Hund i sengen
Fra : Jane Marquard

Dato : 18-02-04 16:35

Hej ng..
Jeg vil høre om nogen af jer har erfaringer med at afvænne hunde fra at sove
i sengen.
Vi har prøvet med at lukke døren, men det resulterer bare i han synger for
os hele natten.

Har i nogle gode tricks?

Mvh Jane

Fra : Peter Schrøder

Dato : 18-02-04 17:16

"Jane Marquard" skrev
> [...]
> i sengen.
> Vi har prøvet med at lukke døren, men det resulterer bare i han synger for

Når han først har prøvet det....
Lær at leve med det

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : Camilla Panduro Knud~

Dato : 18-02-04 17:19

Jeg lægger dem bare ned i kurven..

De har fundet ud af helt fra starten at hvis jeg er alene hjemme så må de
godt, men hvis manden også er der så er det forbudt

Min hanhund ( 4 mnd) kravler stadig op og jeg siger bare at han skal gå ned
i kurven som selvfølgelig er lige ved siden af sengen!

Hilsen CAmilla

Fra : Erik Aalund

Dato : 18-02-04 18:07

">
> Når han først har prøvet det....
> Lær at leve med det
> --

Nej - det passer nu ikke.
Det handler om lederskab - hunden skal forstå hvem der er flokleder og
bestemmer.

Fra : Rasmussen

Dato : 18-02-04 17:37

Jeg vil da godt prøve at hjælpe dig,

Første gode trick - lad ALDRIG hvalpen komme ind i soveværelset. Heller ikke
om dagen. En hund har ikke noget problem med at holde sig væk fra steder,
hvor den ikke m komme (medmindre den er alene hjemme... så sniger den sig
ind, hvis den kan komme til det).
Det er ikke synd for hunden, at den ikke må komme hverken i sengen eller
soveværelset. Tværtimod vil der ikke aldrig komme tvivl om rangorden i
flokken på den konto.

Hvis der er tale om en hvalp er det altså vigtigt ikke at falde for
fristelsen og tage den med i seng. Placer hundens tæppe tæt op ad
soveværelsesdøren, og lad den gerne vide, at I er derinde. I starten kan I
eventuelt tage en bluse som en af jer har sovet i, og giver hunden som
"sovedyr". De første dage er det måske nødvendigt at komme ud en gang i
mellem for at sige hej til hunden - bare så den ved, at I ikke er væk for
altid.
Efterhånden som der ikke er tvivl om at I skal sove ét sted, og hunden et
andet, kan I flytte hundens tæppe tilbage i kurven. Det er meget muligt at
hunden foretrækker at sove på gulvet foran soveværelsesdøren i et stykke
tid - men sandsynligvis vil den efterhånden sove 'hjemme' hos sig selv.

Er der tale om en større hvalp - eller en voksen hund, som er vandt til at
sove i soveværelset, er det sværere. Prøv den med blusen. Og vær så iøvrigt
100 procent konsekvente med adgang forbudt i soveværelset - ikke kun i
sengen. Hav bare døren åben - men ligeså snart han/hun stikker næsen
indenfor, skal han/hun have en skideballe der er til at forstå. Hver gang I
fanger ham i at være i soveværelset, skal i gi' ham/hende en skideballe, der
er til at forstå. (husk - aldrig slå - men i må gerne råbe højt og fægte med
arme og ben) Og husk endelig at bliv venlig igen, ligesåsnart han/hun er ude
på gangen igen. Hvis hunden ikke er ualmindelig vanskelig, vil den fatte
beskeden i løbet af en enkelt dag eller to....

MVH Søren

Fra : Ladycatwoman

Dato : 18-02-04 18:52

"Jane Marquard" <jane@FJERNDETTEvesterbro24.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i sengen.
> Vi har prøvet med at lukke døren, men det resulterer bare i han synger for

Hej Jane.-

Min Cujo har altid sovet i sengen. Sommetider er det dog ikke så praktisk
med hund i sengen , og så er det bare som med børn. Luk døren og lad dem
hyle til de ikke gider mere.
Cujo dapper bare i sin kurv i gangen og håber på, at døren snart bliver
åbnet igen.

Som der vist også skrives længere nede, så drejer det sig om at vise, at det
er os som ejere der bestemmer, og så kan hunden skabe sig alt det den vil -
det får den INTET ud af. Giv ikke efter, det er budskabet.

Mvh Cujos mor

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-04 22:14

"Ladycatwoman" <ladycatwoman@fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
dem
> hyle til de ikke gider mere.
> Cujo dapper bare i sin kurv i gangen og håber på, at døren snart bliver

Vi lader også vores TO hunde sove i sengen, ok det er Westier så de fylder
ikke alverden, men de kan nu godt tage rigeligt med plads, når de ligger på
langs *G* Hvis vi ikke gider have dem i sengen, af en eller anden årsag,
smider vi dem bare på gulvet. Det fatter de med det samme og går så ind i
deres kurv.

Lederskab eller ej... er det ikke sådan, at hunde sover tæt i flokken rent
instinktivt for at holde varmen? Så det er vel også en naturlig ting for
dem, at sove sammen med deres flok (som i dette tilfælde er os) uden at de
bliver i tvivl, om hvem lederen i flokken er? Ikke at man SKAL have sine
hunde i sengen, slet ikke - det er vel op til en selv, om man syntes det er
rart med en fodvarmer

Mvh
HP

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 18-02-04 22:40

"Ladycatwoman" <ladycatwoman@fjern.hotmail.com> wrote in message

<snip>

Vi hygger med 3 hunde og 3 børn i sengen nogen nætter, så er der de nætter
hvor vi får lov at fylde lidt og der kun er 1-2 hunde og 1-2 børn... Det er
råhygge!

(2x Flatcoat 1x Golden samt børn på hhv. 2 (snart 3), 4 (snart 5) og 6 år)

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-04 07:07

"Rinnie Ilsøe" <reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:c10m34$28qm$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...

> [...]
> råhygge!
>
> (2x Flatcoat 1x Golden samt børn på hhv. 2 (snart 3), 4 (snart 5) og 6 år)

SKØNT!!

HP

Fra : Stine

Dato : 19-02-04 18:32

Hej.
Prøv at sætte en børnelåge op i døren og en god kurv til hunden ved siden
af. Så kan hunden ikke komme ind i soveværelset men er alligevel ikke lukket
ude :) Det virker fint med mine hunde - de kan heller ikke lide en lukket
dør. Hyler dog ikke, men kradser i stedet :((

Stine

Fra : René Kofoed

Dato : 19-02-04 22:53

> [...]
> i sengen.
> Vi har prøvet med at lukke døren, men det resulterer bare i han synger for

Hejsa.
Vores Lab.bland. har altid sovet i sengen (var ikke meningen, men hun er så
sød, at putte med), indtil 1 mdr. før vores søn kom til verden.
Vi har ikke bedt hende om, at sove i sin kurv, men gav hende en god tyk og
varm dundyne, til kurven. Efter det, har hun selv valgt, at ligge i kurven.
Schæferen har aldrig villet putte i vores seng, så det har ikke været noget
problem.
Labben kan da godt på en kold vinteraften synes, at nu må hun igen, men så
bliver hun bedt om, at gå ud og lægge sig, og det gør hun så !!

Må han stadig være i soveværelset, eller skal han helt ud af det ??
Hvis han må sove ved siden af enten "mor" eller "far" på gulvet, kan det
være lidt nemmere, at vænne ham af med, at sove i sengen.

ØHHH, nysgerrigt spørgsmål : Hvorfor må han ikke sove i sengen mere ?? - og
hvorfor fik han lov fra starten af ??
Håber at det lykkes for jer.
MVH Susanne

Fra : Jane Marquard

Dato : 19-02-04 23:46

> [...]

> være lidt nemmere, at vænne ham af med, at sove i sengen.
>
> ØHHH, nysgerrigt spørgsmål : Hvorfor må han ikke sove i sengen mere ?? -

Hej Susanne.

Vores hund er en basset-hound, og du kan tro de kan svine sig selv godt til.
Specielt i dette våde vejr, når både maven og ørene kører lidt hen af
jorden. Når han drikker hænger ørerne også tit ned i vandet og bliver
plaskvåde. Ang hvorfor han fik lov fra starten af, så var det også lidt af
en dum fejl. Men efter vores ferie, hvor vi lige havde fået ham, begyndte
han at pive og hyle. (på trods af han lå i sin kurv ved siden af sengen) Det
er ikke så smart når man skal møde kl 7 og har overboer der også gerne vil
sove :). Så vi valgte den nemme løsning, og gav os.

Mvh.
Jane

Fra : dpl

Dato : 22-02-04 14:39

Jane Marquard wrote:

> [...]
> er ikke så smart når man skal møde kl 7 og har overboer der også gerne vil
> sove :). Så vi valgte den nemme løsning, og gav os.

Hej Jane, så er der alligevel andre basset hound ejere herinde! Vi har
selv en hanhund på 6 år, og han styrer huset med fast pote, både
mennesker, katte og sin hundeven Nansen *smil*.

Eneste måde at afholde ham fra at sove i sengen er, at holde døren
lukket. Ellers venter han blot til vi sover, og sniger sig forsigtigt op
imellem os, under dynen! Reglen er, at han må komme op i sengen når han
inviteres, og ellers skal sove i stuen i sin seng. Det har han lært at
acceptere, så længe vi altså lukker døren bag ham *smil*.

Lederskab, lydighed osv. er en god ting, men med en basset ser verden nu
engang ofte lidt anderledes ud. Desværre er de jo også ret gode til at
synge serenader når de er utilfredse. Det problem har vi heldigvis ikke,
og hvad man gør ved det, ved jeg ærligt talt ikke.

Vores Arthur kan du se her:
http://megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=973

Hvor gammel er Jeres basset, og hvor kommer den fra? Man er vel
nysgerrig, ikke mindst efter billeder!

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Jane Marquard

Dato : 24-02-04 23:21

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=973
>
> Hvor gammel er Jeres basset, og hvor kommer den fra? Man er vel

Hej Dorthe.
Hold op han er sød, jeres basset. :) Synes det er sådan nogen smukke hunde,
på deres egen lidt specielle måde.
Vores basset er ikke så gammel endnu, blot 4 måneder. Men uha han er sød.
Hvor han kommer fra, hmm. Hans mor er fra kennel longbodys og hans fader
kommer fra kennel bobass. Billeder kan ses på Vesterbro24.dk under Snubbi.

Fra : dpl

Dato : 25-02-04 19:34

Jane Marquard wrote:

> [...]
> kommer fra kennel bobass. Billeder kan ses på Vesterbro24.dk under Snubbi.

Hej Jane!
Sikke dog en skøn lille fyr! Vores var jo voksen da vi fik ham, så vi er
gået glip af hvalpe-tiden. Hvordan går det med at få ham renlig? Jeg
har hørt at det ikke er det letteste med basset hunde.

Send endelig flere billeder, efterhånden som han vokser!

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/