Sted at ride i Århus og omegn
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-02-04 12:40

Hej

Jeg er 25, lider lidt af gigt og vil gerne starte med at ride igen.
Jeg har redet lidt da jeg var barn, men ikke det helt store.

Jeg vil helst ride et sted, hvor der ikke kun er teenagepiger, hvor
der er mulighed for at ride på tur, og som ligger i fornuftig afstand
fra Vejlby. Gerne et sted med en god atmosfære, og hvor der ikke
bliver set ned på en 25-årig, der ikke har helt styr på
schenkelvigningerne.

Alle forslag er velkomne.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, juletræer, gran og julebutik
Tag familien med på skovtur og fæld dit eget juletræ.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-02-04 12:43

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> writes:

> Alle forslag er velkomne.

Jeg glemte helt at nævne, at det gerne skal være et sted, hvor der
også er kontakt til hesten. Altså hvor man ikke bare kommer ind i et
ridehus og overtager hesten og efter timen overlader den til den
næste.

Fra : Mette

Dato : 18-02-04 12:49

Har du undersøgt mulighederne for ridefysioterapi eller handicapridning? Alt
efter hvor handicappet du er af din gigt selvfølgelig.

Det kan være en god måde at komme igang igen, når man har nogle
helbredsproblemer at slås med, og så kan man altid gå videre med at have
part eller andet, når man er kommet godt i gang med at ride igen.

Der er for det meste en herlig atmosfære på sådan et hold, og der er ingen,
der peger fingre af en, fordi man ikke lige har helt styr på det hele.

Man kan muligvis endda få det gratis, alt efter diagnose, og så skal man
have en henvisning fra sin læge. Der kan godt være en del ventetid, men det
kommer jo an på de forskellige steder. Se evt. her:

http://www.fgh.dk/

Mvh
Mette

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-02-04 13:12

"Mette" <no.spam@privat.dk> writes:

> Har du undersøgt mulighederne for ridefysioterapi eller handicapridning? Alt
> efter hvor handicappet du er af din gigt selvfølgelig.

Vederlagsfrit ridefysioterapi kan jeg ikke få, det er kun for
specielle diagnoser. Jeg har gået til handicapridning gennem FOF på
Vilhelmsborg, men det er slet ikke mig. Hvis man er heldig kan man få
lov til at ride uden at blive trukket, der bliver skiftet volte en
gang i løbet af en time, så snart man skal udenfor skal man trækkes.
Man hopper på hesten og af hesten, der er ingen kontakt. Hesten er
blot et redskab.

Det er helt sikkert godt nok for nogle, men det er ikke den måde jeg
vil ride på.

Fra : Mette

Dato : 18-02-04 13:21

Hej

Så er du kommet et dårligt sted. Jeg er selv startet igen på den måde, og
jeg fik lov selv at sadle hesten op og af, strigle, trække den ind og ud,
ride den uden trækker, også i skoven, og vi modtog sågar god undervisning i
en lang periode, indtil vores ridelærer desværre blev afskediget af
sparehensyn. Vi red både skridt, trav og galop og forskellige øvelser
ligesom i enhver anden ridetime. Vi øvede sågar kvadrille på et tidspunkt
med hjul og det hele - hvor inderste hest næsten stod stille og yderste hest
piskede rundt i strakt galop for at følge med. <grin>

Det var helt perfekt på den måde, men jeg vil give dig ret i, at det, du har
oplevet, ikke er en ægte rideoplevelse, med mindre man er meget handicappet
og ikke har andre muligheder. Så er det jo kanon, at den mulighed findes.

Mvh,
Mette