Anskaffelse af Enterprise Manager
Fra : Lennart Hansen

Dato : 18-02-04 13:28

Hej

Til daglig vedligeholdelse af MSDE, desktopversionen af MS SQL-Server, har
vi benyttet MSDE-Manageren. Men den viser sig at være noget ustabil og ikke
tilstrækkelig egnet til at håndtere kopiering, backup etc.

Derfor har vi besluttet at anskaffe Enterprise Manager'en.
Det er dog meget uoverskueligt, hvilken produkt-pakke vi kan nøjes med.
Vi har IKKE brug for SQL-Server delen, kun Manageren.

Er der en hjælpsom sjæl herinde, der kan give et godt råd om hvilket
produkt, vi kan nøjes med at indkøbe.

Mvh, L. Hansen

Fra : Keld Nygaard

Dato : 18-02-04 13:44

> Er der en hjælpsom sjæl herinde, der kan give et godt råd om hvilket
> produkt, vi kan nøjes med at indkøbe.

Jeg snakkede en gang med en konsulent fra Microsoft om det, og hun nævnte at
en af de licensbetingelser der er på MSDE er, at man ikke må administrerer
den med Enterprise Manager...

/Nygaard

Fra : Nicholai

Dato : 23-02-04 19:00

Det er korrekt, MSDE må Licens teknisk ikke administreres af SQL -Enterprice
manager.