2pc via hub
Fra : rasmus carlsen

Dato : 17-02-04 22:09

Hejsa,

Jeg har en hel del filer på min ene maskine, som jeg skal have flyttet over
på den anden (det store netværk kommer senere). Jeg kunne jo købe et krydset
kabel, men jeg har faktisk en gammel hub stående ... kan man med alm.
netværkskabler forbinde de 2 maskiner via hubben?

ras

Fra : JL med Liftmaster

Dato : 17-02-04 22:29

Ja, det var en nem løsning (som virker)

Fra : rasmus carlsen

Dato : 17-02-04 22:34

"JL med Liftmaster" <J.LarsenNejtak@net.dialog.dk.NO> skrev i en meddelelse
> Ja, det var en nem løsning (som virker)

- hvilket? Hubben eller det krydsene kabel?

ras

Fra : Lars Kragh

Dato : 17-02-04 23:17

> - hvilket? Hubben eller det krydsene kabel?
>
> ras

Hubben hvis du har en i forvejen ;] Hvis du kører XP på begge maskiner skal
du bare sætte tcp/ip protokollen til at hente "automatisk IP", så skulle det
køre.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 17-02-04 23:31

Lars Kragh wrote:
> [...]

Begge dele.
Du kan enten forbinde de to maskiner med et krydset kabel eller forbinde
begge til Hubben med ikke-krydsende kabler.

> Hubben hvis du har en i forvejen ;] Hvis du kører XP på begge maskiner skal
> du bare sætte tcp/ip protokollen til at hente "automatisk IP", så skulle det
> køre.

Det kræver da en DHCP-server. Eller kan XP noget magisk med automatisk
forhandling af IP-numre mellem XP-maskiner på samme ethernet som jeg
ikke kender til?

Peter

Fra : Morten Davidsen

Dato : 17-02-04 23:35

"Peter Mogensen" <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> skrev i en meddelelse
> Det kræver da en DHCP-server. Eller kan XP noget magisk med automatisk
> forhandling af IP-numre mellem XP-maskiner på samme ethernet som jeg
> ikke kender til?
Ja ... det kan XP og faktisk også 2000/ME/98....

Det tager dog lidt længere tid .. da Windows XP prøver først og konstatere
om den kan få en IP-adresse ... hvis ikke tildeler den en IP-adressen som
følgende:
169.254.x.y
med subnet 255.255.0.0 ...
hvilke betyder at den kan finde andre computere på LAN'et med adressen
169.254.x.y

Du kan læse om det her:
http://www.wown.com/articles_tutorials/tcpipadr.html

/MD

Fra : Peter Mogensen

Dato : 17-02-04 23:49

Morten Davidsen wrote:
> "Peter Mogensen" <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> skrev i en meddelelse

> Ja ... det kan XP og faktisk også 2000/ME/98....
[...]
> Du kan læse om det her:
> http://www.wown.com/articles_tutorials/tcpipadr.html

Næe da... nifty. Det er da egentlig meget smart for folk, der ikke aner
noget om TCP/IP og bare skal forbinde et par computere.

Peter

Fra : rasmus carlsen

Dato : 18-02-04 20:35

"Lars Kragh" <kragster@cs.auc.gay> skrev i en meddelelse

> [...]
skal
> du bare sætte tcp/ip protokollen til at hente "automatisk IP", så skulle

- oki doki. takker og gør et forsøg - og når jeg ikke kan få det til at
fungere vender jeg tilbage.

ras