Erfaring med fiskeri i Odense Havn/Kanal?
Fra : xox

Dato : 17-02-04 18:54

Jeg er lige flytte til Odense og da jeg ikke har noglen bil, så tænkte jeg,
at jeg kunne fiske i Odense Havn/Kanal.

Er der noglen der har erfaringer med det? Jeg fisker først og fremmest efter
ørreder.

Jeg har hørt, at jeg kan fiske ved Næsbyhoved Skov og omkring Fyns
Sandblæsning - er det rigtigt?

Fanget man noget, og hvad skal man fiske med?

Kan fiskene spises eller er det kun til genudsætning?

Jesper

Fra : J. Jensen

Dato : 18-02-04 11:57

xox wrote:
> Jeg er lige flytte til Odense og da jeg ikke har noglen bil, så
> tænkte jeg, at jeg kunne fiske i Odense Havn/Kanal.
>
> Er der noglen der har erfaringer med det? Jeg fisker først og
> fremmest efter ørreder.

Jeg har tidligere spurgt om det samme her i gruppen.
Se de svar jeg fik her: http://makeashorterlink.com/?G38212277 (ikke fordi
der står så frygtelig meget)

Hvis du cykler en tur derudad (på Næsbyhoved siden) en dag som i dag med
godt vejr står der sikkert mange og fisker. Prøv at snak lidt med dem.

Sidste år fiskede jeg i kanalen et par gange uden det store held.
Har droppet det helt nu. Det er nu 100x federe at komme til en rigtig
strand.
Var iøvrigt afsted med to kammerater i går. Det gav 2 havørreder på hhv
39/44cm lidt nord for Bøgebjerg lige omkring skumring.

Man kan få et kort over Odense Havn/Kanal.
Kan ikke huske hvem man skal ringe til for at få det tilsendt, men mon ikke
der er nogen her i gruppen ved det?

Jesper (en anden Jesper end orig. poster)

Fra : KTPP

Dato : 18-02-04 19:25

Hej wox

Du kan sagtens spise de fisk du fanger.
Du fisker med det samme som på kysten. Hvis du bruger orm skal du være meget
påpasselig, da de små ørreder sluger hele skidtet, og da de skal genudsættes
er chancen for at de dør, når du fjerner krogen stor. Ligeledes vil der nu
og et stykke tid fremefter være nedfaldsfisk, husk at genudsætte dem.
De steder du skriver om, er de rigtige steder.

Hilsen

Kenn