Bedste Sound Blaster ?
Fra : izy

Dato : 24-04-01 02:15

Dav..

SoundBlaster PCI 512
SoundBlaster Live! Value
SoundBlaster Live! Player 1024

Hvilket er det BEDSTE? De alle ligger mere eller mindre i samme pris-klasse

Takker for hjælpen..

--
izy
izy@city.dk

Fra : Fritze

Dato : 24-04-01 06:55

> Dav..

Hej

> SoundBlaster PCI 512
> SoundBlaster Live! Value
> SoundBlaster Live! Player 1024
>
> Hvilket er det BEDSTE? De alle ligger mere eller mindre i samme
pris-klasse

Har hørt noget om, at man skal holde sig lidt væk fra "player"
versioner....Jeg fik aldrig helt fat i hvorfor, men dem jeg har hørt det fra
var ikke så glade for kompatibiliteten. (vist nok for mange problemer på
nogle OS/chipset). Tror umiddelbart at Live! Value versionen er den bedste.

Fra : JK

Dato : 24-04-01 07:40

"Fritze" <Fritze76@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har hørt noget om, at man skal holde sig lidt væk fra "player"
> versioner....Jeg fik aldrig helt fat i hvorfor, men dem jeg har hørt det
fra
> var ikke så glade for kompatibiliteten.

....? - har et Live player 5.1....problemer med kompatibilitet = 0.

/JK

Fra : Fritze

Dato : 24-04-01 09:56

Hvilket OS? HVilket chipset?
Hvor mange forskellige har du prøvet det i?

Fra : JK

Dato : 24-04-01 10:22

> Hvilket OS? HVilket chipset?
> Hvor mange forskellige har du prøvet det i?

Afprøvet i et Asus P2B motherboard med BX440 chipsæt, og i et Asus A7V med
Via KT133A chipsæt.

Afprøvet under Windows 98/Me/2k

- alt sammen uden nogen former for kompatibilitetsproblemer - det må være en
total 'and' at der sku' være problemer med de kort.

/JK

Fra : Ove Kristensen

Dato : 24-04-01 15:18

Det du siger tror jeg er rigtigt, idet at jeg heller aldrig har haft
problemer med nogen lydkort, og kører selv med et Soundblaster Live 1024 på
et Asus A7V 133 og har nul problemer.

Mvh
Ove K.

Fra : Trickysparrow

Dato : 24-04-01 11:11

"izy" <izy@city.dk> wrote in message news:9c2k3f$2a94$1@news.cybercity.dk...
> Dav..
>
> SoundBlaster PCI 512
> SoundBlaster Live! Value
> SoundBlaster Live! Player 1024
>
> Hvilket er det BEDSTE? De alle ligger mere eller mindre i samme
pris-klasse

> Takker for hjælpen..
>
> --
> izy
> izy@city.dk

Så vidt jeg er orienteret, så er den eneste forskel på de to live kort noget
med at det ene har en digital ind ell udgang.
Køre selv med et live player 1024 på et Asus p3v4x, win 2000 og liveware
3.0, 0 problemos polle.

--
Martin

You are not drunk
if you can lie on the floor
without holding on.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 24-04-01 16:09

On Tue, 24 Apr 2001 03:15:21 +0200, izy wrote:

> [...]
>SoundBlaster Live! Player 1024
>
>Hvilket er det BEDSTE? De alle ligger mere eller mindre i samme pris-klasse

SB PCI512 lyder som endnu et Ensoniq kort...dvs at OS
understøttelsen er begrænset (Reference driverne virkede ikke
med de tidligere...dvs man var 100% afhængig af CL's drivere..og
lyden var ikke vildt god...)

Value...fungerer glimragende med SuSE Linux 7.1 og SSI eCS (OS/2
Warp 4.51) på VIA KT133A og AMD 761

Player ?? no idea...men AFAIK bygger de vist på den samme
lydchip...så der burde ikke være noget problem...

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
Bus error: passengers dumped

Fra : Søren Løbner

Dato : 24-04-01 18:16

Det er sandt nok at der var problemer med Live kortene men det var dem alle
også Value. Det var komb. problemer med Vias KT.... og A7.... Chipsæt men
det er blevet løst i Vias Motherboard drivere 4in1 og også i en patch til
Live kortene + endda i en update/patch fra Microsoft, så den sag skulle være
ude af verden!!!!

--
Søren Løbner
Mailto: lobner@pc.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-04-01 18:36

"Søren Løbner" <lobner@pc.dk> wrote in message
>Vias KT.... og A7....

Du har vel ikke lige en URL til VIA vel?

Jeg kan ikke lige finde den...

Fra : Søren Løbner

Dato : 24-04-01 18:46

Jo da!!!, find i øvrigt alle mulige andre og gode ting her: www.tweakup.dk

--
Søren Løbner
Mailto: lobner@pc.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-04-01 19:04

> Jo da!!!, find i øvrigt alle mulige andre og gode ting her:
www.tweakup.dk

Må jeg også gerne få den tak

Fra : Søren Løbner

Dato : 25-04-01 16:49

Det var sådanset den!!! De har også alle VIAs nye drivere

--
Søren Løbner
Mailto: lobner@pc.dk