Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hvilken Bank er billigst til at låne penge
Fra : David

Dato : 18-02-04 15:33

Hej allesammen,
Jeg vil gerne vide hvilken bank er billigs mht lån af penge og
Etablerings-
omkostninger. Om det er billån, eller forbrugslån er lige meget. - Jeg
har tænkt mig at skifte bank.
Jeg er bosat i Århus.
Tak

Mvh. David

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 18-02-04 15:34

In <25aea731.0402180633.1a6489b6@posting.google.com> divanpost@yahoo.com (David) writes:

> [...]
>Etablerings-
>omkostninger. Om det er billån, eller forbrugslån er lige meget. - Jeg

Proev en af de smaa banker. Jeg skiftede selv fra Danske Bank til en
mindre bank i Aarhus og fik meget bedre vilkaar.

/Martin

Fra : David

Dato : 18-02-04 21:51

Hi Martin, Hvilken bank taler du om ?!

/David

Fra : Devilicious

Dato : 18-02-04 18:00

"David" <divanpost@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Etablerings-
> omkostninger. Om det er billån, eller forbrugslån er lige meget. - Jeg

Hej David,

Pris er helt klart et vigtigt parameter, lige meget hvilken ydelse eller
hvilket produkt man køber. Der kan dog være ting, som er for vigtige til at
spare alt for meget på. Det er derfor vigtigt at du forsøger at gøre dig
klart, hvilke behov du har både p.t. og i fremtiden. Mit råd vil derfor
være, at du tager rundt til lidt forskellige filialer i dit nærområde, og
snakker med dem om dig og din situation, og tager en drøftelse med dem, om
hvad de mener at kunne bidrage med. Nogle vil måske overraske dig - og ikke
kun mht. prisen. Måske... Det kan i hvertfald helt sikkert ikke skade, og du
er så sikker på, at dem om du ligger dine forretninger hos, er folk som du
kan snakke med.

VH

-dev

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-02-04 22:17

On 2004-02-18, David <divanpost@yahoo.com> wrote:
> [...]
> Etablerings-
> omkostninger. Om det er billån, eller forbrugslån er lige meget. - Jeg

Det hele er afhængig af hvor god en forhandler du er.
Bankerne har vejledende priser til kunder der ikke spørger, og
hvis man vil have det billigere, så spørger man og får rabat.

Fra : Anette & Søren

Dato : 19-02-04 01:12

Jeg vil sig, at det med banker. Der kan man altså få det for biligt. Havde
Danske bank, måske en lidt dyr bank, men havde en rigtig god rådgiver. Han
stoppet så, jeg fik en ny, som var temlig dårlig. Så jeg skiftet til
Skandiabanken, en bilig bank, men der var ikke rigtig noget service. Så har
man brug for en bank til hjælp til bolig handler så drop Skandiabanken. Er
det bare til lån og opbevaring. Så er den god nok. Har nu selv skiftet til
Nordea, og fådet en ordenlig rådgiver.
Så tag det med i dine overvejlser.

Søren

Fra : Dan og Tina

Dato : 19-02-04 22:09

Helt enig. Pris og kvalitet hænger sammen. Ønsker man en god rådgivning og
en bank, som driver et filialnet, så betaler man i form af højere
udlånsrenter og lavere indlånsrenter. Derfor har jeg valgt Jyske Bank.
/Dan

Fra : Anita

Dato : 20-02-04 21:56

"Dan og Tina" <dan-tina@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en bank, som driver et filialnet, så betaler man i form af højere
> udlånsrenter og lavere indlånsrenter. Derfor har jeg valgt Jyske Bank.

Det er jeg ikke enig i.
Jeg er af den opfattelse at en god rådgivning er afhængig af rådgiveren,
altså personen i højere grad end banken. Derfor er bankens prispolitik ikke
nødvendigvis en garanti for god rådgivning eller mangel på samme. En anden
grund til at jeg er uenig i at pris og kvalitet hænger sammen i
bankverdenen, er det faktum at prisen for bankforretninger er ekstremt
afhængig af ens evne til at forhandle en god pris. Det bliver rådgivningen i
den pågældende bank ikke dårligere af.

Venligst Anita

Fra : Devilicious

Dato : 21-02-04 02:19

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Det er jeg ikke enig i.
> Jeg er af den opfattelse at en god rådgivning er afhængig af rådgiveren,
> altså personen i højere grad end banken.

Til dels enig. Visse banker bruger væsentlig flere resourcer på at uddanne
deres medarbejdere end andre banker. Gennemsnitligt vil det alt andet lige
have en afsmittende effekt.

-dev

Fra : Anita

Dato : 22-02-04 18:31

"Devilicious" <Magickemi@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> deres medarbejdere end andre banker. Gennemsnitligt vil det alt andet lige

Det er jeg enig i. Men selv i den bank, der bruger mange penge på
efteruddannelse, kan du forhandle om prisen. Så igen - pris og kvalitet
hænger ikke nødvendigvis sammen i bankverdenen.

Desuden gør bankerne det som forsikringsselskaberne har levet højt på i
årevis. De er næsten umulige at sammenligne rent prismæssigt, da der er så
mange forskellige gebyrer. Hvis man kun ser på rentesatsen tror jeg man
bliver snydt. (Ligesom man kan blive snydt i forsikringsverdenen, hvis man
kun ser på prisen) Der er jo ikke noget ved at få en god rente på sit lån,
hvis man betaler 1000-vis af kroner i gebyrer.

Venligst Anita

Fra : David

Dato : 19-02-04 05:00

Mange tak til jer allesammen, Vil hermed følge jeres råd og ser hvad der sker ..

Mvh David

Fra : Mcisten

Dato : 20-02-04 10:06

Hej David

Dit spørgsmål giver kun mening når man kender din økonomi, forventninger til
fremtiden samt hvor meget du i forvejen ved om f.eks. aktier, hushandel ,
pensionsordninger.

Derfor er det en god ide at "shoppe" lidt omkring.

Generelt er netbanker de billigste men næsten uden service (f.eks. skandia
banken) mens dyre banker ofte tilbyder god men dyr service (f.eks. danske
bank).

Så har du en simpel økonomi og blot skal bruge et billån så tag en netbank
men har du en kompliceret økonomi (hus, aktier , pensionsordninger, obl,
udlandshandel osv.) så tag en af de store "fysiske banker".

Husk at nogle banker kører forsikringer og bank, det kan have en betydning !

Du kan også have konti i flere banker , så du både kan have et billigt lån i
en netbank og få rådgivning i en alm. bank.

Men som sagt er man nødt til at kende dine forhold for at kunne give den
rigtige vejledning.

MEN er det blot et bil/forbrugslån - så tag en netbank.

Tag et kig på www.penge.dk der kan du selv beregne.

Mvh MCisten

Fra : Kaspar Kjærgaard

Dato : 22-02-04 13:30

Mcisten wrote:
> [...]
> men har du en kompliceret økonomi (hus, aktier , pensionsordninger, obl,
> udlandshandel osv.) så tag en af de store "fysiske banker".

Nu nævner du aktier som en del af en kompliceret økonomi. Glem ikke at
mange i dag selv handler aktier gennem (eller udenom) deres bank, og i
de tilfælde er de store banker for dyre. Skandiabanken er rimelig
billig, svjh., og Stocknet tilbyder fx. en meget lav kurtage.

Pension hører heller ikke nødvendigvis hjemme i din egen bank. På min
arbejdsplads kommer der ofte rådgivere fra det tilknyttede pensionsselskab.

Blot for at nævne: Det er ikke sikkert at de forretninger, man plejer at
udføre med sin bank har det bedst der!

Vh.
Kaspar