Port 20 ikke åben på linux boks?!
Fra : Karsten Rasmussen

Dato : 23-04-01 23:10

Jeg har rodet lidt med at sætte en RH7 op, men jeg kan ikke få hverken wu-ftpd eller proftpd til at åbne port 20 ?!

Alle mulige andre deamons bliver startet op htpd, webmin etc. etc. men ikke ftpd ?
Jeg har en eller anden ide om at jeg ikke rigtigt har fat på det der med xinetd.

Nogen der har et godt forslag, hvor jeg skal lede.

--
WIN95 citat:
"Cannot delete: There is not enough free disk space. Delete one or more files to free disk space, and try again".

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 23-04-01 23:47

Fra : Karsten Rasmussen

Dato : 23-04-01 23:47

> Prøv at starte med at se efter, om der er en "disable = yes" linje i
> /etc/xinetd.d/ftpd (og gæt selv, hvad du så skal gøre med den :)

Damn , jeg havde siddet og kigget på den.

Takker

/karsten

Fra : Mickey

Dato : 23-04-01 23:57

"Rasmus Bøg Hansen" <moffespam@amagerkollegiet.dk> skrev i en meddelelse

> Plejer ftp-servere ikke at køre på port 21?

svarer på port 21 - port 20 er dataport

--
|-|$235-|)k - Mickey
add your link at http://susie.dk/en/links

Dato : 24-04-01 05:28

> svarer på port 21 - port 20 er dataport

Ja, men det er kun 21 der skal åbnes med xinet.d, 20 klarer den automatisk
når først forbindelsen er åben.

---
Lasse