Indvendig montering af ekkolod i en krydsf~
Fra : Lars k.

Dato : 18-02-04 14:11

Hej

Jeg har før forsøgt at få svar på dette! uden svar.

Er der nogen som har erfaring med indvendig montering af ekkolod i en
krydsfinerbåd?
(har læst meget om montering i glasfiber)

--
Lars
http://www.evt.dk

Fra : Preben Jensen

Dato : 18-02-04 18:12

Hej

Da jeg for en del år siden ville installere ekkolod i min sejlbåd (bygget i
krydsfiner, bunden 19mm tyk), lavede jeg først et forsøg med indvendig
montering. Men det gik ikke; intet ekko ved mere end 3-4 m vand!
Så derfor udvendig montering.

mvh Preben

Fra : Steffen Skov

Dato : 18-02-04 19:12

> [...]
> Lars
> http://www.evt.dk
> - Lykken er ikke en destination, men en måde at rejse på -

Er der ikke luft i krydsfiner? For er der den mindste luftboble kan du ikke
bruge en transducer indefra. Har selv prøvet i et sandwich-skrog uden held.
Men der var vist en tråd om samme emne i denne gruppe for et par måneder
siden, så prøv at finde noget der.
Hilsen
Steffen
dagen er tiltaget med 2 timer 50 minutter