MS Windows
briani 27239
XP lyd i PC-speaker ?
Fra : Mikael Andersen

Dato : 16-02-04 06:47

Hejsa
Kan man få lyden ud i den interne PC speaker i kabinettet ?
Jeg kører XP/US/SP1 og har har enablet "PC Speaker" i "Volume Control" men
der er kun lyd i porten på lydkortet som er et on-board VIA chip "Vinyl
AC'97 Codec Combo Driver (WDM)". I BIOS kan der blot enables on-board audio.

Hvad gør man ?

Bedste hilsener Mikael

Fra : Martin Schultz

Dato : 16-02-04 09:10

On Mon, 16 Feb 2004 06:46:39 +0100, "Mikael Andersen"
<mikaelandersen2600glostrup@hotmail.com> wrote:

>Hejsa
>Kan man få lyden ud i den interne PC speaker i kabinettet ?

Kun beep lyde. Ikke rigtig lyd.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel router.

Fra : Mogens

Dato : 16-02-04 10:14

On Mon, 16 Feb 2004 09:09:33 +0100, Martin Schultz
<news2004@adsltips.invalid> wrote:

>Kun beep lyde. Ikke rigtig lyd.

Det er nu ikke helt korrekt.
Engang i en fjern fortid havde jeg en lille utility som
kunne få Windows lyde ud af kabinet højtaleren.
Det lød ganske forfærdeligt, men det virkede da.

Desværre er det længe siden og jeg har glemt navnet
på utilityen. Sorry.

mvh Mogens

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 16-02-04 12:25

> Det er nu ikke helt korrekt.
> Engang i en fjern fortid havde jeg en lille utility som
> kunne få Windows lyde ud af kabinet højtaleren.
> Det lød ganske forfærdeligt, men det virkede da.

Jeg havde en driver der gav udmærket lyd gennem pc-speakeren. En
lignende driver var implementeret i Pinball Fantasies II, som næsten
havde Sound Blasterlyd gennem pc-speakeren.

--

"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Med venlig hilsen (Citroner Bananer)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-02-04 15:25

In article <p92130dlfc7lkk824inpka6h2dre938b4q@4ax.com>,
moveng@XgXvXdXnXeXtX.dk says...

> Det er nu ikke helt korrekt.
> Engang i en fjern fortid havde jeg en lille utility som
> kunne få Windows lyde ud af kabinet højtaleren.

Jeg har haft en OS/2-driver til PC-speakeren. Ganske vist ikke Windows,
men det indikerer at det ikke er umuligt.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen