Database over DK byer og seværdigheder
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 16-02-04 17:46

Hejsa

Ikke helt sikker på om jeg er i den rigtige gruppe...

Findes der en database/liste over danske byer og seværdigheder som kan
hentes fra nettet? Jeg har en liste over postnumre men skal bruge så
mange stednavne som overhovedet muligt til noget "geografisk positionering
af hjemmesider"-værk.

Nogen der ved om man kan hente noget sådant fra Kort- og
Matrikelstyrelsen eller deslige?

Mvh.
/Thomas

Fra : Morten Wulff

Dato : 16-02-04 20:22

On Mon, 16 Feb 2004 17:46:13 +0100, Thomas Lindgaard
<thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> wrote:

> [...]
> positionering af hjemmesider"-værk.
>
> Nogen der ved om man kan hente noget sådant fra Kort- og

Kort & Matrikelstyrelsen har en database med samtlige officielle adresser
i Danmark:

http://xrl.us/bhcl

Hvis du skal have informationer om seværdigheder, skal du nok have fat i
et udtræk fra Danmarks Turistråds database:

http://xrl.us/bhcm

Med venlig hilsen / Kind regards,

Morten Wulff

--
Self Injury Information and Support: www.psyke.org

"I have a school book with my name on it."
"Your parents must be so proud." (http://www.actsofgord.com/)

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 17-02-04 00:25

On Mon, 16 Feb 2004 20:22:27 +0100, Morten Wulff wrote:

> [...]
>
> Hvis du skal have informationer om seværdigheder, skal du nok have fat i
> et udtræk fra Danmarks Turistråds database:

Det var dælen dytme da nogle dejlige links! - de er hermed arkiveret...
men for hunde hvor bliver det til meget data når man pakker det ud :)

Mvh.
/Thomas

Fra : Jan Jensen

Dato : 17-02-04 19:16

lad mig få din mailadresse så har jeg en som sql-script, hvor du ikke
behøver ændre så meget

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 17-02-04 22:23

On Tue, 17 Feb 2004 19:15:41 +0100, Jan Jensen wrote:

> lad mig få din mailadresse så har jeg en som sql-script, hvor du ikke
> behøver ændre så meget

Jamen jeg siger da så møj manne tak - min email virker hvis du bare
fjerner det sorte hul...

Mvh.
/Thomas