USB kabler....
Fra : NFE

Dato : 18-02-04 08:51

Hej NG...

Jeg sad lige og kiggede på www.midtdata.dk efter USB kabler og kunne se at
de både har alm USB og USB2 kabler. USB2 kabler koster 20 kr mere end de
alm. Hvad er forskellen på alm USB og USB2 kabler?

Mvh. NFE

Fra : Kim

Dato : 18-02-04 09:59

On Wed, 18 Feb 2004 08:50:45 +0100, "NFE" <efrahmn@REMOVEhotmail.com>
wrote:

> Hvad er forskellen på alm USB og USB2 kabler?

Formentligt kun prisen ( og evt. farven ).

Det kunne tænkes, at såkaldte USB 2 kabler var bedre afskærmet,
men jeg tvivler ...

--
Kim

Fra : NFE

Dato : 18-02-04 10:27

> Formentligt kun prisen ( og evt. farven ).
>
> Det kunne tænkes, at såkaldte USB 2 kabler var bedre afskærmet,
> men jeg tvivler ...

Jeg har lige haft ringet til Midtdata og de påstår at hvis man bruger et
USB2 kabel istedet for et alm USB kabel så overføres data ca 2 - 3 gange
hurtigere. Det lyder i mine ører lidt utrolig.

Mvh. NFE

Fra : Tommy Fer

Dato : 18-02-04 11:14

"NFE" <efrahmn@REMOVEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige haft ringet til Midtdata og de påstår at hvis man bruger et
> USB2 kabel istedet for et alm USB kabel så overføres data ca 2 - 3 gange
> hurtigere. Det lyder i mine ører lidt utrolig.

Det kommer an på om dit udstyr understøtter USB2... da den er min 5 gange
hurtigere end USB 1.1 standarten. Kan ikke huske eksagt hvor meget.

mvh Tommy Fer

Fra : NFE

Dato : 18-02-04 13:18

> Det kommer an på om dit udstyr understøtter USB2... da den er min 5 gange
> hurtigere end USB 1.1 standarten. Kan ikke huske eksagt hvor meget.

Jeg kører med en PCI USB 2.0 kort på et ASUS P4S533 bundkort. Når jeg
overfører data til en USB2 hdd overfører den ifølge TOTAL COMANDER ca.
9800kb/s og når jeg flytter USB kablet over i USB1 overfører den ca
450kb/s - Hvis man kan overføre 20000kb/s el. mere bare ved at investere 75
kr i et USB2 kabel var det måske værd at overveje......

Mvh. NFE

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 18-02-04 17:36

> [...]
> de både har alm USB og USB2 kabler. USB2 kabler koster 20 kr mere end de
> alm. Hvad er forskellen på alm USB og USB2 kabler?

Køre du USB 1.1 er det ligemeget - med mindre kablet er så dårligt at du får
fejl i overførsler.
Kører du USB-2 kan et USB 1.1-kabel simpelthen være for dårligt skærmet mod
elektrisk støj til at du kan få
fuld hastighed igennem kablet.
Har prøvet at sætte et USB 1.1-kabel mellem en 2.0 port og ditto enhed - det
skal man ikke gøre !
Enheden kunne gangske enkelt ikke svare - og kablet fungerer perfekt med
1.1-enheder, såeh...

--
Mvh