Porte - kan man det ?
Fra : JMN

Dato : 15-02-04 22:03

altså se hvilke evt. aktive programmer på ens pc der anvender hvilke porte.

Hvis ja, hvordan gør man så ?

Lige pludselig kan jeg ikke få min ftp til at køre.
Den siger port 21 allerede er aktiv/anvendt.

Så nu vil jeg naturligvis gerne finde ud af hvad det er, der anvender port
21.

vh.
JMN

Fra : Nikon D1 og F5 Fan

Dato : 15-02-04 22:13

JMN <Guffe@guffe.dk> wrote:
> [...]
> Den siger port 21 allerede er aktiv/anvendt.
>
> Så nu vil jeg naturligvis gerne finde ud af hvad det er, der anvender

Du kan benytte programmet Active ports. Prøv at søg det på google

--

Bjarne
Nikon D1 og F5 fan

Fra : JMN

Dato : 15-02-04 22:59

Hej Nikon

Tak for svaret. Det løste problemet.

JMN

Fra : Nikon D1 og F5 Fan

Dato : 15-02-04 23:02

JMN <Guffe@guffe.dk> wrote:
> Hej Nikon
>
> Tak for svaret. Det løste problemet.
>
> JMN

Glad for at kunne hjælpe dig

--

Bjarne
Nikon D1 og F5 fan

Fra : Kent Friis

Dato : 15-02-04 22:45

Den Sun, 15 Feb 2004 22:02:50 +0100 skrev JMN:
>altså se hvilke evt. aktive programmer på ens pc der anvender hvilke porte.
>
>Hvis ja, hvordan gør man så ?

netstat -anp

(Da du ikke angiver hvilket OS det drejer sig om, går jeg ud fra at
du bruger Linux).

Mvh
Kent

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-02-04 23:39

On 2004-02-15, JMN <Guffe@guffe.dk> wrote:
> altså se hvilke evt. aktive programmer på ens pc der anvender hvilke porte.
>
> Hvis ja, hvordan gør man så ?

Ja. lsof viser udover filer også porte.