Spyware scanner og fjerner ?
Fra : Dr.Ralph

Dato : 17-02-04 11:42

Kan sse, at Spybot er kommet i en betalingsversion kaldet "Spyhunter".
Nogle der ved, hvilke fordele betalings programmet giver over det gratis
program ?

Og hvad foretrækker I selv - Spybot eller AD Aware til at fjerne spyware med
?

--
Kind Regards/venlig hilsen
Dr.Ralph

Fra : Martin Schultz

Dato : 17-02-04 12:05

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> writes:

> Kan sse, at Spybot er kommet i en betalingsversion kaldet "Spyhunter".

Nej. Prøv at læse på:
http://www.safer-networking.org/

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel router.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 17-02-04 17:54

On 17 Feb 2004 12:05:10 +0100, Martin Schultz wrote:

> Nej. Prøv at læse på:
> http://www.safer-networking.org/

Tak for info :)

Utroligt hvor beskidte kneb folk vil bruge for at tjene penge og udnytte
andres varemærke :(

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-02-04 19:47

Hej!

Martin Schultz wrote:

> Nej. Prøv at læse på:
> http://www.safer-networking.org/

Hmmm, er

http://www.spybot-download.com

så en "fake"?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : Niels Callesøe

Dato : 17-02-04 19:59

Kim Voss Schrader wrote in <news:403261AA.329F1289@tdcadsl.dk>:

> Hmmm, er
>
> http://www.spybot-download.com
>
> så en "fake"?

Det er der vist ikke meget tvivl om.

--
Niels Callesøe - dk pfy @work

Learn Postfix; live Postfix; love Postfix.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-02-04 21:58

Hej!

"Niels Callesøe" wrote:

> Det er der vist ikke meget tvivl om.

Den bliver hermed afinstalleret! ...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : Søren Christensen

Dato : 17-02-04 16:29

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> program ?
>
> Og hvad foretrækker I selv - Spybot eller AD Aware til at fjerne spyware

Fortrækker den sidste... Synes den er bedst...

Venligst

Fra : Per Nielsen

Dato : 17-02-04 16:47

Søren Christensen wrote:

> Fortrækker den sidste... Synes den er bedst...

Bruger dem begge to. Nogle gange efterlader den ene lidt småstumper som den
anden så snupper. Andre gange er det omvendt. Og på den baggrund er det jo
lidt svært at udråbe en vinder

Fra : Dr.Ralph

Dato : 17-02-04 17:52

> Bruger dem begge to. Nogle gange efterlader den ene lidt småstumper som den
> anden så snupper. Andre gange er det omvendt. Og på den baggrund er det jo
> lidt svært at udråbe en vinder

Er AD Aware også gratis ?

Fra : Peter T.

Dato : 17-02-04 20:02

Per Nielsen wrote:

> Bruger dem begge to. Nogle gange efterlader den ene lidt småstumper
> som den anden så snupper. Andre gange er det omvendt. Og på den
> baggrund er det jo lidt svært at udråbe en vinder

Jeg har samme erfaringer og bruger derfor også dem begge.

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Thomas Madsen

Dato : 17-02-04 18:28

Dr.Ralph skrev:

> Er AD Aware også gratis ?

Ad-aware Standard Edition er gratis, så længe det er til privat brug.
<http://www.lavasoft.de/software/adaware/>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kent Friis

Dato : 17-02-04 17:50

Den Tue, 17 Feb 2004 11:41:44 +0100 skrev Dr.Ralph:
> [...]
>program ?
>
>Og hvad foretrækker I selv - Spybot eller AD Aware til at fjerne spyware med

Jeg foretrækker at lade være med at installere spyware.

Mvh
Kent

Fra : Dr.Ralph

Dato : 17-02-04 22:20

> Jeg foretrækker at lade være med at installere spyware.
>
> Mvh
> Kent

Spyware er ikke altid noget man installerer selv - det sniger sig ind, når
man åbner tilsyneladende uskyldige web-sider.

Fra : Kent Friis

Dato : 17-02-04 22:33

Den Tue, 17 Feb 2004 22:20:24 +0100 skrev Dr.Ralph:

>Spyware er ikke altid noget man installerer selv - det sniger sig ind, når
>man åbner tilsyneladende uskyldige web-sider.

Ikke hvis man har sat sin computer forsvarligt op.

Mvh
Kent

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-02-04 23:41

"Kent Friis" <leeloo@phreaker.net> skrev i en meddelelse

> Ikke hvis man har sat sin computer forsvarligt op.

Hvordan vil du definere spyware i den forbindelse? Inkluderer det også
tracking cookies? AD Aware finder typisk ca. 20 stk. af den slags
"spyware" hos mig, og hvis jeg fjerner dem, er de der igen efter et
par dage (antallet, næppe de samme cookies). Da de virker temmelig
uskyldige, har jeg ikke gjort nogle anstrengelser for at sætte IE op
så jeg eventuelt helt kan undgå dem.

--
Jesper Lund

Fra : Kent Friis

Dato : 18-02-04 20:29

Den Tue, 17 Feb 2004 23:40:34 +0100 skrev Jesper Lund:
> [...]
>"spyware" hos mig, og hvis jeg fjerner dem, er de der igen efter et
>par dage (antallet, næppe de samme cookies).

Min browser er sat op til "Limit cookie lifetime to current session".

Luk browseren, og væk er samtlige cookies.

Mvh
Kent

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-02-04 21:10

> Min browser er sat op til "Limit cookie lifetime to current
session".

> Luk browseren, og væk er samtlige cookies.

Men nogle gange bruges cookies til andet end spyware. F.eks. at huske
mit password til www.nytimes.com, så jeg slipper for at taste det ind
hver gang. Måske en klassisk konflikt mellem sikkerhed og dovenskab

--
Jesper Lund

Fra : Kent Friis

Dato : 19-02-04 23:23

Den Wed, 18 Feb 2004 21:09:50 +0100 skrev Jesper Lund:
> [...]
>mit password til www.nytimes.com, så jeg slipper for at taste det ind
>hver gang. Måske en klassisk konflikt mellem sikkerhed og dovenskab

Det er det i princippet altid, når man sætter maskinen til at huske
passwordet.

Mvh
Kent

Fra : emj

Dato : 18-02-04 01:43

On Tue, 17 Feb 2004 21:32:33 +0000 (UTC), leeloo@phreaker.net (Kent
Friis) wrote:

>Ikke hvis man har sat sin computer forsvarligt op.

Jo.
Hilsen emj

Fra : Kent Friis

Dato : 18-02-04 20:30

Den Wed, 18 Feb 2004 01:42:38 +0100 skrev emj:

>Jo.

Nej.

(Den argumentationsteknik kommer du sg* ikke langt med).

Mvh
Kent

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-02-04 22:13

On 2004-02-18, emj <emj@newsstofanet.dk> wrote:

> Jo.

Jeg får intet, uanset hvor listige sider jeg anvender.

Men det har muligvis noget at gøre med at personen også er
sat forsvarligt op udover computeren. Og jeg kender Alt-F4,
som løser mange snaske-sider problemer.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 18-02-04 12:55

> Ikke hvis man har sat sin computer forsvarligt op.

Nu har jeg så valgt at benytte Kazaa, Imesh og andet lorte fildelings
programmer, der installkerer spyware i selve installations programmet, da
jeg ikke vil undvære filelings muligheden.
Jeg kører så Spybot og adaware bagefter og fjerner spywaren.

Jeg besøger pronosider, hvos det kommer ind, når man åbner billeder - jeg
accepterer aldrig deciderede forespørgsler på sådanne sider, men det
lykkedes mig alligevel at få cookies og andre småting ind ad bagdøren, fordi
jeg lader den stå åben - derfor bruger jeg spyware programmer.

Jeg vil ikke lukke døren for cookies, fordi de er med til at hjælpe med at
huske mine brugervnavne for diverse fora rundt omkring.

Fra : Kent Friis

Dato : 18-02-04 20:41

Den Wed, 18 Feb 2004 12:54:42 +0100 skrev Dr.Ralph:

> [...]
>jeg ikke vil undvære filelings muligheden.
>Jeg kører så Spybot og adaware bagefter og fjerner spywaren.

Det er mig bekendt i strid med EULA'en, da disse spyware-programmer
er betalingen for softwaren. Bruger du også en piratkopi af Windows?

Mvh
Kent

Fra : Dr.Ralph

Dato : 19-02-04 02:58

> Det er mig bekendt i strid med EULA'en, da disse spyware-programmer
> er betalingen for softwaren. Bruger du også en piratkopi af Windows?

Fordi jeg laver en ulovlighed, så tror du også jeg laver 2 eller flere :(

Bruge du selv lovlige versioner af dine programmer ?

Jeg bruger 2 win xp pro på mine 2 pc'er og begge er lovlige, men hvad rager
det iøvrigt dig - kan slet ikke se, hvad mine windows versioner og deres
lovlighed har at gøre med mit spørgsmål - hold dig venligst til emnet ?

Fra : Kent Friis

Dato : 19-02-04 23:29

Den Thu, 19 Feb 2004 02:57:40 +0100 skrev Dr.Ralph:

>Fordi jeg laver en ulovlighed, så tror du også jeg laver 2 eller flere :(

En piratkopi af Kazaa eller en piratkopi af Windows, hvad er forskellen?

>Bruge du selv lovlige versioner af dine programmer ?

Der er stadig et enkelt spil jeg leder efter en original-version af,
men ellers er alt i lovlige udgaver.

Mvh
Kent

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-02-04 08:08

On Tue, 17 Feb 2004 22:20:24 +0100, "Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk>
wrote:

>Spyware er ikke altid noget man installerer selv - det sniger sig ind, når
>man åbner tilsyneladende uskyldige web-sider.

Hvad tænker du mere konkret på her?

Cookies?

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: saltomortale (og ikke saltomotale)

Fra : Søren Christensen

Dato : 17-02-04 22:21

> Jeg foretrækker at lade være med at installere spyware.

Selv om du tror du ikke har noget så har du garanteret alligevel....
Jeg klikker heller aldrig ja til noget og besøger aldrig porno sider og
alligevel kommer det...

Venligst

Fra : Kent Friis

Dato : 17-02-04 22:35

Den Tue, 17 Feb 2004 22:20:40 +0100 skrev Søren Christensen:

>"Kent Friis" <leeloo@phreaker.net> skrev i en meddelelse

>med

>Selv om du tror du ikke har noget så har du garanteret alligevel....

Nix.

>Jeg klikker heller aldrig ja til noget og besøger aldrig porno sider og
>alligevel kommer det...

Det var allerede den første forskel... Jeg kigger på masser af porno-
sider, uden problemer.

Mvh
Kent

Fra : Søren Christensen

Dato : 18-02-04 12:03

> Nix.

> Det var allerede den første forskel... Jeg kigger på masser af porno-
> sider, uden problemer.

Du er naiv

Venligst

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-02-04 22:15

On 2004-02-18, Søren Christensen <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> wrote:

> Du er naiv

Hvordan er han det ? Jeg er heller ikke bange for at møde diverse
sider, det har ihvertfald aldrig resulteret i andet end cookies hos
mig, og saå ind imellem krav om at man er hurtig på Alt-F4.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-02-04 23:01

On Tue, 17 Feb 2004 22:20:40 +0100, "Søren Christensen"
<Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> wrote:

>Jeg klikker heller aldrig ja til noget og besøger aldrig porno sider og
>alligevel kommer det...

Kan du give konkrete eksempler - udover tilfældige cookies?

Fra : Søren Christensen

Dato : 19-02-04 11:48

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du give konkrete eksempler - udover tilfældige cookies?
>
> --

Tracking cookies som adaware finder...

Venligst

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-02-04 16:58

On Thu, 19 Feb 2004 11:47:37 +0100, "Søren Christensen"

>Tracking cookies som adaware finder...

Altså tilfældige cookies. Det har intet at gøre med spyware i form af
konkrete programmer, eller huller, der afslører data fra din computer.

Her er det jo bare et tilfældigt program, der her valgt at kalde det
for "adware", som om, det var noget programmel. Og helt ærligt: Hvis
du ikke ka' li' permanente cookies, hvorfor så ikke bare disable dem?
Lige nu vil AdAware blot brokke og hyle op over en udtømmende liste af
cookies, men måske ikke med den cookie, Google eller andre sites
sætter.

Der er ikke noget magisk over cookies. Der er ikke tale om noget
sikkerhedshul, noget nyt, eller andet i den dur.

Så for at holde os i trådens kontekst, så er det noget fjol at skulle
installere diverse tredjepartsprogrammer, man ikke har noget kendskab
til (hvilket giver problemer, jf. SpyBot), man ikke ved hvordan de
virker (da de bare popper op og siger "Jeg har fundet 50 styk
spyware", og gladeligt skræmmer livet af brugere ved at ta' cookies
med i beslutningen), får programmer til at blive defekte (hvis man
accepterer Ad-supported programmer, der ikke accepterer at få tæppet
revet væk under sig), og så fremdeles.

Fra : Alex Holst

Dato : 19-02-04 17:54

Søren Christensen wrote:

> Tracking cookies som adaware finder...

Laes gerne OSS'ens svar paa "Hvad er cookies?" nu du er i gang.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 17-02-04 18:28

Dr.Ralph skrev:

> Og hvad foretrækker I selv - Spybot eller AD Aware til at
> fjerne spyware med ?

Jeg bruger dem begge, men de finder nu stort set aldrig noget.
Efaringen har dog vist, at Spybot er den grundigste. Følgende
tråd vidner også om det.

<news:402bdbc5$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> eller
nærmere bestemt:

--