javascript: lægge strenge sammen som tekst
Fra : Kenneth Bon

Dato : 17-02-04 09:19

Hej.

Jeg har lidt et problem...

Jeg skal i javascript lægge 3 strenge sammen - fx "01", "02" og "1980"...
når jeg beder javascript lægge dem sammen som tekststrenge, så skriver den
121980. Den synes altså med andre ord, at den vil skippe 0erne i starten af
de første strenge.

I ASP er der en Right-funktion, som kan hjælpe med at holde styr på antal
cifre, men sådan en kan jeg ikke finde i javascript.

Hvordan får jeg scriptet til at lægge strengene sammen, så jeg får 8 cifre i
alt istedet for de 6, som den gør nu?

/Kenneth

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 17-02-04 10:47

Kenneth Bon wrote:
> [...]
> 121980. Den synes altså med andre ord, at den vil skippe 0erne i starten af

Prøv at giv et online eksempel.

Følgende virker fint, men det er sikkert ikke det du gør

<script type="text/javascript">
var a="01", b="02", c="1980";
alert (a+b+c);
</script>

Hintzmann c",)

Fra : Kenneth Bon

Dato : 17-02-04 17:35

"Martin Hintzmann Andersen" <no@spam.please> skrev i en meddelelse

> Prøv at giv et online eksempel.
>
> Følgende virker fint, men det er sikkert ikke det du gør

> [...]

Vi lavede en anden løsning - men tak for svaret :)

/Kenneth