Lidt bøvl med formmail - haster lidt ;)
Fra : Stig Sørensen

Dato : 15-02-04 22:11

Hejsa.

Hvorfor vil denne formmail ikke virke?
Tror det har noget med $_POST[x] at gøre men ved ikke hvorfor.

<form method="post" action="send.php">
<input type="text" name="fra" />
<textarea name="besked"></textarea>
<input type="submit" name="Add" value="Add" />
</form>

<?php
if ($_POST['Add'])
{
mail("$_POST[fra]", "Emne", "$_POST[besked]");
}
?>

send.php giver blot en blank side, som den jo også skal da intet andet er
angivet, men jeg modtager aldrig nogen mail når jeg angiver min emailadresse
i formen.

Håber nogen kan se fejlen.

På forhånd tak
mvh
Stig Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 22:25

Stig Sørensen wrote:
> [...]
> if ($_POST['Add'])
> {
> mail("$_POST[fra]", "Emne", "$_POST[besked]");

Tjek først om der er specificeret en SMTP host
i din PHP.ini fil.

Ellers burde det virke.

--
Mvh.
Martin Møller Bæk

Fra : Stig Sørensen

Dato : 15-02-04 22:30

"Martin Møller Bæk" <martin@sletdetteherfoerstaflame.dk> wrote in message

> Tjek først om der er specificeret en SMTP host
> i din PHP.ini fil.
>
> Ellers burde det virke.

Det bliver hostet hos B-one så det kan jeg desværre ikke.

Har du andre forslag til hvordan jeg evt. kunne gøre det?

mvh
Stig Sørensen

Fra : Stig Sørensen

Dato : 15-02-04 22:37

"Stig Sørensen" <kontakt@dontdoitFJERN.dk> wrote in message
> Det bliver hostet hos B-one så det kan jeg desværre ikke.
>
> Har du andre forslag til hvordan jeg evt. kunne gøre det?

Der skal nok lige tilføjes at mail funktionen fint virker på mit webhotel:

<?php
mail("joecool@example.com", "My Subject", "Line 1\nLine 2\nLine 3");
?>

Virker fint. Det er først når $_POST kommer ind i billedet at jeg aldrig
modtager nogen email.

mvh
Stig Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 22:37

Stig Sørensen wrote:
> "Martin Møller Bæk" <martin@sletdetteherfoerstaflame.dk> wrote in message
>>
> Det bliver hostet hos B-one så det kan jeg desværre ikke.
>
> Har du andre forslag til hvordan jeg evt. kunne gøre det?

Jo, du kan godt tjekke om der er specificeret
en SMTP host, hvilket der jo burde være, hvis
den ligger "ude i byen".

Lav en fil, der indeholder

<?
php_info();
?>

Upload den. Den vil så vise PHP indstillinger.

Hvis der er specificeret en host, så ved jeg
ikke hvorfor.

--
Mvh.
Martin Møller Bæk

Fra : Stig Sørensen

Dato : 15-02-04 22:44

> <?
> php_info();
> ?>

Du mener vel

<?php
phpinfo();
?>

Der står localhost ud foran smtp server.

Men som sagt så fungere mail funktionen fint. Bare ikke det som jeg har
lavet i første indlæg med $_POST

$_POST fungere også fint ved insert into mysql database.
Så der må være en fejl i mit første indlæg der gør udslaget
mvh
Stig Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 23:28

Stig Sørensen wrote:
> Du mener vel
>
> <?php
> phpinfo();
> ?>

Ja, det gør jeg vel.

> [...]
>
> $_POST fungere også fint ved insert into mysql database.
> Så der må være en fejl i mit første indlæg der gør udslaget

Ok.
Så må du tjekke indholdet af $_POST['fra'] og $_POST['besked']
ved f.eks. at printe dem ud inde i if-løkken.
Ellers ved jeg ikke. Det virkede fint, da jeg tog din kode
og afprøvede.

--
Mvh.
Martin Møller Bæk

Fra : Stig Sørensen

Dato : 15-02-04 23:38

> [...]
> ved f.eks. at printe dem ud inde i if-løkken.
> Ellers ved jeg ikke. Det virkede fint, da jeg tog din kode

Jeg ved heller ikke rigtigt. Tog for sjov koden fra mit indlæg og pastede
ind i dokumentet og nu virker det.
Begriber det ikke.

Men det virker - tak for det Martin

mvh