Støvsuger igen
Fra : Rikke Andersen

Dato : 16-02-04 11:46

Hejsa

Ja så skete det altså. Vores støvsuger er brændt sammen så jeg vil gerne
høre erfaringer:

Den skal kunne klare at støvsuge hver dag i et hus men en flok MEGET aktive
både langhårede og korthårede Border Collier, der respektløs fælder hvor det
passer dem og fylder gulvene med jord og skidt når som helst de ser deres
snit til det.

Vi har ikke gulvtæpper nogen steder, så det skal være en støvsuger der er
bedst til trægulve og klinker

Hvad er jeres erfaringer?

Rikke Andersen

Fra : Holm

Dato : 16-02-04 11:47

"Rikke Andersen" <ra@danms.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
aktive
> både langhårede og korthårede Border Collier, der respektløs fælder hvor

....Hej Rikke..

Øjj, det vil jeg også gerne høre om ...har samme problem ...**GGG**

Holm

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 16-02-04 12:09

"Rikke Andersen" <ra@danms.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Ja så skete det altså. Vores støvsuger er brændt sammen så jeg vil gerne
> høre erfaringer:

Ja, vi stod i samme situation for 5 år siden. Vi valgte så at købe en billig
Philips Mobilo Plus og så følge den enkle instruktion vi havde fået af
Martin's daværende boss (elektriker).

Uanset om man har en dyr eller billig model er hundehår noget af det værste
for en støvsuger. Grunden til dette er at de brænder motoren varm når posen
er fuld... Derfor brænder støvsugeren af. Det er noget med at hundehår gør
at støvsugeren senere opdager at posen er fuld...

Derfor sørg for at tøm posen... Hellere for tit end for sjældent.
Vores lille billige kører for fuld knald på 7. år nu! Den før bukkede under
efter 2 år!!

Rinnie

Fra : JSC

Dato : 16-02-04 12:41

> Hejsa
>

> Vi har ikke gulvtæpper nogen steder, så det skal være en støvsuger der er
> bedst til trægulve og klinker
>
> Hvad er jeres erfaringer?

Tænk og test havde en test sidste år - Det var en Miele (kan ikke huske
modellen) som "vandt". Vi valgte efterfølgende at købe denne model - Den
fungere bare og i forhold til et par billige modeller vi har, må jeg
indrømme at man får hvad man betaler for i dette tilfælde...

Mvh.

Jørgen

PS vi har prøvet et uoriginalt mundstykke til tæpper (med en roterende
børste), det er noget skod. Det originale standard mundstykke er bedre.

Fra : Doris

Dato : 16-02-04 13:34

Jeg tager altid først min gulvskrubber, inden jeg støvsuger, den tager det
meste af hårene.
V.H. Doris.

Fra : JSC

Dato : 16-02-04 13:53

"Doris" <xdoris@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tager altid først min gulvskrubber, inden jeg støvsuger, den tager
det
> meste af hårene.
> V.H. Doris.

Det er bestemt et godt triks - Med den nye støvsuger kan vi faktisk nøjes
med blot at støvsuge....

/Jørgen

Fra : Doris

Dato : 16-02-04 15:49

Hvad er det for en støvsuger ? Den ene hund jeg har er ca 50 cm og hårene
15 cm. ;)

Fra : JSC

Dato : 18-02-04 09:53

"Doris" <xdoris@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er det for en støvsuger ? Den ene hund jeg har er ca 50 cm og
> [...]

Hej Doris

Det er en Miele S571

Mvh.
Jørgen

Fra : Rikke Andersen

Dato : 16-02-04 15:31

> [...]
> fungere bare og i forhold til et par billige modeller vi har, må jeg
> indrømme at man får hvad man betaler for i dette tilfælde...

Fandt en støvsugertest på nettet der viste at en Miele S571 vandt i
hundehår. Den er ret billig faktisk - kostede sidste år 1395,- så den fører
hos mig lige nu

Rikke

Fra : Brian B

Dato : 16-02-04 17:25

> [...]
> snit til det.
>
> Vi har ikke gulvtæpper nogen steder, så det skal være en støvsuger der er

Jeg var rigtig træt af min støvsuger brugte for en formue i poser halv
fyldt= halv effekt

Nu har jeg en Dyson ....posefri og selvom den er halvfyldt er effekten den
samme
den er simpelthen for vild god
Hilsen Brian www.dogo.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-02-04 19:17

> [...]
> snit til det.
>
> Vi har ikke gulvtæpper nogen steder, så det skal være en støvsuger der er

Hej Rikke

Den er sikkert ikke nem at finde, nok mest fordi den er ved at være et
aldrende spøgelse, men Panasonic Dynamite, har klaret sig fint her nu i
mange år. Hvis den så også skal bruges til tæpper, så findes der også et
elektrisk motormundstykke til den, som også fungerer fortræffeligt. Slog
Kirby'en uden motormundstykket, så det må jo være ensbetydende med bedre
sugekraft, langt mindre slid, og bedst af alt, man får ikke høreskader af at
være i nærheden af den .... Desværre har den ikke forlygte som Kirby'en,
så den må kun køre ude, uden for lygtetændigstiden )...

M.V.H.....Benny..

Fra : Ladycatwoman

Dato : 17-02-04 04:05

> Hejsa
>
> Ja så skete det altså. Vores støvsuger er brændt sammen så jeg vil gerne
> høre erfaringer:

Hejsa.

Mht. støvsuger kan jeg kun sige, at jeg har den billigste til 300 kr i Super
Brugsen, og så længe jeg tømmer efter hver gang, så suger den perfekt.
Mit forslag er dog at brug 5 min. pr. hund. pr. dag på at rede dem med en
god børste, der tager underuld og de løse hår. Jeg her personligt en
gummibørste til omkring 70 kr. ved dyrlægen. Efter 4-5 strøg har den varmet
hårene op og tager de løse.
Da Cujo (schæfer) ikke bryder sig overvældende om at blive redt, gør jeg
det, når jeg har kastet bold med ham på marken. Så kaster jeg bolden nogle
gange, og når jeg så kan se, at han trænger til en pause, bliver han redt
lidt, og bagefter kaster vi lidt mere som belønning.
Hvis man gør det hver dag, formindsker man faktisk ret kraftigt de løse hår
i huset.
Bare et forslag.

Mvh Cujos mor

Fra : Rikke Andersen

Dato : 17-02-04 08:38

Tak for alle svar.

Valget faldt på en Miele. Dels fordi den fik mange stjerne omkring hundehår
i en forbrugertest og dels fordi støvsugemanden også anbefalede den. Ville
ellers gerne have haft en posefri, men det ragte pengene altså ikke til

Til Cujos mor.
Jamen de bliver faktisk også striglet ind i mellem men der drysser
alligevel lidt hundehår af her og der.

Jeg skulle hilse Cajus fra Bobbe og sige at han er en heldig fætter, at han
sådan får smidt sin bold på marken hver dag. Men jeg tror nu nok han vil
betakke sig for at få striglen med på gåturen. I øvrigt går der også kun 5
splidt sekunder så ligger begge hunde i søen og det er lidt uhandy at
strigle på en sjaskvåd hund.... Så jeg sætter min lid til, at den nye Miele
kan klare skærerne

Rikke Andersen
www.bobbe.dk

Fra : qfha

Dato : 17-02-04 09:29

"Rikke Andersen" skrev d. 16-02-04 11:46 dette indlæg :
> [...]
deres
> snit til det.
>
> Vi har ikke gulvtæpper nogen steder, så det skal være en støvsuger der

Hej Rikke,
Det er rigtigt der skal støvsuges dagligt med mange hunde, og det kan
koste en bondegård i støvsugerposer. Selv har jeg en Miele støvsuger,
men bruger de billigste nilfisk poser til den. Disse bliver tømt hver
anden gang, og skiftet efter et par tømninger. Jeg tager pap'et fra den
originale pose, og anvender til nilfiskposerne. Når der skal nyt filter
til, køber jeg en pakke originale poser med filter.
På den måde fungerer det for os, og er til at betale sig fra.

http://www.kandu.dk/