Send forskelligt nummer pr. sendt mail via~
Fra : Lasse Madsen

Dato : 16-02-04 19:13

Jeg har lavet en side i PHP, der henter nogle data'er frem fra et
HTML-dokument, nu vil jeg så have, at PHP-scriptet sender
dataerne sammen med et nummer og et link til en hjemmeside,
hvordan laver jeg det, så den sender det nummer (selvfølgelig et
forskelligt fra gang til gang, og ikke et nummer, der er lige
efter hinanden)???

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-02-04 19:30

Lasse Madsen <Lasse@hippie.dk> wrote in news:c0r173$u2$1@sunsite.dk

Kig evt. på http://dk.php.net/uniqid

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/

Fra : Lasse Madsen

Dato : 16-02-04 20:22

Henrik Stidsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Lasse Madsen <Lasse@hippie.dk> wrote in news:c0r173$u2$1@sunsite.dk

> [...]

Nu er jeg ikke så god til det engelske, så det ville være lettere,
hvis der var nogle, der ville skrive koden, den behøver ikke at være
længere en 6 tal langt...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-02-04 21:01

> Nu er jeg ikke så god til det engelske, så det ville være
> lettere, hvis der var nogle, der ville skrive koden, den behøver
> ikke at være længere en 6 tal langt...

Skal det være unikke tal eller må der være dubletter ?

Hvis det skal være unikke vil
$id = uniqid("");
være brugbart, det giver et svjh 13 cifre hexadecimalt tal.

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/

Fra : Lasse Madsen

Dato : 17-02-04 18:48

> [...]
>
> Hvis det skal være unikke vil
> $id = uniqid("");
> være brugbart, det giver et svjh 13 cifre hexadecimalt tal.

Hvordan sætter jeg det ind i PHP-scriptet, der sender e-mailen???

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-02-04 00:36

> Hvordan sætter jeg det ind i PHP-scriptet, der sender
> e-mailen???

Du får den unikke id i variablen $id - den bruger du så når du
generer dit mail-indhold. Har du overhovedet forsøgt ?

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/

Fra : Lasse Madsen

Dato : 18-02-04 15:38

> [...]
>
> Du får den unikke id i variablen $id - den bruger du så når du
> generer dit mail-indhold. Har du overhovedet forsøgt ?

Nåhr, nu forstår jeg det...
Jeg vil til at forsøge nu...

Fra : Lasse Madsen

Dato : 18-03-04 15:53