Længde af array?
Fra : PRime

Dato : 07-12-00 09:43

Hej.

Er der nogen der har forstand på at læse længden af et array (i dette
tilfælde af typen int) når det foregår i en function hvor array'et overføres
vha. en pointer?

Og hvis ja, så hvordan gør man det?

--
Mvh. PR

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 07-12-00 10:20

"PRime" <pr@netcom-data.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen der har forstand på at læse længden af et array (i dette
> tilfælde af typen int) når det foregår i en function hvor array'et

Ja det kan man ikke, bortset fra hvis du bruger en slut karakter i enden af
arrayet, men så har du problemmet hvis den karakter også er et af de mulige
værdier der skal i arrayet.

Men du kan lave en klasse der holder styr på det for dig. Det har man f.eks.
i Java

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : N/A

Dato : 07-12-00 12:03

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 07-12-00 12:03

> Nu når du er inde på sprog der understøtter klasser, er det naturligt i
> denne nyhedsgruppe, at nævne ANSI C++ Standard Library klassen
> "std::vector". Klassen har en member-function "std::vector::size" der
> foræller hvor mange elementer den indeholder.

flovt kendte jeg ikke engang, men jeg har også kun leget lidt med C++
Men tak for tippet