QueryString med Response.Redirect
Fra : pepss

Dato : 16-02-04 21:10

Hejsa NG
kan man ikke med Response.Redirect sende en variable i urlén?
altså noget ala
strid = 2
Response.Redirect "side.asp?id=" & strid

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-02-04 21:50

pepss skrev:

> kan man ikke med Response.Redirect sende en variable i urlén?

Jo.

> altså noget ala
> strid = 2
> Response.Redirect "side.asp?id=" & strid

Netop sådan (evt. dog med et typecast: strID = Cstr(2) eller
strID = "2".
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : pepss

Dato : 16-02-04 22:17

"Jens Gyldenkærne Clausen" skrev

> Jo.

> Netop sådan

sorry jeg lavede selv et forsøg men med en tastefejl så derfor trode jeg
ikke man kunne!

> (evt. dog med et typecast: strID = Cstr(2) eller
> strID = "2".

hvad gør Cstr(2) ?

Fra : Torben Brandt

Dato : 16-02-04 22:24

pepss skrev:
> hvad gør Cstr(2) ?

<URL:http://www.google.dk/search?q=cstr+scripting+site%3Amsdn%2Emicrosoft%2Ecom>

/Torben

Fra : pepss

Dato : 16-02-04 22:59

"Torben Brandt" skrev

<URL:http://www.google.dk/search?q=cstr+scripting+site%3Amsdn%2Emicrosoft%2E
com>

gør den ikke andet ind at sjette " omkring (lave det om til en streng) ???
det var da en sær ting...

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-02-04 23:18

pepss skrev:

> gør den ikke andet ind at sjette " omkring (lave det om til en
> streng)

Næ - men det kan også være en vigtig funktion. Asp/vbscript er godt
nok ganske tolerant, her kan man fx godt skrive:

   x = 2 & "test"

- men i andre sprog vil den slags give en typekonverteringsfejl,
fordi et tal og en streng ikke uden videre kan lægges sammen.

Skriver man:

   x = 2 + "test"

- får man en fejl. Plus-operatoren er i modsætning til &-operatoren
ikke ligeglad med typerne. Det er den også nødt til at være for der
er forskel på "2" + "2" (som giver "22") og 2 + 2 (som giver 4).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : pepss

Dato : 16-02-04 23:46

> [...]
>
> - men i andre sprog vil den slags give en typekonverteringsfejl,
> fordi et tal og en streng ikke uden videre kan lægges sammen.

det kunne godt være jeg skulle til at gøre det "rigtig" nu når jeg er ved at
se om jeg ikke kan lære dotnet (C#) *man skulle nok aldrig ha begyndt på
asp*