelighed og den bedste læsbarhed, og alle er
kommet frem til, at man bør indlede et svar med et kort citat,
så det på den måde fremgår hvem man svarer, og så to tomme
linier ned til svaret.

Og bare rolig, der er også plads til det individuelle, alle
er da velkommen til at gi' deres indlæg et personligt præg,
men det er bare sjusk, når folk skriver et "one liner" svar,
og bundciterer et helt indlæg på 23 liner + signatur.

www.usenet.dk kan man iøvrigt finde mere om emnet...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-02-04 21:39

> [...]

> Som P. Bruun jo selvfølgelig har. Ligesom han ved hvordan man ødelægger
> ellers gode tråde på div forums. Gad vide om knægten ejer en fiskestang

Du er en anonym narr*v, jeg har svært ved at tage alvorligt. Gad vide, om
du ejer to hjerneceller, sådan som du forstår at blamere (slå det op eller
spørg din sagsbehandler) dig her.

--
-Jens B.

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 19-02-04 23:45

scripsit "Jens Bruun"

> [...]
> med? At jeg foragter mennesker, der misbruger andre mennesker efter
> forgodtbefindende og skaber sorg, ulykke og splitter familier? Nædu. Jeg

Først troede jeg, du forsøgte at være sjov på et muligvis lidt upassende
tidspunkt - Munken selv ville dog næppe have taget det ilde op. Men nu synes
jeg bare du er en helligrøv, der ikke kender sin besøgelsestid.

Torben

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 19-02-04 17:58

"Søren Mathiesen" <soren.mathiesen@tdcadsl.dk> wrote in message
> En stor mand kan altid give udtryk for sin respekt, selv om man ikke er
> enig.

Hallo, det er da bare en omgang forslidte floskler. Jeg giver sgu da ikke
respekt til nogen med mindre der er grund til det.
Men hvis det skal være, hvad så med: Æres den som æres bør.

> En lille mand kender ikke ordet respekt, men brødnid og misundelse.
> Jens, du må være en lille bitte mand, når du kan udtrykke dig så
> respektløst.

Respekt?? Det er da noget man gør sig fortjent til. Ikke fordi man har været
i ugebladet.

> Jeg har (meget) tit været lodret uenig med CIM, og i sjov altid omtalt ham
> som "Prinsen & Jeg".

Ja, meget sjovt. Du er en rigtig finur. Jeg er sikker på at dit "publikum"
har ligget flade af grin herover.

> [...]
vel
> 1980´erne, det er direkte uanstændigt !!

Hallo igen, jeg er da hujende ligeglad med hans betydning for fiskeri mig
her og der. Det er da totalt irrelevant når man skal "ære hans minde". Vi
taler sgu da om menneskelige egenskaber i den forbindelse og kun respekt for
en afdød skal afholde mig fra at bringe hans på bane.
Uanstændigt?? Hold dig ikke tilbage....

> Men måske din kone (eller unge datter ?) har haft mere glæde af Munken end
du har.

Det var dig selv der introducerede udtrykket "direkte uanstændigt" i en
latterlig sammenhæng (lystfiskeri) . I lyset heraf, hvordan synes du selv du
begår dig på den front i forbindelse med ovenstående citat.

> SKAM DIG.

Som du selv siger skam DIG.

Michael Christoffersen

Fra : David Konrad

Dato : 20-02-04 00:50

> [...]
vel
> 1980´erne, det er direkte uanstændigt !!

Hvad er det egentlig han har gjort? Spørgsmålet er helt oprigtigt ment. Jeg
ved skam godt han var kendt, og arrangerede en hulens masse fiskeri ved
Namsen - men jeg har nu aldrig set ham gøre sig i miljøspørgsmål, udgive
bøger om fluebinding, være juniorleder i den lokale klub eller andre ting?
Da jeg som vinder af en ABU-konkurrence i starten af 80'erne mødte ham, og
han holdt foredrag for den lokale klub husker jeg, at jeg undrede mig over,
at her var altså den person man havde hørt så meget om, og det var egentlig
ufattelig antiklimatisk og kedeligt...Jeg kender intet til den snak med unge
piger etc, og kender intet til at CIM skulle være have særlige meritter ud i
lysfiskeripolitik, organisation, populærformidle som Jens Ploug eller
andet - han fiskede laks på Namsen, og blev vældig populær på det - og så
kan jeg ikke rigtigt komme på mere (uden at forklejne dette, men det virker
som om en ganske betydelig helt ekstraordinær ildsjæl i Wellendorf-klassen
som har været afgørende for dansk lystfiskeri er afgået ved døden, og det
genkender jeg desværre ikke) Nuvel - der er sikkert også en hel masse
hemmelighedskræmmeri i det, hvor en masse ved en hel masse som de nyder at
antyde, akkurat som da Ploug afgik ved døden...

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 20-02-04 01:12

David Konrad wrote:

> .....cut................. Nuvel - der er sikkert også en hel masse
> hemmelighedskræmmeri i det, hvor en masse ved en hel masse som de nyder at
> antyde, akkurat som da Ploug afgik ved døden...

Jeg kan aflive alle myter omkring Jens Ploug Hansen's død, han
skød hovedet af sig selv med et jagtgevær, iøvrigt li'som hans
store forbillede Ernest Hemmingway...

Jeg har desværre ikke nogen autoritative historier om Børge Munk
Jensen, det skulle dog lige være, at han flittigt deltog i rov-
fiskeriet på tun i Øresund...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : David Konrad

Dato : 20-02-04 01:47

> Jeg kan aflive alle myter omkring Jens Ploug Hansen's død, han
> skød hovedet af sig selv med et jagtgevær, iøvrigt li'som hans
> store forbillede Ernest Hemmingway...

Trist og meget mærkeligt.

> Jeg har desværre ikke nogen autoritative historier om Børge Munk
> Jensen, det skulle dog lige være, at han flittigt deltog i rov-
> fiskeriet på tun i Øresund...

Ja, det er da forøvrigt vist rigtigt nok. Men begge var glade for at fiske,
og har været centrale figurer i dansk lystfiskeri - ingen tvivl om det, og
så behøves den jo ikke at være længere. En nekrolog og et pænt farvel er
imho forpligtende, men jeg er blot to gange nu blevet forundret over
åbenbart så forskellige opfattelser/følelser omkring disse to personer. Nu
f.eks med Ploug kender jeg også masser af historier om hans måde at fiske
og fotografere på etc, men det gør da ikke hans mange bøger ringere eller
mindre spændende for drenge som drømmer om at fiske de rigtige steder efter
alle de rigtige fisk

Fra : kuspor

Dato : 20-02-04 17:29

Jeg stopper på denne tråd, inden vi bliver sure på hinanden, det er der
ingen grund til. (Jeg ville bare ønske CIM. Knæk og bræk i hans
fiskehimmel).
Hilsen
Kim.
Knæk og bræk.

Fra : S.G

Dato : 21-02-04 01:22

Synes i ikke selv jeres debat er ved at være pinlig?
FUT news:dk.snak.mudderkastning

Det i har gang i hører ikke hjemme i dette forum.

Fra : Fam. Olsen

Dato : 21-02-04 16:11

"S.G" <diller@123mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Synes i ikke selv jeres debat er ved at være pinlig?
> FUT news:dk.snak.mudderkastning
>
> Det i har gang i hører ikke hjemme i dette forum.

Enig.

MVH Niels