Udskyde løbetid
Fra : Peter

Dato : 15-02-04 17:12

Hej NG,

Er der en måde hvorpå man kan styre hundens løbetid?

Grunden til at jeg spørger er at vores hund får løbetid samtidigt med
at hunde træningen begynder..;-( Det betyder at vi mister 2-3
træninger hvergang vi starter op..

mvh

Peter

Fra : Holm

Dato : 15-02-04 20:13

"Peter" <1919@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Grunden til at jeg spørger er at vores hund får løbetid samtidigt med
> at hunde træningen begynder..;-( Det betyder at vi mister 2-3

Hej Peter ..

Du behøver ikke miste 2-3 træninger , hvilken klub går du i ?
Hos DcH skal vi blot holde tæverne hjemme mens de er høj løbske , på ca 8-9
dagen og en uge frem !

Et alternativ , som jeg ikke er helt vildt begejstret for , er at benytte en
enkelt P-sprøjte , men lad være med at gøre det mere end højst nødvendigt
....det er ikke specielt sundt for hunden , men skader ikke et par enkelte
gange .

For at dæmpe duften , kan du med fordel bruge klorofyl tabletter som plejer
at dæmpe duften , så hun ikke virker så vildt spændende på han hunde !

Hør din dyrlæge om fordele og ulemper ved P-sprøjten..

God træning fremover .

Hilsen Holm

Fra : qfha

Dato : 16-02-04 09:14

"Peter" skrev d. 15-02-04 17:12 dette indlæg :
> [...]
>
> Grunden til at jeg spørger er at vores hund får løbetid samtidigt med
> at hunde træningen begynder..;-( Det betyder at vi mister 2-3

Kære Peter.

Det er et problem, alle vi med tæve kender. Men man giver altså ikke en
p-sprøjte for det. Det er helt ude af propertion. Jeg håber og tror
ikke, der er nogle dyrlæger som ville gøre dette.
Nej, det man gør i den situation, er selv at møde op til træning uden
hund. Som du måske ved er det jo oftest mennesket, som skal lære noget
vi kan gå hjem og træne hunden i.
Så vil du også samtidig opdage, at det faktisk er godt en gang imellem
at komme til træning uden hund, for du får mulighed for bedre at
koncentrerer dig om hvad der bliver sagt fra trænenren, og du bliver
også klogere af at se på de andres fejl.
Så ta' tingene som de kommer, du skal nok nå det hele.
Og så lige et godt råd. Lad være at træne tæven for meget, mens hun er i
løbetid. Hun lader sig nemmere stesse der.

http://www.kandu.dk/

Fra : René Kofoed

Dato : 18-02-04 12:26

> [...]
>
> Grunden til at jeg spørger er at vores hund får løbetid samtidigt med
> at hunde træningen begynder..;-( Det betyder at vi mister 2-3

Hej Peter.
Skal hunden have hvalpe på et tidspunkt ??
Hvis, ikke kan du lade den sterillisere, ikke alene undgår du at, miste
træning, men du får en psykisk stabil hund, og du fjener samtidig risikoen
for livmoderkræft.
MVH Susanne.