Opslag: Buletur d. 21/2 med Skjold
Fra : Søren Mathiesen

Dato : 16-02-04 22:08

Hej NG,
Vi i Bjørnens Sportsfiskerforening har (desværre) lidt ledige ledige pladser
til vores normalt hyggelige buletur med Skjold nu på lørdag.
Er du/I interesseret, så ring til vores formand Kaj på 4364 1469.
Sejltid Helsingør statshavn kl. 7.00 - 12.00.

Fra : kuspor

Dato : 17-02-04 17:13

Gid i måtte en tur i baljen i RYKFISKERE føj.

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-02-04 12:02

"kuspor" <kuspor@hotmail.com> wrote in message

> Gid i måtte en tur i baljen i RYKFISKERE føj.

Styr dig! Frelste mennesker: FØJ!

--
-Jens B.

Fra : Søren Mathiesen

Dato : 18-02-04 15:57

Så, så,
nu ikke de store grimme gloser.
"kuspor" har måske prøvet det en gang, blevet søsyg og tabt både stangen og
modet ?
Nogle foretrækker jo at træde brinkerne ned i jagten på ørreder på gydetræk.
Der behøver man heller ikke ekkolod og navigator for at finde de stømlæ som
fisken gemmer sig bag ....
Lad os da respektere hinandens fiskemetode !!
P.S. Jeg rykfisker ikke, jeg pirkefisker. Men jo, der er desværre også
deciderede RYK-fiskere på Øresund, som mange andre steder og ved mange andre
former for fiskeri. Det være sig sild i det vestjydske, hornfisk ved kysten,
soldovne ørreder i P&T, og jeg har sågar set det udøvet i flere vandløb,
både Bornholm, Jylland og syd-Sverige.....

Fra : kuspor

Dato : 18-02-04 14:51

Jeg har nu nok sejlet mere end du/i har fået varm mad.
Men lad nu det ligge
Har dog aldrig, siger ALDRIG i min efterhånden 35 år´s "karierre"som
lyst/sportsfisker, dyrket nogen form for rykfiskeri. Det være sig sild,
hornfisk mm. Det er dog levende væsener vi har med at gøre. (Og ja så kan
man jo diskutere om fisk føler smerte eller ej). Jeg mener bare at det
absolut må være mest etisk korrekt at få fisken til at tage sin agn, frem
for at smide x-antal trekroge i vandet for at kroge dem i bugen eller hvor
det nu måtte være. Og nej jeg er bestemt ikke frelst.

Fra : Coolpix

Dato : 19-02-04 19:38

Gaaaaaaaaaab

Fra : kuspor