Hvordan får man stabile tal ??
Fra : 666

Dato : 05-12-00 16:34

Hej

Jeg har en A/D konverter der konvertere et analogt signal ind på min seriel
port.
Det virker skam også fint nok.
Problemet er at jeg konvertere meget hurtigt, og derfor står mit
konverterede tal og flakker rundt på skærmen. (det er et slags multemeter)

Hvordan får jeg noget som er roligt at kigge på i c eller c++??

Jeg har prøvet at ligge F.eks 10 konverteringer sammen og derefter dividere
med 10,
Men det hjalp ikke rigtigt noget.

Jeg havde forestillet mig en middel værdi eller sådan noget, der står roligt
på skærmen, Men hvordan ??

Mvh Tommi

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 06-12-00 05:35

Kan du ikke bare lave en udskriftsfunktion som kun udskriver når der er sket
en ændring?

mvh
JS

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-12-00 09:02

Jesper Sørensen skrev:

>Kan du ikke bare lave en udskriftsfunktion som kun udskriver når der er sket
>en ændring?

Jeg havde fået den opfattelse at der var for mange ændringer ...

Han skal lægge en tidsspærring ind så der kun skrives ud hvert
sekund eller en mindre del deraf.

Bertel
--
http://lundhansen.dk/bertel/
FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : N/A

Dato : 06-12-00 23:29

Fra : N/A

Dato : 06-12-00 23:29

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-12-00 23:29

Niels Erik Danielsen skrev:

>Hvis der er meget støj kan værdierne skifte meget selvom han midler over
>nogle hundrede målinger, og udlæser resultatet hvert sekundt.

Hvis han udlæser hvert sekund og ikke ind imellem, så vil man
næppe kalde det "flakke".

Bertel
--
http://lundhansen.dk/bertel/
FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : Niels Erik Danielsen

Dato : 07-12-00 17:08

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> wrote in message

> Hvis han udlæser hvert sekund og ikke ind imellem, så vil man
> næppe kalde det "flakke".

Grafisk problem ?
Du tænker på at hvis der udskrives data til skærmen mange gange pr. sec. vil
det stå og flakke da en udskrivning typisk består af en sletning og en
udskrivning. (Hvis det er en grafisk skærm, medmindre man bruger BitBlt)
Hvilket betyder at opdatering af skærmen tiltider vil foregå mens
tekstfeldtet kun er halvt opdateret.

Det '666' skriver er at tallene ikke er 'stabile' se subject.
Hvilket jeg ikke opfatter som et grafisk problem, men at måleværdierne er så
ustabile at de er umulige at aflæse på skærmen.(Elektrisk problem)

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 07-12-00 00:34

Jeg mente, at han selv skulle vurdere hvor stor en ændring der skulle til,
før han opdaterer displayet :)

mvh
JS

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 06-12-00 09:17

> [...]
> med 10,
> Men det hjalp ikke rigtigt noget.
>
> Jeg havde forestillet mig en middel værdi eller sådan noget, der står

Du nøjes med at sample 1 gang i sekundet.

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : 666

Dato : 07-12-00 08:52

Hej.

Jeg ville godt kunne leve med at sample 1 gang i sek.

Men det var bare for at prøve noget nyt / en udfordring.
Men jeg har stadig ikke løst problemet helt endnu, jeg har prøvet med denne:
H(s) = 1/(1+s) => Y[n] = X[n] * K +Y[n] * (1-k).
Men jeg syntes ikke det virker helt optimalt på min u-Controller hvor
systemet køre.

Men jeg syntes det virker meget spænende med LP IIR filter, så det vil jeg
da forske lidt vider i.

Mvh Tommi