Nummerering
Fra : Allan Th. Andersen

Dato : 16-02-04 16:12

Hvis man nu har en tabel t:

navn point
A 6
B 3
C 5
B 7
C 4
A 2
A 6
C 8
B 5

kan man lave en slags "hitliste":
SELECT navn, sum(point) as p FROM t GROUP BY navn ORDER BY p DESC;

navn p
C 17
B 15
A 14

Hvordan kan man så få mysql til at sætte en placering på?:

placering navn p
1 C 17
2 B 15
3 A 14

/Al

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 16-02-04 16:22

allanth@imada.sdu.dk (Allan Th. Andersen) wrote in

> [...]
> B 15
> A 14
>
> Hvordan kan man så få mysql til at sætte en placering på?:

Umiddelbart ligner det noget formattering, der intet har med de aktuelle
data at gøre - og jeg ville derfor nok lave det i mit applikationslag i
stedet for databasen.

definér i INT = 0
FOR hver række i mit resultat
udskriv 1++
udskriv felt1, felt2
gå til næste række
END FOR

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Allan Th. Andersen

Dato : 16-02-04 20:43

Jesper Stocholm <j@stocholm.invalid> wrote in message news:<Xns9491A6725B67Astocholmdk@130.225.247.90>...
> [...]
>
> Umiddelbart ligner det noget formattering, der intet har med de aktuelle
> data at gøre - og jeg ville derfor nok lave det i mit applikationslag i

Det var nu mest fordi, jeg havde tænkt mig at indsætte dataene direkte
i en ny tabel, med noget INSERT INTO tbl SELECT navn o.s.v.
Men jeg ordner det bare i php. Tak for svaret ellers.