IIS
Fra : Theis Andersen

Dato : 18-02-04 02:07

Jeg er en smule nybegynder på IIS-området. Har fået installeret
IIS til XP pro, som beskrevet i ASP-tutorial'en.

Og nu kommer det dumme spørgsmål så: Kan jeg få adgang til mine
filer, som ligger på min pc fra en anden pc med forbindelse til
alm internet, eller hvad er meningen ellers med IIS (bortset fra
at gennemføre en ASP-tutorial)

Jeg er godt klar over, at det er et dumt spørgsmål. Men da jeg
ikke har været i stand til at finde svar på det andetsteds,
bliver jeg nødt til at henvende mig her.

Håber, at der er nogen, der kan hjælpe mig med mit "dumme"
spørgsmål.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jan Vinten

Dato : 18-02-04 10:17

Hej Theis,

Intet spørgsmål er dumt hvis man ikke ved det ...

Lidt generelt om administration af en Web server:

Skal du have adgang til din websides filer, så kan du bruge FTP. Der ligger
en FTP server i XP, men du kan også installerer andre producenters fx.
BulletProof FTP Server [ http://www.bpftpserver.com/ ]

Du kan også få installeret noget remote administration - her kan anbefales
enten XP's egen Remote Desktop Connection eller RealVNC - kan hentes fra [
http://www.realvnc.com/ ]

Umiddelbart tror jeg ikke der er mere, som man står og mangler ... håber det
besvarer dit spørgsmål!

God fornøjelse,
Jan Vinten

Fra : Peter

Dato : 18-02-04 14:43

> [...]
> filer, som ligger på min pc fra en anden pc med forbindelse til
> alm internet, eller hvad er meningen ellers med IIS (bortset fra

Når din pc er på nettet, har den et IP-nummer.
hvis du er heldig har den et fast IP-nummer.

Når du så kører en webserver som IIS, kan jeg og alle andre
se dine filer når vi skriver http://xx.xx.xx.xx (dit IP-nummer)
i vores browser.

Dvs. når man skriver http://xx.xx.xx.xx ser man filen
"default.asp" du har i mappen "wwwroot"

Når du tester ved din egen maskine kan du skrive http://127.0.0.1

--
Mvh Peter ....jobsøgende webdesigner
http://www.cgi-shop.dk/billag/html/index.html

Fra : Theis Andersen

Dato : 19-02-04 20:08

Tak for det hurtige og præcise svar. Har også fået bekræftelser
andetsteds fra. Desværre er der noget galt med min internetforbindelse
så jeg bliver nødt til at geninstallere XP.

Mange tak