Endnu en dum ejer der lader hunden bide
Fra : Ark

Dato : 17-02-04 11:58

så har vi igen mødt en dum hundeejer der lader hunden bestemme det hele og
knurre og gø af alt og alle. den bider også efter hunde og mennesker der
kommer nærmere end tre meter fra ejeren.
Kan folk dog ikke tage styringen over deres hunde??

Ark

Fra : Jimmy

Dato : 17-02-04 12:46

"Ark" <ark@inbox.dk> wrote in message
> [...]
> kommer nærmere end tre meter fra ejeren.
> Kan folk dog ikke tage styringen over deres hunde??

Jeg oplevede det samme i parken i går.
En mand kommer med en sort Labrador-lignende ting. Den gør helt vildt ad en
lille Ren Foxterrier der bare vil lege.
Foxen kaster sig på jorden, men den sorte bliver ved med at holde fast i den
og gø/knurre.

1 minut efter gentager historien sig da Tyson (4 måneder) går hen til den og
den bliver bidt så hårdt at den piver. Det er to måneder siden jeg sidst har
hørt den pive sammen med en anden hund, så der er blevet bidt hårdt.

Jeg sagde vredt til idioten at han skulle holde sin hund i snor, når han
ikke kunne styre den og den tydeligvis ikke kunne opføre sig ordentligt.

Fatter ikke den slags folk.

Mvh
Jimmy

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 17-02-04 22:55

On Tue, 17 Feb 2004 12:45:47 +0100, "Jimmy"
<nyhedsgruppe2001@FJERN.yahoo.co.uk> wrote:

> [...]
>
>Jeg sagde vredt til idioten at han skulle holde sin hund i snor, når han
>ikke kunne styre den og den tydeligvis ikke kunne opføre sig ordentligt.

enig ! hvis man ikke har styr over sin hund, eller den vil slås, skal
den holdes i snor !

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 17-02-04 22:55

On Tue, 17 Feb 2004 11:58:18 +0100, Ark <ark@inbox.dk> wrote:

>så har vi igen mødt en dum hundeejer der lader hunden bestemme det hele og
>knurre og gø af alt og alle. den bider også efter hunde og mennesker der
>kommer nærmere end tre meter fra ejeren.

jeg går ud fra at du hentyder til mig, min hund vil ALDRIG komme til
at bide nogen mennesker, og ej heller knurre af noget menneske !!

Men ja hanhundene skal ikke komme for tæt på ! men 3 meter er nok lige
lidt overdrevet, men uden at overdrive ville dit indlæg jo heller ikke
have noget kød på vel

>Kan folk dog ikke tage styringen over deres hunde??

,åbenbart ikke der er stadig mange der lader dem gå løs, og ikke kan
kalde dem til sig ! synd for dem at de er lige så dumme som dig at de
ikke kan forstå loven om hunde !

Bare for sjov skyld får du er meget simpelt spørgsmål : Hvem er dumme
dem der overholder loven, eller dem der ikke gør ?

ikke fordi jeg regner med at en som dig kan svare rigtigt

Fra : Eifelvuf

Dato : 18-02-04 17:28

"Ark" skrev d. 17-02-04 11:58 dette indlæg :
> [...]
der
> kommer nærmere end tre meter fra ejeren.
> Kan folk dog ikke tage styringen over deres hunde??

Hej Ark.

Jo - *suk* bare folk ville begynde på at tage "styringen over deres
hunde".

Selvfølgelig har man som hundeejer med en hund i snor, *også* en
forbandet forpligtelse til, at påse at denne hund ikke bider andre
hunde, blot fordi den er i snor.

Uanset om hunden er i snor eller ej ; som ejer har man selvfølgelig
altid forpligtelse og ansvar for, at ens hund ikke bider. Alt andet
skader i bogstaveligste forstand, mere end det gavner. Og i særdeleshed
hundesagen under eet (d.v.s. også de, der har styr over deres hund).

Længere er den vel egentlig ikke.

Og igen. Ja - det kan faktisk lade sig gøre at fortælle sin hund, at man
som ejer / fører, overhovedet ikke vil acceptere under nogen
omstændigheder, at ens hund indlader sig i slagsmål med andre hunde. Det
kan man lære ved, f.eks. at træne med sin hund, de steder i landet hvor
mange frivillige - som hovedregel dygtige - hundemennesker, står parat
til at dele ud af den viden, de fleste har oparbejdet igennem mange år
med hunde, hundepsyke samt ikke mindst ; "opdragelse" af førerne.

Sådan et sted hedder en hundeklub. Og i en hundeklub, har man styr på
tingene. Basta. INGEN hundemennesker er SÅ kloge, at de er i stand til
at undvære hovedet.

Jeg selv har nu haft hunde, Schäfere, i nu 25 år, og jeg lærer omtrent
hver eneste dag noget nyt om ikke alene min egen hund, men i særdeleshed
også om andre hunde og i særdeleshed deres ejere / førere. Og det er jeg
glad for.

Man bliver aldrig for "klog" til at deltage i træning med sin hund
(henkastet bemærkning til bl.a. P .

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/