lyd probler
Fra : MR

Dato : 24-04-01 00:41

Hej

Jeg har et problem med min lyd når jeg ripper musik og spiller musik fra mit
cd-rom drev (asus 40x) kommer der kun lyd i den venstre højtaler men når jeg
spiller den direkte fra min Cd-rom drev med høretelefon sat i drevet kommer
der lyd i begge højtaler jeg kan godt spiller alle andre lyd formater med
lyd i begge højtaler jeg opdagede det ved at jeg rippede noget musik hvor
der kun var lyd i den ene højtaler og ved at jeg skulle lave en kopi af en
cd hvor hele cd kun spillede i den Venstre højtaler, har byttet kablerne ud
jeg tro ikke det er mit drev men mit lydkort (SB128) der er noget i vejen
med men hvordan finder jeg ud af det ?? jeg bruger Windows ME

KH

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 24-04-01 01:24

"MR" <hanloven@forum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
når jeg
> spiller den direkte fra min Cd-rom drev med høretelefon sat i drevet

Det er ikke dit lydkort, der fejler noget, da du ripper cd'er uden om
lydkortet. Derimod tror jeg godt du kan begynde at mistænke dit
Asus-drev, da i hvert fald mine erfaringer siger, dette drev er noget af
et problembarn, hvad angår digital lyd. Til gengæld er det fantastisk
til læsning af data.

Det kunne selvfølgelig også være en eller anden eksotisk WindowsME
feature, som er skyld i misæren. Dette styresystem er jeg ikke bekendt
med.

mvh.
Peter

Fra : MR

Dato : 24-04-01 02:02

Det kan godt være at du har ret har lige lavet et par forsøg med mit Brænder
drev (Acer) der ser det ud til at virke som det skal men hvad for et drev
vil du så anbefale mig at købe
MVH

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 24-04-01 10:49

> Det kan godt være at du har ret har lige lavet et par forsøg med mit
Brænder
> drev (Acer) der ser det ud til at virke som det skal men hvad for et
drev

Hvis det skal være et CD-Rom drev er Teac 40x et godt bud. Men hvis du
samtidig godt kunne tænke dig at få et DVD-drev, når du alligevel skal
ud at investere, ville nok vælge et Pioneer DVD-105S Slot-In, som er
godt til audio-ripning, og som nemt kan gøres kodefrit til DVD. Men jeg
er sikker på, at der også er andre gode drev på markedet.

Du kunne også spørge i news:dk.edb.hardware.drev.dvd eller
news:dk.edb.hardware.drev.cd-rom eller news:dk.edb.hardware.drev.cd+dvd

mvh.
Peter

Fra : Christian Holst

Dato : 24-04-01 18:52

Er du sikker på lydkablet melelm drev og og lydkort sidder rigtigt(her menr
jeg også om de forskellige ledninger i kablet er placeret rigtigt på
stikkene!)

MVH
Christian Holst

Fra : Kim Hansen

Dato : 25-04-01 01:18

Jeg har tjækket det kabel i mellem cd og lyd kort og prøvet et andet med
samme resulttat kun lyd i den venster højtaler men så prøvede jeg at sætte
det i min brænder så var der lyd i begge højtaler, så det er åbenbart mit
cdrom drev der lige pluslig ikke vil mere "øv"

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 25-04-01 11:32

On Wed, 25 Apr 2001 02:18:16 +0200, "Kim Hansen"
<010860@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>det i min brænder så var der lyd i begge højtaler, så det er åbenbart mit
>cdrom drev der lige pluslig ikke vil mere "øv"

Alle ben forbindelser er ikke ens. Det jeg har i mellem mit CD'rom og
lydkortet har samme fejl, hvis jeg bruger det mellem min brænder og
lydkortet og omvendt. Du kan få et kabel der har 4 stik i den ene
ende. Prøv at få fat i sådan et, og prøv dig så frem.

Poul Erik

--
==__o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: pe.lindaa@aof.dk

Fra : MR

Dato : 25-04-01 23:45

Jo men drevet er over et år gammel og det har jo virket der er ikke skiftet
noget ud anden min cd brænder

---

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 26-04-01 16:29

On Thu, 26 Apr 2001 00:45:29 +0200, "MR" <010860@worldonline.dk>
wrote:

>Jo men drevet er over et år gammel og det har jo virket der er ikke skiftet
>noget ud anden min cd brænder

Ja, så er det nok ikke det der er galt.

Nu er du vel ikke kommet til at trække i det, da du satte brænderen i,
eller har det også virket efter den er kommet i?

Poul Erik