SUSE 7.1 personal eller pro?
Fra : Lau Sennels

Dato : 24-04-01 11:54

De damer og herrer

Jeg har efterhånden spildt for mgen tid på RH 7.0-særheder,
og er på nippet til at gå over til SUSE 7.1. I den forbindele
er spørgsmålet hviken version jeg skal vælge. Pro-versionen har
stortset alle de pakker man kan tænke sig at få brug for, men det
tror jeg faktisk ikke jeg gør. En del af det der ikke findes på
personal-udgaven, er interessant. Specielt havd angår udviklings
værktøjer. Jeg kan se at man kan hent pakker fra SUSE's FTP-site,
kan man mon (principielt) opgradere fra personal til pro med de
pakker? Jeg har en udmærket net-forbindelse og kan i vidt omfang
hente de ting jeg har brug for. Der ud over bliver SUSE-pakkerne
vel hurtigt (delvist) forældede? Opdaterer de pakker mellem nye
udgivelser? En anden ting er den håndbog der følger med pro-udgaven,
er den noget værd? En ordentlig håndbog er ikke at foragte, desuden
har jeg ikke første-håndserfaring med SUSE.

Hvad siger i?

Mvh
Lau Sennels

Fra : Christian Laursen

Dato : 24-04-01 12:15

Lau Sennels <sennels@gjk.dk> writes:

> Jeg har efterhånden spildt for mgen tid på RH 7.0-særheder,
> og er på nippet til at gå over til SUSE 7.1.

Jeg fik for et stykke tid siden fingrene i en SuSE 7.1 Pro,
og har installeret den på en ikke-kritisk maskine for lige
at lære den lidt bedre at kende.

Indtil videre tyder det rimelig godt. :)

> [...]
> værktøjer. Jeg kan se at man kan hent pakker fra SUSE's FTP-site,
> kan man mon (principielt) opgradere fra personal til pro med de

Det vil jeg tro.

> [...]
> hente de ting jeg har brug for. Der ud over bliver SUSE-pakkerne
> vel hurtigt (delvist) forældede? Opdaterer de pakker mellem nye

Jeg tror kun, det er security-fixes og bugfixes.

> En anden ting er den håndbog der følger med pro-udgaven,
> er den noget værd? En ordentlig håndbog er ikke at foragte, desuden
> har jeg ikke første-håndserfaring med SUSE.

Jeg har kun lige skimmet håndbogen, men umiddelbart ser den rigtig
god ud.

SuSE er ret nem at komme i gang med, synes jeg.

Den virker rimelig gennemført.

Christian Laursen

Fra : Claus Sørensen - For~

Dato : 24-04-01 15:12

On Tue, 24 Apr 2001 12:54:07 +0200, Lau Sennels <sennels@gjk.dk>
wrote:

> [...]
>værktøjer. Jeg kan se at man kan hent pakker fra SUSE's FTP-site,
>kan man mon (principielt) opgradere fra personal til pro med de

Ikke dem alle sammen. Der er også nogle properitære systemer med i den
professionelle udgave, som ikke er med i den personlige.

Se efter på www.suse.com, hvilke forskelle der er.

Og så er 200 kroner jo altså heller ikke alverden i forhold til andre
softwareprodukter.

De herligste hilsner
--
Claus Sørensen K L I D