BAT kode til C kode
Fra : Michael Petersen

Dato : 09-12-00 13:52

Hvordan ændre jeg BAT kode til C? eks. t.bat fil indeholder det her:

cd test
test.bat
cd..

Oversæt koden til c:?

char main()
{
clrscr (); /* laver en blank skærm */

cd test /* bat kode*/
test.bat /* bat kode*/
cd.. /* bat kode*/
}

Michael Petersen
------------------------------
www.hifiimport.dk
Phone +45 48 39 22 66

Fra : Frank Hahn

Dato : 09-12-00 15:27

Ehm - noget i stil med..

-----
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>

int main()
{
chdir("test");
system("test.bat");
chdir("..");

return EXIT_SUCCESS; // eller EXIT_OK, eller 0
}
---

Fra : Michael Petersen

Dato : 09-12-00 16:03

Tak, det bliver prøvet med det samme.

Michael Petersen
------------------------------
www.hifiimport.dk
Phone +45 48 39 22 66
Frank Hahn <efgeho@cs.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:8jrY5.6235$72.87100@twister.sunsite.auc.dk...

Fra : N/A

Dato : 09-12-00 17:41

Fra : Frank Hahn

Dato : 09-12-00 17:41

Vi prøver igen, med noget der kompilerer i Visual Studio. Det andet var bare
hurtigt tippet ind i outlook..
---
#include "stdafx.h" // Noget microsoft snask, lav en tom stdafx.h-fil, så
er den glad
// Jaja, det er til den pre-compilerede header-control. Så ingen kommentarer
på snask

// Følgende inkluderes for at få adgang til de nævnte
funktioner/variable/defines
#include <stdlib.h> // system, exit, EXIT_SUCCESS, EXIT_FAILURE
#include <direct.h> // _chdir
#include <iostream.h> // cerr, cout, endl

int main(int argc, char* argv[])
{
if (_chdir("test"))
{
cerr << "Kunne ikke skifte til test" << endl;
exit(EXIT_FAILURE);
}

system("test.bat"); // Udføre en kommando, som hvis indtastet fra prompt

// if (_chdir("..")) { fejlhåndtering(); }, skal med hvis programmet
fortsætter

return EXIT_SUCCESS;
}
--------

Fra : Simon Veith Reinholt

Dato : 10-12-00 14:45

Du kan slå pre compiled headers fra ved at vælge project settings, vælge
c/c++ tab'en, vælge precompiled headers i dropdown list'en, og vælge Not
using precompiled headers. Det er ikke fordi jeg vil spille klog, eller
kommentere dig, jeg tænkte bare det ville være en hjælp.

Simon