PC2100 RAM i PC3200 Maskine?
Fra : Thomas Rybak

Dato : 17-02-04 21:09

Er der en skidt ide at jeg bruger mit gamle RAM i den nye maskine?

Jeg har 512MB PC3200 i den nye, og 512MB PC2100 fra den gamle. Jeg er tit
low på RAM i Win Xp og vil gerne vide om det nedsætter ydelsen drastisk at
sætte de gamle PC2100 moduler i?

Mvh Thomas

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 17-02-04 21:20

Thomas Rybak wrote:
> [...]
> tit low på RAM i Win Xp og vil gerne vide om det nedsætter ydelsen
> drastisk at sætte de gamle PC2100 moduler i?

Hvis dine 3200 ram sætter hastigheden ned til den samme som dine 2100
ram, er det så drastisk? Det er hvad der sker.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 17-02-04 21:19

> [...]
> low på RAM i Win Xp og vil gerne vide om det nedsætter ydelsen drastisk at

Det kommer an på CPU og FSB, PC2100 er beregnet til at køre med en FSB på
133 MHz.
Hvis din CPU kører med højere FSB end 133 kan du sætte FSB/RAM ratio til
f.eks. 166/133, 200/133, 80%, 66%, 5/4, 6/4 eller hvad det nu hedder i din
BIOS :)

Brian

Fra : Thomas Hansen

Dato : 17-02-04 23:39

On Tue, 17 Feb 2004 21:08:56 +0100, Thomas Rybak
<private_REMOVE@rybakit.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har 512MB PC3200 i den nye, og 512MB PC2100 fra den gamle. Jeg er tit
> low på RAM i Win Xp og vil gerne vide om det nedsætter ydelsen drastisk
Det ville imo være tåbeligt. Hvis du på nuværende tidspunkt udnytter din
nye ram vil det batyde at du bliver nød til at nedsætte hastigheden
betydeligt når du sætte den gamle i.
Den nye kan køre 200/400fsb hvorimod den gamle er lavet til 133/266fsb.
Prøv om du ikke kan sælge den gamle for at par kroner. Så kan du købe en
ny stand 512mb pc3200 til ca 750kr det er nok en bedre løsning.

Fra : Leony

Dato : 19-02-04 09:54

In news:403274e2$0$1611$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Thomas Rybak <private_REMOVE@rybakit.dk> typed:

> Er der en skidt ide at jeg bruger mit gamle RAM i den nye maskine?

Hastigheden på RAM bliver sat til laveste hastighed - i dit tilfælde
PC2100.

Spørgsmålet er så hvad du bruger din computer til.
Hvis du lægger 7-kabale og surfer nettet, så mærker du næppe forskel.
Hvis du derimod spiller, renderer 3D, redigerer video eller laver tung
billedbehandling, så kan du måske mærke forskellen.

Som altid er teori en ting noget helt andet er praksis.
Hvorfor sætter du ikke stangen i og tester et par dage (du ødelægger
ikke systemet), hvis du er tilfreds med ydelsen, så har du lavet en
billig opgradering.
Hvis du ikke er tilfreds med ydelsen, så piller du bare stangen ud igen.

Sværere er det ikke.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/