MS Windows
briani 27239
Windows XP Pro driller ved installation ??~
Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 11:45

Hejsa allesammen .....

Har nu forsøgt mange gange at installere Windows XP Pro på følgende maskine
:

Athlon 1400
Soltek SL-75 KAV
384 MB Ram

Jeg har flashed bios'en, så det er den nyeste version til dette motherboard.

Når jeg vil installere Windows fra en cd, der booter, virker tastaturet
ikke, når jeg kommer dertil, hvor jeg skal vælge om jeg vil installere,
reparerer eller afslutte ??? Det samme sker, hvis jeg kører installationen
inde fra Windows 2000, som lå på maskinen før. Det skal lige siges, at jeg
har prøvet 3 forskellige XP udgaver, og fejlen er den samme hver gang !

Jeg har prøvet med en Windows 2000, og den virkede fint !

Jeg håber, at der er nogle af jer, som kan hjælpe mig her ?? Jeg ville meget
gerne have XP op at køre i stedet for 2000.

M.v.h.

Søren

Fra : Jimmy

Dato : 16-02-04 12:02

"Søren Skovgaard Jensen" <soren71[snabela]jensen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:40309e57$0$29394$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
meget
> gerne have XP op at køre i stedet for 2000.

Et gæt er hardware inkompatibilitet. Prøv at tage alt hvad du har siddende
ud af computeren, installer, og så sætte det i igen bagefter at
installationen er fuldført.

Bare et gæt. Håber det hjælper.

Jimmy

Fra : Sune Storgaard

Dato : 16-02-04 12:39

Søren Skovgaard Jensen mumbled his insignificant opinion in:
40309e57$0$29394$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
<klip>
> [...]
> kører installationen inde fra Windows 2000, som lå på maskinen før.
> Det skal lige siges, at jeg har prøvet 3 forskellige XP udgaver, og
Hvis det er et USB tastatur, så prøv at sætte et ps/2 i under installation.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-02-04 18:16

"Søren Skovgaard Jensen" <soren71[snabela]jensen.mail.dk> wrote:

>Når jeg vil installere Windows fra en cd, der booter, virker tastaturet
>ikke, når jeg kommer dertil, hvor jeg skal vælge om jeg vil installere,
>reparerer eller afslutte ???

Lyder som om du bruger et USB tastatur ?!

<mlr>