Filtrerer TDC mails?
Fra : Stig Holmberg

Dato : 18-02-04 01:57

Her på det seneste har jeg modtaget mails fra 3 forskellige personer, alle
TDC kunder, som burde have filer vedhæftede, men de er forsvundet undervejs.
Jeg bruger selv Tiscali.

Er de gået for langt i deres spam- og virusfiltrering?

/Stig

---

Fra : Sune

Dato : 18-02-04 10:57

On Wed, 18 Feb 2004 01:57:09 +0100, "Stig Holmberg" <noone@nowhwere.com> wrote:

>Er de gået for langt i deres spam- og virusfiltrering?

Ja, det er endnu en gang bevist at TDC er nogle kegler.

Mvh
Sune

Fra : jesper

Dato : 18-02-04 11:26

Måske det er brugerne der er problemet og deres sikerheds indstilninger.
Jeg har personligt ingen problemer med at sende fra min TDC konto.

Efter som at de ikke filtrere min indgående mail, kan jeg ikke se hvorfor de
skulle filtrere den udgående. (baseret på de 100 spam mails jeg modtager
dagligt)

Det kunne jo også være Tiscali der er problemet!

Fra : Sune

Dato : 18-02-04 11:58

On Wed, 18 Feb 2004 11:25:49 +0100, "jesper" <jesper@jesper.dk> wrote:

>Måske det er brugerne der er problemet og deres sikerheds indstilninger.
>Jeg har personligt ingen problemer med at sende fra min TDC konto.

Hvis du fulgte med i tele.internet.adsl ville du vide at
"TDC afviser filer med endelsen .bat|exe|com|cmd|scr|vbs|pif|wsc|wab|scr_"

samt .zip

Mvh
Sune

Fra : Benjamin

Dato : 18-02-04 12:08

og zip ?!?

Fra : Sune

Dato : 18-02-04 12:27

On Wed, 18 Feb 2004 12:07:51 +0100, "Benjamin" <sdf@df.dk> wrote:

>og zip ?!?

Ja.

Jeg får flg. fejl når jeg prøver at sende en VALID zip fil på 216KB:
(til en anden TDC bruger)

(mailadresse maskeret i nedenstående)

"The Postfix program
<x@x>: host fpo.mail.dk[195.41.46.253] said: 554 Attachment
rejected, mail assumed to contain virus (3)""

Mvh
Sune

Fra : Benjamin

Dato : 18-02-04 13:36

Se det er fanme nitte...
ved du om det også gælder proaccess ??

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-02-04 13:46

On Wed, 18 Feb 2004 13:35:32 +0100, Benjamin wrote:

> Se det er fanme nitte...

Hvad et nitte?

> ved du om det også gælder proaccess ??

Hvilket? Filtreringen eller?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Benjamin

Dato : 18-02-04 14:56

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> wrote in message

> Hvad et nitte?
At de dropper zip i mail

> Hvilket? Filtreringen eller?
Jeb..

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-02-04 15:20

On Wed, 18 Feb 2004 14:56:13 +0100, Benjamin wrote:

> At de dropper zip i mail

Ahh okay, nu er jeg med Tak!

Fra : Calle.

Dato : 18-02-04 17:15

Benjamin wrote:
> Se det er fanme nitte...

ikke mere nitte, end at man omdøber filen til noget der går igennem, og
skriver til modtageren, at den skal døbes tilbage.

--
Calle

Fra : Bo

Dato : 18-02-04 17:19

> ikke mere nitte, end at man omdøber filen til noget der går igennem, og
> skriver til modtageren, at den skal døbes tilbage.

Det er da også nitte nok. Hvorfor overhovedet lukke for ZIP ?

Bo

Fra : Calle.

Dato : 18-02-04 17:28

Bo wrote:
> Det er da også nitte nok. Hvorfor overhovedet lukke for ZIP ?

Spørg TDC

--
Calle

Fra : Jens G

Dato : 18-02-04 18:14

On Wed, 18 Feb 2004 17:19:15 +0100, "Bo" <no_name[no spam]@ofir.dk>
wrote:

>Det er da også nitte nok. Hvorfor overhovedet lukke for ZIP ?

Fordi Mydoom bl.a. spredte sig i zip filer. Men nu har Mydoom jo
stoppet sig selv, så det er ikke så relevant mere at blokere for zip,
går jeg ud fra.

Iøvrigt har der slet ikke været spærret for min adgang til at sende
attachments via TDC's SMTP server.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G

Fra : Rene

Dato : 19-02-04 03:11

> Fordi Mydoom bl.a. spredte sig i zip filer. Men nu har Mydoom jo
> stoppet sig selv, så det er ikke så relevant mere at blokere for zip,
> går jeg ud fra.

kan/kunne den så aktivere sig selv fra zip filen ?

mvh.
René

Fra : Allan Joergensen

Dato : 19-02-04 08:01

Bo <> wrote:

> Det er da også nitte nok. Hvorfor overhovedet lukke for ZIP ?

Netsky.B sender sig selv som blandt andet .zip

--
Allan Joergensen

"They're not kid gloves, Mr. Valiant." Judge Doom

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-02-04 19:21

"Benjamin" <sdf@df.dk> crashed Echelon writing

> Se det er fanme nitte...

Tja, men på en måde rart nu hvor virus er mere og mere begyndt at gemme sig
i zip filer.

--
Bjarke Andersen

Fra : Palle Jensen

Dato : 18-02-04 20:03

Den Wed, 18 Feb 2004 18:20:32 +0000 (UTC), skrev Bjarke Andersen
<usenet@*spammer*bjoeg.dk> :

>Tja, men på en måde rart nu hvor virus er mere og mere begyndt at gemme sig
>i zip filer.

Men latterligt at TDC samtidig blokerer min mulighed for at bruge en
ekstern smtp server på port 25. At en stor del af TDS's kunder fatter
nada af at holde deres PC clean skal gå ud over os andre. Så burde de
i det mindste tilbyde et alternativ...

Amatør agtigt.

--
Palle Jensen

For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"

Fra : Jesper Lundorf Thusg~

Dato : 18-02-04 20:14

Efter hvad jeg har kunnet læse mig til, og i følge TDC kunde service, så kan
du stadig bruge port 25, hvis du har en fast IP.

Fra : Palle Jensen

Dato : 18-02-04 20:27

Den Wed, 18 Feb 2004 20:13:36 +0100, skrev "Jesper Lundorf Thusgaard"
<jesper@nospam.com> :

>Efter hvad jeg har kunnet læse mig til, og i følge TDC kunde service, så kan
>du stadig bruge port 25, hvis du har en fast IP.

Men ikke hvis jeg samtidig har PPPoE.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-02-04 21:18

> Men ikke hvis jeg samtidig har PPPoE.

Men det kan du jo lade være med.. Alternativerne er der

Fra : Palle Jensen

Dato : 18-02-04 21:31

Den Wed, 18 Feb 2004 21:17:55 +0100, skrev "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> :

>Men det kan du jo lade være med.. Alternativerne er der

Hvor ved du fra at det er et reelt alternativ for mig? Bevares. Jeg
kan da begå selvmord. Et alternativ der løser problemet for mig.

Jeg synes man skulle overveje at lukke port 80 ud og ind. Andet er for
risikabelt.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-02-04 21:46

> Hvor ved du fra at det er et reelt alternativ for mig?

Fordi der teknisk/brugsmæssigt er meget lille forskel på PPPoE og DHCP

Fra : Palle Jensen

Dato : 18-02-04 21:50

Den Wed, 18 Feb 2004 21:45:34 +0100, skrev "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> :

>Fordi der teknisk/brugsmæssigt er meget lille forskel på PPPoE og DHCP

Hvor ser jeg disse tekniske og brugsmæssige forskelle på TDC's
hjemmeside?

Hvis du svarer: http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=58048

Så får du samme spørgsmål igen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-02-04 21:52

> Hvor ser jeg disse tekniske og brugsmæssige forskelle på TDC's
> hjemmeside?

Har ingen anelse.. men jeg har lige fortalt dig at de er negligible

Fra : Palle Jensen

Dato : 18-02-04 21:59

Den Wed, 18 Feb 2004 21:52:22 +0100, skrev "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> :

>Har ingen anelse.. men jeg har lige fortalt dig at de er negligible

Forklarer du mig ikke lige hvilken indflydelse det vil få for min brug
af router og de andre PC'ere på netværket?

Det er det eneste jeg er interesseret i....

Fra : Palle Jensen

Dato : 18-02-04 21:52

Den Wed, 18 Feb 2004 21:45:34 +0100, skrev "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> :

>Fordi der teknisk/brugsmæssigt er meget lille forskel på PPPoE og DHCP

Jeg kan spare dig for en masse snak, hvis du forklarer mig hvilken

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-02-04 21:57

> Jeg kan spare dig for en masse snak, hvis du forklarer mig hvilken
> indflydelse det vil få for min brug af router og de andre PC'ere på
> netværket..

Hvis du har en router skal den sættes over til DHCP istedet for PPPoE
Jeg har ikke set en router der understøtter PPPoE men ikke DHCP

Fra : Palle Jensen

Dato : 18-02-04 22:02

Den Wed, 18 Feb 2004 21:56:38 +0100, skrev "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> :

>Hvis du har en router skal den sættes over til DHCP istedet for PPPoE
>Jeg har ikke set en router der understøtter PPPoE men ikke DHCP

Hvilken en af indstillingerne er det?

http://home19.inet.tele.dk/phj/misc/wan.gif

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-02-04 22:07

> Hvilken en af indstillingerne er det?
> http://home19.inet.tele.dk/phj/misc/wan.gif

Antageligvis den der bare hedder Ethernet

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 18-02-04 22:01

> [...]
> Jeg kan spare dig for en masse snak, hvis du forklarer mig hvilken
> indflydelse det vil få for min brug af router og de andre PC'ere på

Hvis dín router understøtter DHCP, hvilket den med al sandsynlighed gør, får
det absolut ingen inflydelse. Jeg kan samtidig bekræfte at det at gratis at
konvertere.

Og kan vi så få ro
--
Kasper Bøggild
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC A/S"

Fra : Palle Jensen

Dato : 18-02-04 22:03

Den Wed, 18 Feb 2004 22:00:40 +0100, skrev "Kasper Bøggild"
<feb04@mail.dk> :

> [...]
>det absolut ingen inflydelse. Jeg kan samtidig bekræfte at det at gratis at

Vi er meget tæt på faktisk! Og jeg håber du har ret.

Men er det en af mine muligheder?

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 18-02-04 22:07

> Vi er meget tæt på faktisk! Og jeg håber du har ret.
>
> Men er det en af mine muligheder?
>
> http://home19.inet.tele.dk/phj/misc/wan.gif

Du skal vælge ethernet.

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 19-02-04 10:09

On Wed, 18 Feb 2004 21:52:11 +0100, Palle Jensen wrote in
dk.edb.internet.udbydere.xdsl
<52k730l9art61ckfli1v4lfv4853bksnl9@4ax.com>:

>Jeg kan spare dig for en masse snak, hvis du forklarer mig hvilken
>indflydelse det vil få for min brug af router og de andre PC'ere på
>netværket..

Ved PPPoE kalder routeren op med et brugernavn (kundenummeret) og et
password for at få forbindelse. Ved DHCP skal den sættes til at få
tildelt en IP adresse (fast eller dynamisk) automatisk.

Der skal altså kun ændres i hvordan WAN siden af routeren opfører sig.

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-02-04 21:44

Martin Højriis Kristensen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Men det kan du jo lade være med.. Alternativerne er der

Måske tager jeg fejl, men skal man ikke betale for at skifte fra PPPoE til
DHCP?

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Palle Jensen

Dato : 18-02-04 21:47

Den Wed, 18 Feb 2004 21:43:57 +0100, skrev Ivar Madsen
<spam.usenet.im@milli.dk> :

>Måske tager jeg fejl, men skal man ikke betale for at skifte fra PPPoE til
>DHCP?

Igen et eksempel på at det ikke er kommunikationseksperter der sidder
hos TDC. Jeg har siddet og luret på:

http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=58048

- og kan ingen steder finde en så simpel information.

Man kan kontakte en medarbejder. Någud?!

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-02-04 21:55

> [...]
>
> http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=58048
>
> - og kan ingen steder finde en så simpel information.
>
> Man kan kontakte en medarbejder. Någud?!

Min egen erfaring med TDCs kundeservice er at ventetiden er kort, de
giver præcise svar, og det er gratis at ringe (80xxxxx nummer) fra
fastnet. Så hvorfor ikke?

--
Jesper Lund

Fra : Palle Jensen

Dato : 18-02-04 21:56

Den Wed, 18 Feb 2004 21:54:41 +0100, skrev "Jesper Lund"
<jelu@despammed.com> :

Jeg tror nemlig jeg kender svaret...

Fra : KsNa

Dato : 19-02-04 15:38

> "Palle Jensen" <palle.jensen@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Men det kan du jo lade være med.. Alternativerne er der

Desværre ikke hvis man har medarbejderbredbånd som er oprettet med PPPoE, de
kan ikke skiftes.
Jeg ved at nye oprettes med DHCP

Mvh
Kim

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 19-02-04 16:01

On Thu, 19 Feb 2004 15:38:08 +0100, "KsNa" <ksna@invalid.invalid>
wrote:

>Desværre ikke hvis man har medarbejderbredbånd som er oprettet med PPPoE, de
>kan ikke skiftes.
>Jeg ved at nye oprettes med DHCP

Kundeservice (80808056) oplyser at man kan få sin PPPoE
medarbejderbredbånd forbindelse omlagt til DHCP til april. Det vil
nok være nødvendigt med en ny fast IP adresse.

Fra : KsNa

Dato : 19-02-04 19:31

"Kim S. Poulsen" <ksp@akim.dk> skrev i en meddelelse

> Kundeservice (80808056) oplyser at man kan få sin PPPoE
> medarbejderbredbånd forbindelse omlagt til DHCP til april. Det vil
> nok være nødvendigt med en ny fast IP adresse.

Til April, Hmm! I December sagde de til Februar.
Jeg har fået flere forskellige forklaringer på, at det ikke kan lade sig
gøre,
- at det var et regningsproblem (tror ikke på det),
- at det var tekniske problemer (tror ikke på det),
- at det var den aftale der er indgået med firmaet (det kunne det være),
- at det var skatteregler (det kunne det være), men da nye nu oprettes med
DHCP kan det heller ikke være det,
- at det var af historiske årsager(det kunne det være), men det burde ikke
være et problem.

Det virker helt fint med PPPoE, men jeg vil gerne have 2 eller 4 IPadr. og
det er jo lidt svært med PPPoE.

Mvh.
Kim

Fra : Jens

Dato : 19-02-04 23:25

"KsNa" <ksna@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> - at det var skatteregler (det kunne det være),
Nej, det er ikke kun TDC der kan levere medarbejderbredbånd, det kan alle,
forudsat at de følger skattereglerne.
Reglerne siger intet om hvilken teknisk løsning der skal benyttes.

> men da nye nu oprettes med
> DHCP kan det heller ikke være det,

Korrekt....

Jens

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-02-04 14:43

"KsNa" <ksna@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> - at det var af historiske årsager(det kunne det være), men det burde ikke
> være et problem.

Burde? Du har arbejdet i TDC?

Fra : KsNa

Dato : 20-02-04 21:11

> Burde? Du har arbejdet i TDC?

Næ, det er fra Internet/medarbejderbredbånd jeg har fået oplysningerne.

Mvh
Kim

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-02-04 21:18

"Palle Jensen" <palle.jensen@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse
> Så burde de
> i det mindste tilbyde et alternativ...

Fast IP eller BB Prof?

Fra : Bo

Dato : 18-02-04 20:39

Arh måske er jeg uviden, men kan en virus virkelig sprede sig via en ZIP-fil
? skal man ikke først pakke den ud og derefter "aktivere" virusen ?

Problemet er, synes jeg, at man jo bruger Zip formatet til at sende mange
forskellige filer på en hensigtsmæssig måde.

Mvh
Bo

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-02-04 22:13

"Bo" <no_name[no spam]@ofir.dk> crashed Echelon writing

> Arh måske er jeg uviden, men kan en virus virkelig sprede sig via en
> ZIP-fil ? skal man ikke først pakke den ud og derefter "aktivere"
> virusen ?

Jo men virus programmører opfører sig jo ligesom sygdomme, mutation.

Lidt historie: Nettet oversvømmes med virus, de kommer i form af goe gamle
eksekverbare filer .bat, .com og .exe
Windows skabes muligheden for scripts i flere forskellige former dukker op,
nu kan de også hedde .pif, .scr, .shs, .vbs osv. osv.

I baglyset af den uvidende bruger (En admin ville sikkert bruge mere
uhøflige ord når virus bølgerne går højt) ikke endnu har lært lektien og
forebygget sig, klikker man trods alt alligevel løs på ukendte fænomener og
starter sjove synlige og ganske usynlige ting.

Lokale Admins/ISP'ere tager det første skridt og indser at måske er det en
god idé ikke blot at køre antivirus på mailservere men også filtrering, da
dette kan fjerne op til 99,8% af al indkommende virus med mail som værende
transportmidlet. Zip filer tillades da dette ikke direkte er en ekskverbar
fil, og endnu ikke er set som en automatisk spredende virus.

Virusprogrammøren tilretter deres våben, og gemmer nu de tidligere nævnte
filer i zip filer (AFAIK er rar og andre filkomprimeringstyper ikke set
endnu), den måde er der måske 60-80% skønnet chance filerne alligevel
kommer igennem filtrene.

Dags dato, admins begynder så småt at tilrette filtre til også at inkludere
zip og andre komprimeringstyper.

Fremtid......

> Problemet er, synes jeg, at man jo bruger Zip formatet til at sende
> mange forskellige filer på en hensigtsmæssig måde.

Ja men den nu aldrende kending blandt IT folk jeg har set, er at mailen
indeholder teksten "Husk at rette endelsen i filnavnet til .exe"

Altså folk begynder mere og mere at direkte omdøbe endelsen på filer der
skal mailes for at undgå filtre.

--
Bjarke Andersen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-02-04 22:30

Bjarke Andersen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Virusprogrammøren tilretter deres våben, og gemmer nu de tidligere nævnte
> filer i zip filer

Det er en simpel ting at få mailserveren til at checke om det er en kendt virus
i .zip filen, det kræver bare mere arbejde, dels manuelt med opsætning, og
dels CPU kraft, end simpelthen at afvise .zip filer.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-02-04 22:09

Palle Jensen <palle.jensen@tiscali.invalid> skrev:

> Vi er meget tæt på faktisk! Og jeg håber du har ret.
>
> Men er det en af mine muligheder?
>
> http://home19.inet.tele.dk/phj/misc/wan.gif

Du skal vel bare vælge ethernet. På DHCP kører ADSL-modemmet ethernet.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 18-02-04 22:31

Den 18 Feb 2004 21:09:01 GMT, skrev "Morten Bjergstrøm"
<nospam01@miljokemi.dk> :

>Du skal vel bare vælge ethernet. På DHCP kører ADSL-modemmet ethernet.

OK, hvis det bare er det skal jeg sgu nok holde min kæft... Og i
særdelshed hvis det er gratis

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-02-04 23:07

"Palle Jensen" <palle.jensen@tiscali.invalid> wrote in message

> OK, hvis det bare er det skal jeg sgu nok holde min kæft... Og i
> særdelshed hvis det er gratis

Bare lige læg mærke til, hvis du er gammel kunde og har en ekstra kanal på
64/32Kbit mister du denne ekstra kanal svjv ved at skifte

Fra : Palle Jensen

Dato : 20-02-04 23:06

Den Thu, 19 Feb 2004 23:06:54 +0100, skrev "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> :

>Bare lige læg mærke til, hvis du er gammel kunde og har en ekstra kanal på
>64/32Kbit mister du denne ekstra kanal svjv ved at skifte

Det tror jeg nu ikke jeg er... Men jeg har Medarbejder Bredbånd, så
jeg skal åbenbart vente nogle måneder endnu..

Fra : jesper

Dato : 18-02-04 13:58

Filtrere de på udgående eller indgående?

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 18-02-04 17:01

On Wed, 18 Feb 2004 11:58:28 +0100, Sune <apr2003@tdcadsl.dk> wrote:

>Hvis du fulgte med i tele.internet.adsl ville du vide at
>"TDC afviser filer med endelsen .bat|exe|com|cmd|scr|vbs|pif|wsc|wab|scr_"

> [...]

I hvilken retning? Der er vel ingen ved deres fulde fem, der kunne
finde på at bruge en TDC mail konto, så det er kun et problem hvis det
er udgående mail, al den stund port 25 kan være spærret så man ikke
kan sende via andre mail servere.
--
Svend Olaf

Fra : Sune

Dato : 18-02-04 17:28

On Wed, 18 Feb 2004 16:00:36 GMT, svolaf@inet.uni2.dk (Svend Olaf Mikkelsen) wrote:

>I hvilken retning?

Aner det ikke. Spørg evt. TDC.

> Der er vel ingen ved deres fulde fem, der kunne
>finde på at bruge en TDC mail konto,

???
Det tror jeg at der er mange tusinde der gør ?!?

Mvh
Sune

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 18-02-04 17:39

On Wed, 18 Feb 2004 17:27:54 +0100, Sune <apr2003@tdcadsl.dk> wrote:

>Aner det ikke. Spørg evt. TDC.

Der er vist ikke andet at gøre end selv at finde ud af det.

Det er nok begge retninger, hvis man forestiller sig at den samme
server behandler mail både udefra og indefra. Lige her og nu kunne jeg
dog godt sende og modtage en zip fil.

>???
>Det tror jeg at der er mange tusinde der gør ?!?

Skrev jeg det? Det har noget at gøre med intelligensen i de tilbudte
spamfiltre, mailboksens størrelse og at man er nødt til at have et
domæne hvis man vil have en konstant emailadresse uden at være bundet
til en udbyder.
--
Svend Olaf

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-02-04 16:01

Sune <apr2003@tdcadsl.dk> skrev:

> Hvis du fulgte med i tele.internet.adsl ville du vide at
> "TDC afviser filer med endelsen
> .bat|exe|com|cmd|scr|vbs|pif|wsc|wab|scr_"
>
> samt .zip

Det ser faktisk ud som om sidstnævnte er blevet ordnet. Jeg kunne
ihvertfalde sende og modtage en .zip fil på min tdcadsl adresse i dag.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Sune

Dato : 18-02-04 16:36

On 18 Feb 2004 15:01:25 GMT, "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

>Det ser faktisk ud som om sidstnævnte er blevet ordnet. Jeg kunne
>ihvertfalde sende og modtage en .zip fil på min tdcadsl adresse i dag.

Og med TDC som udbyder kan man jo kun gætte sig frem.

TDC har ikke fattet begrebet 'information til kunderne'.

Mvh
Sune

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-02-04 16:02

"jesper" <jesper@jesper.dk> skrev:

> Filtrere de på udgående eller indgående?

Indgående. Og det gælder ikke under alle omstændigheder. Det virker i
det hele taget ret tilfældigt om filtrene gør noget eller ej.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-02-04 19:20

> Og med TDC som udbyder kan man jo kun gætte sig frem.

Ja.

> TDC har ikke fattet begrebet 'information til kunderne'.

Det er desværre korrekt.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-02-04 22:11

Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev:

> Tja, men på en måde rart nu hvor virus er mere og mere begyndt at
> gemme sig i zip filer.

Hvis man vil indføre et filter for zip-filer så må man scanne filerne
for virus og kun afvise de mails, der rent faktisk indeholder virus.

Det andet er yderst tvivlsomt, da man rent faktisk unddrager modtageren
en lukket meddelelse ved ikke at levere den. Specielt fordi det ikke er
offentliggjort og korrekt varslet, hvilken form for filtrering TDC
anvender.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-02-04 22:35

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> crashed Echelon writing

> Hvis man vil indføre et filter for zip-filer så må man scanne filerne
> for virus og kun afvise de mails, der rent faktisk indeholder virus.

Et antivirusprogram skal kende virussen før den kan blokere den. TDC
antager sikkert at mange glemmer at opdatere dette ofte, ikke kører med
antivirus overhovedet og/eller TDC vil sikre sig selv mod at fremtidige
virusser der kommer i form af evt. zip filer ikke vil danne trafikkø i TDCs
netværk på indersiden af SMTP serverne.

> [...]
> en lukket meddelelse ved ikke at levere den. Specielt fordi det ikke er
> offentliggjort og korrekt varslet, hvilken form for filtrering TDC

Dette er diskussion om din aftalebetingelser du må tage op med TDC. Men ja,
uden at kende baggrundet 100% ende, så burde/bør TDC have varslet denne
filtrering.

--
Bjarke Andersen

Fra : Sune

Dato : 18-02-04 22:39

On 18 Feb 2004 21:10:44 GMT, "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

>Hvis man vil indføre et filter for zip-filer så må man scanne filerne
>for virus og kun afvise de mails, der rent faktisk indeholder virus.

Enig!

> [...]
>en lukket meddelelse ved ikke at levere den. Specielt fordi det ikke er
>offentliggjort og korrekt varslet, hvilken form for filtrering TDC

ENIG ENIG ENIG!

Klaphatte!

Mvh
Sune

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 18-02-04 22:47

On Wed, 18 Feb 2004 22:38:59 +0100, Sune <apr2003@tdcadsl.dk> wrote:

>Enig!

>ENIG ENIG ENIG!
>
>Klaphatte!
>
>Mvh
>Sune

Jo. Men er der nogen, der har en zip fil, der ikke kan passere?
--
Svend Olaf

Fra : Sune

Dato : 18-02-04 23:11

On Wed, 18 Feb 2004 21:47:03 GMT, svolaf@inet.uni2.dk (Svend Olaf Mikkelsen) wrote:

>Jo. Men er der nogen, der har en zip fil, der ikke kan passere?

Ja. <7vi6309tfb49hqkc8moubm7irjc7s3u2ok@4ax.com>

Det var godt nok 3 uger siden men . . . . .

Om det stadig er aktuelt kan man kun gisne om.
TDC informerer jo ikke sine kunder!

Mvh
Sune

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 18-02-04 23:18

On Wed, 18 Feb 2004 23:10:53 +0100, Sune <apr2003@tdcadsl.dk> wrote:

>Ja. <7vi6309tfb49hqkc8moubm7irjc7s3u2ok@4ax.com>
>
>Det var godt nok 3 uger siden men . . . . .
>
>Om det stadig er aktuelt kan man kun gisne om.
> [...]

Du har fat i noget der, men lige nu synes der ikke at være problemer
med zip filer.

(Message id var til denne tråd, der startede i dag?).
--
Svend Olaf

Fra : Sune

Dato : 19-02-04 00:12

On Wed, 18 Feb 2004 22:17:48 GMT, svolaf@inet.uni2.dk (Svend Olaf Mikkelsen) wrote:

>(Message id var til denne tråd, der startede i dag?).

Jep. Det er 3 uger siden sidst jeg prøvede.

Jeg har andet at lave end at lege spørgeleg med TDCs filter!
:P

Mvh
Sune

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 19-02-04 08:01

On Thu, 19 Feb 2004 00:12:20 +0100, Sune <apr2003@tdcadsl.dk> wrote:

>Jep. Det er 3 uger siden sidst jeg prøvede.
>
>Jeg har andet at lave end at lege spørgeleg med TDCs filter!
>:P

Jo, men der kunne da være et håb om at det er mere gennemtænkt hvis
man forsøger sig igen.
--
Svend Olaf

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-02-04 22:11

"Bo" <no_name[no spam]@ofir.dk> skrev:

> Arh måske er jeg uviden, men kan en virus virkelig sprede sig via
> en ZIP-fil ? skal man ikke først pakke den ud og derefter
> "aktivere" virusen ?

Jo.

> Problemet er, synes jeg, at man jo bruger Zip formatet til at
> sende mange forskellige filer på en hensigtsmæssig måde.

Netop.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-02-04 23:05

> Et antivirusprogram skal kende virussen før den kan blokere den.

Naturligvis. Det jeg henviste til ovenfor var, at hvis TDC vil
frafiltrere "sikre" filer så må de scanne dem for virus og kun
bortfiltrere meddelelsen, hvis den indeholder virus.

> Dette er diskussion om din aftalebetingelser du må tage op med
> TDC.

Ikke kun. Det er måske langt mere alvorligt.

Men jeg gider ikke bruge tiden på det - så jeg nøjes med at brokke mig
når lejligheden byder sig

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-02-04 23:07

> Ikke kun. Det er måske langt mere alvorligt.

Næppe

> Men jeg gider ikke bruge tiden på det

Fornuftigt

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 16-03-04 15:27

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i

(OK - sent svar

> Naturligvis. Det jeg henviste til ovenfor var, at hvis TDC vil
> frafiltrere "sikre" filer så må de scanne dem for virus og kun
> bortfiltrere meddelelsen, hvis den indeholder virus.

Problemet indtræder, hvis jeg fx sender dig en *krypteret* zip
fil i en e-mail, og i e-mailen skriver: "Zip-filens password =
password".

En sådan omgåelse vil de færreste filtre fange - dog er flere og
flere filtre og virusprogrammer nu udstyret med en logik, der
søger efter passwords og prøver dem, netop for at kunne scanne
krypterede zip-filer.

Hvis jeg gerne ville udsprede virus, ville mit næste træk jo så
bare blive "Zip-filens password = password1 + nummeret på
december måned" ;-(

Bundlinien: Det er *ikke* muligt for et filter at fastslå, om en
zip-fil rent faktisk indeholder en virus - man kunne *måske*
teste, om en zip-fil var krypteret.

Det er dig IMHO *ikke* en undskyldning for at TDC (eller nogen
som helst andre) skulle have lov til at slette zip-filer, og jeg
er tæt på at mene at de derved overtræder straffeloven vedr. at
unddrage folk deres post.

--
4970 Rødby * Fjern "_FJERN_" i min email-adresse
<http://salg.bindernaes.dk> <http://korsaren.dk>

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 16-03-04 17:04

On 16 Mar 2004 14:27:05 GMT, "Bjørn Løndahl"
<usenet@_FJERN_londahl.dk> wrote:

> [...]
>som helst andre) skulle have lov til at slette zip-filer, og jeg
>er tæt på at mene at de derved overtræder straffeloven vedr. at

De sletter ikke filerne, men vil ikke transportere dem, og giver
fejlmeddelelser.

Hvis man baserer sig på at TDC kan andet end at levere en forbindelse,
er man selv ude om det.
--
Svend Olaf

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-02-04 23:45

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev:

> Næppe

E-mails er at betragte på lige fod med alm. fysiske breve efter en dom
i Køge byret og det er strafbart at unddrage modtageren sådanne
forsendelser. Det mulige problem ville ikke være der, hvis TDC havde
orden i sine aftalevilkår og sørgede for at varsle ændringer og være
fuldstændigt åbne om aftalens indhold.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-02-04 23:48

> Det mulige problem ville ikke være der, hvis TDC havde
> orden i sine aftalevilkår og sørgede for at varsle ændringer og være
> fuldstændigt åbne om aftalens indhold.

Vilkårene giver allerede mulighed for at filtrere.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 19-02-04 09:15

> Vilkårene giver allerede mulighed for at filtrere.

Ja men spørgsmålet er, hvorvidt det er godt nok specificeret. Jeg er
ihvertfald i tvivl.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 19-02-04 16:49

Morten Bjergstrøm wrote:

> Ja men spørgsmålet er, hvorvidt det er godt nok specificeret. Jeg er
> ihvertfald i tvivl.

Punkt 18 i kundevilkårene.

Så er spørgsmålet om det er midlertidigt.
http://download.tdconline.dk/pub/tdconline/kundeservice/kundevilkaar/tdc_bredbaand.pdf

--
Jan G. Nielsen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 19-02-04 18:41

"Jan G. Nielsen" <no@mail.net> skrev:

> Punkt 18 i kundevilkårene.

Jeg er ikke i tvivl om, hvad der står i vilkårene. Om filteret er
midlertidigt eller permanent er ikke væsentligt.

Sammenlign med postvæsenet. Her er det også underordnet om de
konsekvent eller midlertidigt smider din post væk.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 19-02-04 22:13

Morten Bjergstrøm wrote:

> Sammenlign med postvæsenet. Her er det også underordnet om de
> konsekvent eller midlertidigt smider din post væk.

Står der i deres kundevilkår at de må lade være med at dele post ud,
eller gøre det på en anden måde, på grund af sikkerhed?

--
Jan G. Nielsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-02-04 22:22

Jan G. Nielsen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Står der i deres kundevilkår at de må lade være med at dele post ud,
> eller gøre det på en anden måde, på grund af sikkerhed?

Ja, hvis posten kommer fra udlandet, så må de kontrolere hvad det er, og handle
efter et sæt regler, der går lige fra lukke posten igen, med besked om at de
har haft åbnet posten, og til at orintere politiet.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 20-02-04 09:03

> Står der i deres kundevilkår at de må lade være med at dele post ud,
> eller gøre det på en anden måde, på grund af sikkerhed?

PostDanmarks virken er der lovgivet om.

TDC derimod kan overfor kunderne kun arbejde ud fra et aftaleretligt
grundlag og såfremt man skal aftale sig ud af en straffelovs§ så kan
det næppe antages at gummi§§ som vilkårenes punkt 18 er nok.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 17-03-04 09:08

"Bjørn Løndahl" <usenet@_FJERN_londahl.dk> skrev:

> Hvis jeg gerne ville udsprede virus, ville mit næste træk jo så
> bare blive "Zip-filens password = password1 + nummeret på
> december måned" ;-(

Jo men spørgsmålet er, hvor meget man skal beskytte modtageren af
emails. Min umiddelbare indskydelse er, at man skal være overordentligt
ubegavet for at åbne en email på engelsk med en intetsigende tekst og
med en halvavanceret password beskyttelse.

> [...]
> som helst andre) skulle have lov til at slette zip-filer, og jeg
> er tæt på at mene at de derved overtræder straffeloven vedr. at

Jeg har også en anelse om, at det er tæt på.

--
Morten http://miljokemi.dk