MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
WinXP og Win2K - internetdeling
Fra : Torben Brøndum

Dato : 17-02-04 16:15

Hej,

I et (simpelt) scenarie med en Win2K (2 netkort) og en XP maskine skal jeg
opsætte internetdeling. Internetforbindelsen kører via kabelmodem direkte på
Win2k maskinen.

Jeg har lidt problemer på disse to maskiner.

Maskinerne ser hinanden i en arbejdsgruppe. Win2K har ip 192.168.0.1 og XP
får så 192.168.0.2 - samme subnetmaske 255.255.255.0.

Der er flueben for internetdeling på Win2k maskinen. Til test er c drevene
blevet delt.

XP maskinen kan dog ikke tilgå Win2K´s (spørger efter logon). Win2K mod XP
giver ingen problemer.

XP maksinen kommer desuden ikke ud gennem Win2K maskine påtrods af delingen
er aktiveret - som nævnt ovenfor.

For nogen tid siden havde jeg i et andet setup lignedne problemer - der
mener jeg, at der skulle oprettes brugere på maskinerne - men jeg husker det
ikke helt nu.

Hvorfor kan XK ikke tilgå drev c på win2k og hvorfor får jeg ikke delingen
korrekt på plads.

Findes et link til en lignende opsætning/problematik opå nettet ?......hvor
i givet fald ?

Tak for hjælp på forhånd.

Torben Brøndum

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-02-04 10:04

In article <0cqYb.91823$jf4.5752299@news000.worldonline.dk>,
tbr@henning-poulsen.dk says...

> XP maskinen kan dog ikke tilgå Win2K´s (spørger efter logon). Win2K mod XP

Har du enable't guest-/gæst-kontoen på Win2k?

> XP maksinen kommer desuden ikke ud gennem Win2K maskine påtrods af delingen
> er aktiveret - som nævnt ovenfor.

Jeg havde også nogle problemer med ICS, da jeg sidst legede med det.
Jeg fandt en 3. parts løsning - kan ikke huske hvad det hed. Måske kan
Google finde noget der virker bedre end ICS.

> For nogen tid siden havde jeg i et andet setup lignedne problemer - der
> mener jeg, at der skulle oprettes brugere på maskinerne - men jeg husker det
> ikke helt nu.

Enten dét eller gæstekontoen.

> Hvorfor kan XK ikke tilgå drev c på win2k og hvorfor får jeg ikke delingen
> korrekt på plads.

Gæstekontoen...

> Findes et link til en lignende opsætning/problematik opå nettet ?......hvor

Opsætning af gæstekontoen eller Internet Connection Sharing?

Gæstekontoen sættes op i "Start > Kør > lusrmgr.msc"

> Tak for hjælp på forhånd.

Håber det hjalp...

--
Med venlig hilsen/best regards