Genanbringelse af anparter
Fra : Peter Andersen

Dato : 17-02-04 19:52

Hej NG
Nu er det med penge ikke lige min store force, så jeg håber der er nogen der
kan give mig et råd.
Jeg står overfor at sælge en flok anparter som udløser en aktieskat. Har jeg
mulighed for at genanbringe hele beløbet (inden skat) til eks. køb af et
landbrug??

MVH
Peter

Fra : Brian Icedor Peterse~

Dato : 21-02-04 13:24

Det er vel ikke aktieindkomst vi taler om når det er anparter?

De fleste værdipapirer bliver beskattet efter realisationsprincippet i
Danmark (undtagen pensionsordninger). Dette betyder at når værdipapiret
sælges opgøres det skattemæssige mellemværende i skatteåret. Jeg ville
anbefale dig at drøfte dette med en revisor, da der ofte kan være
geninvundne afskrivninger på anparter.

Umiddelbart som du beskriver dit "problem" kan jeg ikke se hvordan du skulle
kunne placere hele beløbet inden skat i et landbrug, men det ved revisoren
ti gange mere om. (Der er også jeg ved ikke hvor mange særlige regler
omkring landbrug)

mvh Brian

Peter Andersen <baloonews@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:c0tnti$ifr$1@sunsite.dk...