ZyXel Zywall 10
Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 24-04-01 12:32

Hejsa

På mit arbejde får vi snart ADSL og da jeg er en smule paronoid, har
jeg tænkt mig at købe <subj.>. Men er den noget værd eller kan den
ikke noget som de indbyggede filtre i routeren kan.
--

Mvh.

Morten From Søndergaard

Fra : Jens Jönsson

Dato : 30-04-01 08:01

"Morten From Søndergaard" <from@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg tænkt mig at købe <subj.>. Men er den noget værd eller kan den
> ikke noget som de indbyggede filtre i routeren kan.

ADSL fra hvilken udbyder ? Såfremt du får en Cisco 677 dåse, så vil jeg mene
du er rigtigt fornuftig stillet med den, såfremt du omkonfigurerer standard
opsætningen.
Standard sørger routeren for (når den kommer fra WOL) at alt trafik udefra
og ind videreføres til den PC på netværket som har IP-adressen 192.168.1.2.
Det har jeg totalt fjernet. Jeg tillader umiddelbart ikke noget indgående
trafik med mindre det er initieret indefra først.
For at forbedre sikkerheden har jeg lavet diverse filtre på gængse udsatte
porte som f.eks. 137-139 (NetBIOS), så indgående trafik på disse stoppes
totalt.

M.V.H.

Jens