webspeed til 2 pc?
Fra : surfing

Dato : 17-02-04 16:04

Hej jeg har fået lovet at jeg vil hjælpe en kammerat med at installere
Webspeed
Hans comp står på 1sal med cabelmodem og det hele(1024) det bliver
tilslutte via usb!
kan hans knægt så godt tilslutte rj45 kabel fra sit værelse 15 m væk og få
det til at virke altså slutte det til modemet også!!

skal man bare bestille en ekstra ip addresse hos tdc eller hvordan kan det
fikses helst uden investering i andet en netværkskabel som jo så bliver ca
15 mtr. skal det være twisted eller hvad

gode råd og forklaringer modtages gerne!!
på forhånd tak!
Søren Nielsen

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 17-02-04 17:42

> [...]
> 15 mtr. skal det være twisted eller hvad
>
> gode råd og forklaringer modtages gerne!!

Hej
Det bedste er at anskaffe en Router, sæt den til efter modemet, så behøver
du ikke flere adresser.
Gunnar

Fra : Flemming Nath

Dato : 18-02-04 06:24

On Tue, 17 Feb 2004 16:04:19 +0100, "surfing" <surfing2@webspeed.dk>
wrote:

> [...]
>kan hans knægt så godt tilslutte rj45 kabel fra sit værelse 15 m væk og få
>det til at virke altså slutte det til modemet også!!

Jeg har på et tidspunkt kontaktet kundeservice ang samme
problemstilling, og fik følgende forklaring: Der skal bestilles to
ip-adresser, og den ene pc skal tilsluttes kabelmodemet via USB og den
anden via et netkabel og et ethernetkort i maskinen. Supporteren
lovede højt og helligt, at det ville virke. Jeg har ikke selv afprøvet
det - jeg endte med at købe en router.

Routeren gør jo, at der kan blive etableret et netværk mellem flere
computere, og så kan der senere sluttes flere på. Desuden giver det en
meget bedre sikring mod ondsindet indtrængen udefra. Særlig smart vil
det være med en trådløs forbindelse, men det koster så 5-700 kr

En ekstra ip-adresse koster vist 10 kr pr måned

Vh, Flemming Nath

Fra : Lene S

Dato : 19-02-04 16:26

"surfing" <surfing2@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 15 mtr. skal det være twisted eller hvad
>
> gode råd og forklaringer modtages gerne!!

Hej Søren

Det er rimeligt simpelt

Du kobler computerne sammen via en hub. Begge kabler skal være mærket STP.
Cabelmodemet kobles til hovedcomputeren.
Internet adgangen på hovedcomp sættes til automatisk hentning af ip-adresse
og deling.
Netværket mellem de 2 computere sættes derefter op med fast ip-adresse og
DNS-serveradresser.
Husk Undernetmaske og DNS-serveradresser skal være ens på de 2 computere.
Så er det bare at installere internettet på knægten's computer.

Held og lykke

Mvh
Lene