Hvad skal jeg vælge?
Fra : anders

Dato : 15-02-04 17:46

Er TRÆT af mit gamle modem, og ønsker nu at få en fast forbindelse til
nettet.

Jeg bruger kun nettet til at hente og sende mails, surfe og downloade
blandet freeware o.lign. (Bl.a. spiller jeg ikke over nettet)

Jeg ønsker at gøre det så billigt som muligt (af samme grund har jeg ikke
medtaget TDC i min sammenligning).

Dog vil jeg gerne betale en lille smule mere for at få en god service (endnu
en grund til jeg ikke har TDC med i min sammenligning)

Er der nogle her der kan råde eller fraråde mig til en af følgende
opkoblinger?

CyberCity:
256/128 - 339kr.
1024/128 - 395kr.
Oprettelse og installation 0 kr.

Tisclai:
256/256 - 295kr.
512/128 - 295kr.
Oprettelse - 0 kr.
495 kr for installation (Synes ikke jeg kan se "gør det selv"-muligheden.
Findes den?)

Tele 2:
512/126 - 340
Oprettelse og installation 0 kr.

Hvad siger i til disse tilbud?

Mvh
anders

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-02-04 18:11

On Sun, 15 Feb 2004 17:46:01 +0100, anders wrote:

> Er TRÆT af mit gamle modem, og ønsker nu at få en fast forbindelse til
> nettet.

Forståeligt.

> Jeg bruger kun nettet til at hente og sende mails, surfe og downloade
> blandet freeware o.lign. (Bl.a. spiller jeg ikke over nettet)

Pas på.. med fast forbindelse kan ens vaner ændres _meget_ hurtigt...

> Dog vil jeg gerne betale en lille smule mere for at få en god service (endnu
> en grund til jeg ikke har TDC med i min sammenligning)

Du er lidt for forudindtaget... TDC leverer en sublim service. Snakker vi
3 år tilbage er det en anden snak, men d.d. er de i toppen...

> CyberCity:
> 256/128 - 339kr.
> 1024/128 - 395kr.
> Oprettelse og installation 0 kr.

Fornuftigt.

> [...]
> Oprettelse - 0 kr.
> 495 kr for installation (Synes ikke jeg kan se "gør det selv"-muligheden.

Glem ATL om Tiscali..

> Tele 2:
> 512/126 - 340
> Oprettelse og installation 0 kr.

Billigt eller ej... jeg ville slet ikke tænke på Tele2 med alle de
problemer de har haft i kølvandet på det sidste. Om de har oppet sig vil
tiden jo så vise, men nogen fin start har de ikke leveret.

> Hvad siger i til disse tilbud?

CC eller TDC.

TDC:

512/128 til 359,- mener jeg det er.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Søren Nielsen

Dato : 15-02-04 21:40

anders wrote:
> [...]
> 512/128 - 295kr.
> Oprettelse - 0 kr.
> 495 kr for installation (Synes ikke jeg kan se "gør det

Jeg ville bestemt også overveje TDC. Jeg har haft en 256/128-forbindelse (nu
512/128) i et år nu og det har virkelig fungeret godt. Kun 2 gange har der
været et problem, men efter så godt som ingen ventetid, kom jeg igennem til
kundeservice og problem var løst indenfor ganske kort tid. Det var åbenbart
et problem på hele centralen og samme procedure 2. gang det var nede.
Hos TDC har du også muligheden for at få en forbrugsafregnet løsning, men
som skrevet andet sted også, så ændres ens vaner meget, når man får højere
hastighed og dermed mulighed for at hente mere. Alternativt kan du jo starte
med denne løsning og så den lavet om til flat-rate, hvis det viser sig, at
du kommer til at hente mange MB og det ellers kører godt. For med en pris på
50 øre pr. MB, så kan taxameteret hurtigt tælle.
TDC's 512/128-forbindelse koster nu 359,- pr. md, forudsat at du har fastnet
og er dermed en lille smule dyrere end de andre udbydere, men jeg har som
sagt været meget tilfreds indtil videre. De andre udbydere kender jeg
desværre ikke mere til, end hvad man kan læse på nettet og andre steder.

Søren

Fra : Rudi Stegen

Dato : 15-02-04 22:19

Hej anders, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Jeg bruger kun nettet til at hente og sende mails, surfe og
> downloade blandet freeware o.lign. (Bl.a. spiller jeg ikke over
> nettet)

Mht. mails er det måske praktisk at vide, du med TDC har mulighed for
én ægte postkasse (dvs. POP3), mens du med CC frit kan lave op til 5 og
med Tiscali op til 10.

Tiscali har tilmed et yderst pratisk brugerdefineret filterorgel på
hver postkasse (default er det natureligvis komplet ufiltreret). Du kan
måske få en ide om det vha. <http://stegen.dk/temp/mail1.gif>(?)

Jeg ved ikke med de andre.

> Er der nogle her der kan råde eller fraråde mig til en af følgende
> opkoblinger?
>
> CyberCity:

De skulle efter sigende fine. Men det er blot andenhåndsviden fra min
side.

> Tisclai:

Dem har haft, siden ADSL "reelt" startede herhjemme i sommeren 2000, og
det fortsætter jeg yderst tilfreds med.

> Tele 2:

Noget tyder på, at de er ved at have fordøjet den pludselige kundemasse
- dvs. startproblemerne er ved at være ovre.

Set helt med egne øjne: Jeg ville også undersøge, om udbyder X selv har
styr på netop min central (TDC har jo altid. Tiscali og CC har kun på
nogle, og Tele2 har ikke på nogen).
Hvis noget på et tidspunkt er galt (hvad noget før eller siden næsten
helt sikkert er), er det i så fald noget, de selv kan måle/rette løs
på. Det er ret rodet og ikke mindst frustrerende med et: 'Vi prøver
lige at sende det videre til vores leverandør og høre, hvad de siger.'

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 16-02-04 00:38

<snip>
> [...]
>
> Tiscali har tilmed et yderst pratisk brugerdefineret filterorgel på
> hver postkasse (default er det natureligvis komplet ufiltreret). Du kan

Det bruger jeg selv meget, når man er flere i husstanden med flere computere
er det yderst praktisk med flere POP3 emails :)

> De skulle efter sigende fine. Men det er blot andenhåndsviden fra min
> side.

Det har jeg også hørt, men selvfølgelig kun andenhåndsviden

> Dem har haft, siden ADSL "reelt" startede herhjemme i sommeren 2000, og
> det fortsætter jeg yderst tilfreds med.

Har jeg også ADSL hos, de kører super og de uheldige oplevelser som andre
har haft ang. regninger/kundeservice har jeg ikke selv været ude for.

<snip>

Kender jeg intet til, har kun bemærket at der var lidt knas i starten, men
det kører vist ok nu

/Morten

Fra : anders

Dato : 16-02-04 11:47

"Rudi Stegen" wrote

> [...]
>
> Tiscali har tilmed et yderst pratisk brugerdefineret filterorgel på
> hver postkasse (default er det natureligvis komplet ufiltreret). Du kan

Tak for rådet, men det er ikke aktuelt

Mvh
anders

Fra : Palle Jensen

Dato : 17-02-04 00:00

On Sun, 15 Feb 2004 22:18:30 +0100, Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk>
wrote:

>Mht. mails er det måske praktisk at vide, du med TDC har mulighed for
>én ægte postkasse (dvs. POP3), mens du med CC frit kan lave op til 5 og
>med Tiscali op til 10.

Husk lige og sig at man hos Tiscali ikke bare kan slette sine adresser
og oprette nye...

--
Palle

Fra : Lars Christensen

Dato : 17-02-04 00:10

On Tue, 17 Feb 2004 00:00:24 +0100, Palle Jensen
<palle.jensen@tiscali.invalid> wrote:

>Husk lige og sig at man hos Tiscali ikke bare kan slette sine adresser
>og oprette nye...

Jo det kan man nu godt. Det er rigtig at man en overgang ikke kunne
slette sine e-mail adresser. Men det er nu muligt igen.

--
Lars C

Fra : Palle Jensen

Dato : 17-02-04 00:10

Så trækker jeg mine ord i mig igen

Beklager afbrydelsen..

--
Palle Jensen

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 18-02-04 13:52

"Lars Christensen" <spam@go-away.invalid> wrote in message

> Jo det kan man nu godt. Det er rigtig at man en overgang ikke kunne
> slette sine e-mail adresser. Men det er nu muligt igen.
> --
> Lars C

Når du har din egen ADSL forbindelse kan du lave din egen mail server og så
kan du ændre email adresser lige så meget du har lyst.
Mvh
Torben

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 18-02-04 13:51

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> wrote in message

> Mht. mails er det måske praktisk at vide, du med TDC har mulighed for
> én ægte postkasse (dvs. POP3), mens du med CC frit kan lave op til 5 og
> med Tiscali op til 10.

Det passer jo ikke.
På en Tiscali ADSL forbindelse står det dig frit at lave alt hvad du vil, du
kan oprette din egen mail server med lige så mange postkasser du ønsker.
Mvh
Torben

Fra : Morten Davidsen

Dato : 18-02-04 14:29

"Torben Schou Jensen" <tsj-antispam@bitnisse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
du
> kan oprette din egen mail server med lige så mange postkasser du ønsker.
Flot Torben!! ....

Har du set hvad manden bruger sin forbindelse til? ...
Han lyder ikke lige som typen der stiller sin egen mail-server op.
Og det som blev omtalt var de mailbox'e som udbyder tilbyder dig på deres
server samtidig med ADSL-abonnementet.

/MD

Fra : Morten Davidsen

Dato : 16-02-04 11:24

"anders" <tox@xot.denmark> skrev i en meddelelse

Du har nogle lidt underlige sammenligninger ... har lige tilføjet en...

> [...]
> Oprettelse - 0 kr.
> 495 kr for installation (Synes ikke jeg kan se "gør det selv"-muligheden.

CC - 512/128 - 360 kr.
TDC 512/128 - 359,- (forudsætter fastnet)

/MD

Fra : anders

Dato : 16-02-04 11:49

"Morten Davidsen" wrote

> Du har nogle lidt underlige sammenligninger ... har lige tilføjet en...

Hvorfor det?

Har jeg ikke taget de billigste plus et enkelt ekstra tilbud fra CC?

selv"-muligheden.

> CC - 512/128 - 360 kr.
> TDC 512/128 - 359,- (forudsætter fastnet)

mvh
anders

Fra : J. Jensen

Dato : 16-02-04 12:44

"anders" <tox@xot.denmark> skrev i en meddelelse
> Er TRÆT af mit gamle modem, og ønsker nu at få en fast forbindelse til
> nettet.

Så vil jeg da lige slå et slag for Cybercity.

Har selv haft CC ADSL i 4 år+ og det har altid kørt superstabilt.
De få nedetider der har været pga. opgradering af udstyr har altid været af
kort varighed og har ligget i nattetimerne samt været annonceret i forvejen.

Supporten er god og hurtig. Har flere gange fået nogle rigtig gode svar på
spørgsmål som ligger ud over deres normale område for private. F.eks. hjælp
til VPN opsætning...

Fordele:
- stabilt
- god support
- kræver ikke fastnet
- router inkluderet i pris

Ulemper:
- Nyhedsserver kunne være bedre

Jesper

Fra : SoS

Dato : 16-02-04 19:26

> [...]
| blandet freeware o.lign. (Bl.a. spiller jeg ikke over nettet)
|
| Jeg ønsker at gøre det så billigt som muligt (af samme grund har jeg ikke

HVOR meget henter du?
Og hvor lang tid er du på?

Jeg synes at isdn tit bliver en smule overset her i ADSL-i-overhalningsbanen-tiden.
Hvis man ikke gør sig alt for meget på nettet, så kan det bedre betale sig (økonomisk) med isdn.
Eller en forbrugsafregnet løsning.

At have isdn er _ikke_ som at have modem, du er på meget hurtigt og downloadfart er ok (64 - 128
kbit).

Ville bare lige nævne dette alternativ (er selv på 2mbit adsl), men har haft isdn for nogle år
tilbage og var godt tilfreds!

SoS

Fra : Kristian Bønnelykke ~

Dato : 17-02-04 21:44

Vil lige høre - du skulle vel ikke ha TDC Kabel-tv vel? Det er også en
mulighed mht. internet - de er meget stabile, hurtige og billige.

--

Mvh,
Kristian Bønnelykke Nielsen

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 18-02-04 13:58

"anders" <tox@xot.denmark> wrote in message
> [...]
> Oprettelse - 0 kr.
> 495 kr for installation (Synes ikke jeg kan se "gør det selv"-muligheden.

Jeg synes du skulle vælge en 512/128 forbindelse fra Tiscali.
Du har brug for hurtig download og langsom upload når du ikke skal bruge
forbindelsen som server.
Tiscali er baseret på router hvilket i sig selv giver din ekstra sikkerhed,
du skal bare sikre dig at din maskine ikke står på 192.168.1.2 adressen men
på en anden 192.68.1.3-?.
Ønsker du forbedret service kan du få dette hos Tiscali for en merpris af
100dkr om mdr, mest i tilfælde du har en hjemmeside kørende 24 timer i
døgnet.
128 er for langsomt til at bære en web server, ønsker du senere en web
server, eller din egen mail server, er 256/256 et bedre valg.
Mvh
Torben

Fra : Morten Davidsen

Dato : 18-02-04 14:31

> [...]
sikkerhed,
> du skal bare sikre dig at din maskine ikke står på 192.168.1.2 adressen
Øhhmmm kan du lige give en forklaring på den? .. den er vist ny!

hvad skulle der være galt at have ip adressen 192.168.1.2? - der er jo som
standard ikke forwardet nogle porte i routeren .. er der?

/MD

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 18-02-04 15:18

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote in message
> [...]
>
> hvad skulle der være galt at have ip adressen 192.168.1.2? - der er jo som
> standard ikke forwardet nogle porte i routeren .. er der?

En standard opsat router (jeg har en SOHO 77) fra Tiscali er opsat således
at alt indgående trafik ledes til den maskine der findes på adresse
192.168.1.2, dvs du typisk placerer din server der med mail, web, ftp og
andet.
Alle andre maskiner indenfor din router er lukket af hvad angår indgående
trafik.
Mvh
Torben

Fra : Rudi Stegen

Dato : 18-02-04 16:04

Hej Torben Schou Jensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> således at alt indgående trafik ledes til den maskine der findes
> på adresse 192.168.1.2, dvs du typisk placerer din server der med

Jep. Skal man ikke kunne kalde sine(e) pc('er) udefra, er det en ret
nem og effektiv ide at give den (dem) IP'en 192.168.1.X, hvor X er
større end 2 (pc1 får fx 192.168.1.3, pc2 192.168.1.4 etc.)

> Alle andre maskiner indenfor din router er lukket af hvad angår
> indgående trafik.

For en god ordens skyld (man ved jo ikke, hvem der læser med): Bortset
fra hvad maskinen selv beder om, naturligvis.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-02-04 19:09

Torben Schou Jensen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> 128 er for langsomt til at bære en web server, ønsker du senere en web
> server, eller din egen mail server, er 256/256 et bedre valg.

Jeg har kun 128 up, og køre da både web, mail, og news server, uden problemmer.

Men OK, hvis du finder på at vil have store filer liggende på webserveren, så
kan 128 godt være kniben nok.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-02-04 19:40

On Wed, 18 Feb 2004 19:08:44 +0100, Ivar Madsen wrote:

> Jeg har kun 128 up, og køre da både web, mail, og news server, uden problemmer.

Det syntes jeg også i starten..

> Men OK, hvis du finder på at vil have store filer liggende på webserveren, så
> kan 128 godt være kniben nok.

Hvis du har en ren webserver med text-only, så kan det gå, men har du
bare lidt besøgende med billeder, så kan du hurtigt mærke på din
download, at folk maxxer din upload for vildt.

Jeg har fået opgraderet til 256 i upload og sjældent har 50,- været
givet så godt ud pr. måned!

På min side er det "problemet" når folk suger af mine billeder. Der skal
ikke være man concurrent connections før det kan mærkes på en 128upload.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-02-04 19:57

Martin Johansen [6000] skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> På min side er det "problemet" når folk suger af mine billeder. Der skal
> ikke være man concurrent connections før det kan mærkes på en 128upload.

Hvorfor sætter du så ikke max på hvor meget båndbrede din webserver må bruge?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-02-04 22:26

On Wed, 18 Feb 2004 19:57:02 +0100, Ivar Madsen wrote:

> Hvorfor sætter du så ikke max på hvor meget båndbrede din webserver må bruge?

Kan du guide mig? For det ville være lækkert, at få det sat til!

Jeg bruger Apache, selvfølgelig under Mandrake

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-02-04 23:45

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev :

>Kan du guide mig? For det ville være lækkert, at få det sat til!

Ellers ved de det sikkert i news:dk.edb.internet.software.apache.
--
Knud
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-02-04 18:23

On Wed, 18 Feb 2004 23:45:14 +0100, Knud Gert Ellentoft wrote:

> Ellers ved de det sikkert i news:dk.edb.internet.software.apache.

Det ved de stensikkert, men det lød som om Ivar vidste hvordan, så
derfor var det nærliggende, at spørge ham

Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-02-04 19:48

> Det ved de stensikkert, men det lød som om Ivar vidste hvordan, så
> derfor var det nærliggende, at spørge ham

Nej, jeg mener at vide at det er muligt, men ved ikke noget om hvordan, eller
hvor bøvlet.
Som du selv nævner i et andet indlæg, så burdet det ikke være så besværligt,
men måske det er,,,

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-02-04 21:36

On Thu, 19 Feb 2004 19:48:07 +0100, Ivar Madsen wrote:

> [...]
> hvor bøvlet.
> Som du selv nævner i et andet indlæg, så burdet det ikke være så besværligt,

Okay det er helt iorden Vi må jo hjælpe hinanden, os Mandrake-users

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-04 22:53

Martin Johansen [6000] wrote:

> Okay det er helt iorden Vi må jo hjælpe hinanden, os Mandrake-users

Bortset fra at I (måske) snart skal til at kalde jer noget andet:

http://www.a42.com/node/view/118

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-02-04 08:26

On Thu, 19 Feb 2004 22:53:24 +0100, Jens C. Hansen [Odense] wrote:

> Bortset fra at I (måske) snart skal til at kalde jer noget andet:
>
> http://www.a42.com/node/view/118

Sjov læsning - jeg tager det nu med ophøjet ro

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 19-02-04 15:43

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> wrote in message

> Hvorfor sætter du så ikke max på hvor meget båndbrede din webserver må
bruge?

Det er såvidt jeg ved meget svært at opsætte, jeg mindes et foredrag i SSLUG
omkring dette.
Mvh
Torben

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-02-04 18:24

On Thu, 19 Feb 2004 15:43:16 +0100, Torben Schou Jensen wrote:

> Det er såvidt jeg ved meget svært at opsætte, jeg mindes et foredrag i SSLUG
> omkring dette.

Jeg har googled en hel del og ser ser squtte nemt ud :-/

Hvor svært kan det da være... en funktion ALLE ville have glæde af, og
så er det noget som skal være så bøvlet når det burde være ligetil.

Fra : Snusken

Dato : 21-02-04 21:02

Mht båndbredde begrænsning, så kig engang her:

http://www.cohprog.com/mod_bandwidth.html

mvh Eric
--------------------------------------

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-02-04 17:19

On Sat, 21 Feb 2004 21:02:28 +0100, Snusken wrote:

> Mht båndbredde begrænsning, så kig engang her:
>
> http://www.cohprog.com/mod_bandwidth.html

Hej og tak! Den kigger jeg lige nærmere på

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-02-04 20:10

> [...]

> bare lidt besøgende med billeder, så kan du hurtigt mærke på din
> download, at folk maxxer din upload for vildt.

Min hjemme side skal også kunne ses fra en WAPmobil, så der er ikke til store
bildere.