Qmail cluster (nfs)
Fra : Michael Andreasen

Dato : 17-02-04 19:10

Jeg forsøger at få et par qmail/vpopmail bokse til at spille sammen over
nfs.

Jeg deler /var/qmail/control ud på noget storage (nfs) får at have de samme
rcpt host filer m.m. /me linker jeg andetsteds, så de bliver taget lokalt
for hvér boks.

Når jeg vil oprette et domæne i vpopmail, får jeg følgende fejl

Failed while attempting to update_file() the rcpthosts file
Error. Failed to add domain to assign file
Error: Could not update file

queues o.s.v. ligger lokalt.

Der ser ud til at der ligger en rcpthost.lock fil, så der er noget der ikke
er helt afsluttet.

Spørgsmålet er bare hvad, og hvordan jeg får det til at spille?