Mi-Ki
Fra : Tina

Dato : 15-02-04 12:33

Hej

Er der nogen, der ved om racen Mi-Ki bliver opdrættet her i Danmark, eller i
Norden - og kan henvise mig til nogle opdrættere ???

På forhånd tusind tak !!!!!!!!!!

Mvh

Tina
--
Skovkattekillinger til salg.
http://heart-and-soul.dk

Fra : Jytte

Dato : 15-02-04 14:44

Tina wrote:
> [...]
>
> Er der nogen, der ved om racen Mi-Ki bliver opdrættet her i Danmark,
> eller i Norden - og kan henvise mig til nogle opdrættere ???

Jeg har aldrig hørt om den race, hvad er det for en slags hund??? Jeg
kender en Do-Khy, den hedder også Tibetansk Mastif.

Hilsen
Jytte

Fra : Tina

Dato : 15-02-04 15:08

> Jeg har aldrig hørt om den race, hvad er det for en slags hund???
> Jeg kender en Do-Khy, den hedder også Tibetansk Mastif.
>
> Hilsen
> Jytte

Hej Jytte

Du kan læse om den her : http://www.dogbreedinfo.com/miki.htm
Det der tiltaler mig meget, er at den er lidt katte-agtig....idet jeg selv
opdrætter katte, men også gerne vil have en hund.
For mig ser det dog ud til, at der kun findes opdrætter i USA, og det bliver
jo en dyr affære.......så er der nogen, der har en idé til en ret lille
hund, der går godt i spænd med katte ala Mi-Ki... ???

mvh

Tina

Fra : Jytte

Dato : 15-02-04 15:06

Tina wrote:

> [...]
> bliver jo en dyr affære.......så er der nogen, der har en idé til en
> ret lille hund, der går godt i spænd med katte ala Mi-Ki... ???

Hej Tina.

Jeg tror det er en speciel amerikansk race. Man kan jo i principet lave
hjemmesider og hunderacer som man selv synes.
Så vidt jeg kan se ligner den en japanese. Den kan du finde på denne
hjemmeside www.canis-minor.dk Det er klubben for små selskabshunde under
Dansk Kennel Klub.
Jeg tror en japanese enes fint med katte. Jeg har også hørt at fransk buldog
er velegnet.
Vi har selv både hunde og katte. Vores collier er gode til katte, men vi
skal passe på vores dværgpinschere, de kan nemt blive for voldsomme for
kattene.

Hilsen
Jytte

Fra : KennelKipler

Dato : 16-02-04 12:24

"Tina" skrev d. 15-02-04 12:33 dette indlæg :

Hej Tina,

Nej der er så vidt jeg er orienteret ingen Mi-ki´s herhjemme eller i
norden. Eller i Europa for dens sags skyld.

Men de findes i USA, og hvor er de bare charmerende. Men prisen er høj.
20.000 for hunden alene, så skal der transport og moms oveni.
Jeg har sat mit køb i bero, det må blive når jeg engang er blevet
millionær ;))

Men hvis du beslutter for at importere, så sig endelig til...

MVH Marie.

http://www.kandu.dk/

Fra : Tina

Dato : 16-02-04 14:40

KennelKipler wrote:
> "Tina" skrev d. 15-02-04 12:33 dette indlæg :
>

> Men hvis du beslutter for at importere, så sig endelig til...
>
> MVH Marie.

Hej Marie

Uha, det var da en høj pris, men ganske rigtigt hunden er sååååå charmerende

Tror også, jeg lige venter, til jeg har vundet i Lotto eller noget i den
stil, men hvis den dag kommer, så skal jeg nok have dig i tankerne

MVH

Tina