Ørreder... Hvornår?
Fra : Morten Holst

Dato : 15-02-04 23:25

Hej Alle.

Hvornår er det vi må fange ørreder igen?

Holst.

Fra : Michael Tidemand

Dato : 16-02-04 00:41

Når du kan smader dit blik igennem isen, ellers s´mid en 8 krog og prøv at
hale ind.

micuj

Fra : Morten Holst

Dato : 16-02-04 08:35

Is er der ikke noget af mere så det er ikke det der er problemet... Men de
har jo været fredet.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 16-02-04 18:45

"Morten Holst" <stigsnaes@tdcadsl.dk> wrote in message

> Is er der ikke noget af mere så det er ikke det der er problemet... Men de
> har jo været fredet.

Ikke i havet eller PT søerne

Det er forskelligt. Nogle steder er ørrederne "fri vildt" fra 15 jan, og
andre steder, først fra 15 marts.

/thomas

Fra : Morten Holst

Dato : 17-02-04 12:05

Okay... Mener bare at jeg har hørt at de var fredet indtil de havde gydet.

Holst

Fra : Niels

Dato : 17-02-04 17:16

Fredningstider i saltvand og ferskvand

Laks og ørred: 16. november -15. januar.
I salte vande gælder fredning af laks og ørred kun farvede fisk, dvs. fisk i
yngledragt. I fredningsperioden må kun helt blanke fisk med løse skæl
hjembringes. Farvede fisk skal straks og så nænsomt som muligt genudsættes.

kopieret fra http://www.fd.dk/info/fiskepleje/mindstemaalfredning.kap6.html

--
MvH
Niller©