Abit NF7-L vs NF7-SL??
Fra : Mig

Dato : 15-02-04 19:48

Hejsa.

Da jeg har fået anbefalet at købe et Abit NF7-S vil jeg lige høre om
forskellen på NF7-S og NF7-SL i grove træk.
Er de lige stabile og har de samme funktioner mht.overclocking etc.
Kan det betale sig at give ca. 20 kr. mere for NF7-SL???

På edbpriser står NF7-S til FSB 333 mhz og NF7-SL til FSB 400 mzh ???

Fra : Martin Johansson

Dato : 15-02-04 20:49

"Mig" <mig@mig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er de lige stabile og har de samme funktioner mht.overclocking etc.
> Kan det betale sig at give ca. 20 kr. mere for NF7-SL???

Så vidt jeg har fundet ud af, har NF7-SL ikke understøttelse for SATA diske.
Det er så ikke 20 kr. mere værd, tværtimod.

> På edbpriser står NF7-S til FSB 333 mhz og NF7-SL til FSB 400 mzh ???

I april 2003 udsendte Abit NF7-S rev.2.0 siden da har 400 MHz FSB officielt
været understøttet.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 16-02-04 00:04

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse

> Så vidt jeg har fundet ud af, har NF7-SL ikke understøttelse for SATA
diske.

Så vidt jeg kan se understøtter NF7-SL også SATA, faktisk kan jeg ikke se
nogen som helst forskel på S og SL modellerne og ABIT har da heller ikke
noget omkring SL på deres hjemmeside(r).
Det er mig en gåde hvorfor der vælges at kalde denne "nye" udgave for SL da
S også, som nævnt, understøtter 400 Mhz FSB i Rev. 2.0.

> Det er så ikke 20 kr. mere værd, tværtimod.

Næ, jeg vil heller ikke give 20 kr. mere for en vare der ikke kan en pind
mere..

Mvh
Benjamin
laziter@NOSPAMgyxi.dk (fjern NOSPAM)

Fra : Martin Johansson

Dato : 16-02-04 00:19

"Laziter [9440]" <laziter@NOSPAMgyxi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> S også, som nævnt, understøtter 400 Mhz FSB i Rev. 2.0.

> Næ, jeg vil heller ikke give 20 kr. mere for en vare der ikke kan en pind

Du kan læse mere i denne tråd jeg oprettede om samme emne.
http://www.short-media.com/forum/showthread.php?t=9662

Det er nævnt på denne side, mener jeg.
http://www.abit4u.jp/product/mother/nf7_main.htm

Her er en dansk tråd
http://www.hardinfo.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=9009

Men nej det er ikke nemt at finde info om det.