Ingen højreklik (virker de?)
Fra : Andreas Nesgaard

Dato : 18-02-04 16:24

På denne side er der en ingen højreklik funktion til at beskytte
sidens billeder:

www.worldpressphoto.org

Men hvis man holder venstre museknap nede på et billede og mens
man fortsætter med at holde den nede, trykker højre museknap så
kommer Internet Explorers højreklikmenu frem hvor man kan vælge
gem "Billede som"

Så virker de der højreklik menuer overhovedet?
Ikke fordi jeg har lyst til at bruge funktionen
men vil bare lige høre...

Andreas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-02-04 16:34

"Andreas Nesgaard" <andreas@nesg.dk> skrev

> [...]
> gem "Billede som"
>
> Så virker de der højreklik menuer overhovedet?

Alle scripts, der spærrer for højreklikmenuen har en stensikker virkning:

Det hindrer adgang til de andre nyttige funktioner, som også ligger i den
menu - og så bliver brugerne ski.. sure.

Med hensyn til at beskytte sidens indhold (billeder eller kildekode) så læs
lige denne side:

http://www.html-faq.dk/1014.asp

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-02-04 16:53

Erik Ginnerskov skrev:

> Alle scripts, der spærrer for højreklikmenuen har en
> stensikker virkning:
>
> Det hindrer adgang til de andre nyttige funktioner, som også
> ligger i den menu - og så bliver brugerne ski.. sure.

- eller også finder brugerne ud af at benytte en browser hvor man
kan forhindre at websider ændrer ved højrekliksmulighederne.

Det højrekliksscript der er på
<http://www.worldpressphoto.org/index.jsp> er godt nok så ringe at
det slet ikke virker i Mozilla og Opera.

Der findes scripts der også virker i Netscape/Mozilla - fx dette:
<http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex9/noright2.htm>. - men har
man Multizilla oveni Mozilla, kan muligheden helt forhindres.

Man kan i præferencerne vælge mellem at tillade alle ændringer,
blokere for alle ændringer eller få browseren til at spørge fra
gang til gang.

I Opera er der så vidt jeg ved slet ingen problemer - her kan
websider ikke ændre på højrekliksmenuen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen