Overskrivning af cookies?
Fra : Kasper Johansen

Dato : 17-02-04 06:18

Hej gruppe.

På mit site har jeg et problem med at overskrive en cookie. Problemet opstår
i at PHP beskytter cookies fra at blive overskrevet af andre sites end den
selv. Derfor hvis cookien bliver oprettet under http://www.mitdomæne.dk kan
jeg godt overskrive den. Hvis jeg så lukker siden og gå ind på
http://mitdomæne.dk (altså uden www) så kan jeg ikke fordi den åbenbart tror
den er en anden side.

Det er lidt fail syntes jeg. Er der nogle som har erfaringer eller forslag
til hvordan jeg undgår dette? Og helst _uden_ brug af sessions.

Mvh
Kasper

Fra : Dennis Møllegaard Pe~

Dato : 17-02-04 10:49

On Tue, 17 Feb 2004 06:17:40 +0100
"Kasper Johansen" <kasper@johansen.tdcadsl.dk> wrote:

> Det er lidt fail syntes jeg. Er der nogle som har erfaringer eller forslag
> til hvordan jeg undgår dette? Og helst _uden_ brug af sessions.

Well, domænerne www.domæne.dk og domæne.dk er jo i princippet ligeså forskelligt som dennis.domæne.dk og domæne.dk - så det giver da god mening at cookies deles op.

Men du kan jo sørge(tvinge) for at alle bruger enten bruger www.mitdomæne.dk eller blot mitdomæne.dk, ved at lave en simpel redirect fra det "forkerte" domæne til din foretrukne. Eller sørge for at det "forkerte" domæne ikke virker (dns-mæssigt) - så er der ingen tvivl. Men det er smagssag hvad man foretrækker.

mvh
Dennis

--
Dennis Møllegaard Pedersen, Denmark
replace spam with my firstname spam@moellegaard.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-02-04 15:16

> [...]

>Derfor hvis cookien bliver oprettet under http://www.mitdomæne.dk kan
>jeg godt overskrive den. Hvis jeg så lukker siden og gå ind på

Så må du sætte din cookie for at gælde for .mitdomæne.dk:
http://dk2.php.net/setcookie (femte parameter, "domain")

Dette vil gøre, at cookie'n både gælder for mitdomæne.dk,
www.mitdomæne.dk og andet.mitdomæne.dk

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: saltomortale (og ikke saltomotale)